Whatsapp

مشاوره رایگان

چطور منزل خود را آوانگارد دیزاین

چطور منزل خود را آوانگارد دیزاین کنیم ؟

فهرست

تا به حال با مفهوم آوانگارد برخورد کرده اید ؟ آیا این کلمه دلالت بر یک سبک در چیدمان و طراحی داخلی دارد ؟ چه المان  و رنگ هایی با avant-garde مرتبط هستند ؟ در چه حوزه هایی این کلمه مورد استفاده قرار می گیرد ؟خواستگاه آن به کدام منطقه مربوط می شود ؟ و…

برای یافتن پاسخ تمامی این سوالات و سایر ابهامات درباره کلمه آوانگارد با ما در ادامه همراه باشید .

آوانگارد چیست ؟

در ویکی پدیا این گونه آمده است که : آوانگارد به‌ طور تحت اللفظی به معنای طلایه دارِ ارتش است. این اصطلاح در اصل برای توصیف بخشی از ارتش که در حال پیشروی در میدان نبرد بودند، استفاده شده است . ولی امروزه به هر گروهی ،به ویژه هنرمندان گفته می‌شود که خود را نوآور و جلوتر از اکثریت مردم می‌دانند . پیشرو بودن و هنجار شکن بودن از مشخصه های اصلی این جنبش می باشد که خاستگاه آن کشور فرانسه می باشد .

شاید خیلی افراد به اشتباه آوانگارد را یک سبک معرفی نمایند ، ولی در حقیقت یک جنبش بوده و یک طرز فکر و نگرش جدید می باشند . این کلمه دلالت بر یک سبک زندگی و لایف استایل و طرز تفکر دارد . آوانگارد برای افرادی که می خواهند متفاوت و متمایز دیده شوند بسیار جالب خواهد بود  و هر آن چیزی است که با قواعد موجود مغایرت داشته و ساختار شکن است .آوانگارد یک جنبش هنری است و همین تعریف کوتاه کافی است تا بدانید هنر در ایجاد تمایز توسط این جنبش حرف اول را می زند . در زندگی پر از استرس و تشویش امروزی ، لزوم استفاده از سبک های شاد و جذاب بسیار مفید و هوشمندانه خواهد بود .

در این نوع چیدمان دست شما بسیار باز است تا هنر را در زوایای منزل تان تزریق کنید و حس و حال متفاوت و کم نظیری را ایجاد کنید . در آوانگارد شما خلاق ، پیشرو و طراح باید باشید ؛ تا صدای خود را به زبان هنر به گوش مخاطب برسانید .

سبک آوانگارد

آیا آوانگارد یک نوع سبک چیدمان است ؟

آوانگارد سبک نیست، بلکه یک جنبش است. جنبش ها مانند انقلاب هستند و معمولا هنجارشکن و پیشرو هستند و پا را فراتر از زمان می گذارند .آوانگارد در تمام زمینه های هنری مثل تئاتر ، سینما ، موسیقی ، فشن و مد و … بروز کرده و حتی در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی دیده می شود .

یک اتفاق که چند دهه قبل جدید و متفاوت بوده، احتمالا امروز دیگر آوانگارد نیست، زیرا طبیعتاً جایگاه خود را پیدا کرده و به صورت عادی درآمده است . بنابراین یک المان و اکسسوری و حتی مبلمان منزل شما برای ابد آوانگارد باقی نخواهد ماند . مثلا استفاده از متریال بتن در معماری داخلی امروزه جسورانه و پیشرو است ولی شاید تا ۱۰ سال دیگر و یا کمتر بسیار عادی و عامیانه به نظر برسد .

آوانگارد چیزی است که شما به وجود می آورید تا ساختارها را بشکنید. این ساختارشکنی می تواند هر حرکتی را در بر بگیرد. به طور سنتی ، “آوانگارد” برای توصیف هر هنرمند ، گروه یا سبکی مورد استفاده قرار می گیرد. آوانگارد در کل ، یعنی به کار بردن هرآنچه که با قواعد موجود ناسازگاری دارد و خارج از چهارچوب است. در نظریه پردازی آوانگاردیسم ، فرهنگ آوانگارد را می‌توان شاخه‌ای از سبک زندگی بوهمین به‌ شمار آورد .چنانچه به سبک دیزاین بوهمیایی علاقمند هستید ، خواندن مقاله ایی تحت عنوان سبک چیدمان بوهمین در خانه های ایرانی را پیشنهاد می دهیم .

طراحی داخلی

رنگ های قابل استفاده در آوانگارد :

آوانگارد یک سبک پررنگ و جسورانه است که با تفکرات معمول و قدیمی مغایرت دارد . در عین حال ، آوانگارد نوعی چالش فرهنگی و زیبایی شناختی می باشد که هدف آن خلق هنر جدید می باشد . آوانگارد دارای رنگ های خالص سفید ، سیاه ، قرمز ، زرد و سبز است . حتی می توان از چندین رنگ متضاد در یک اتاق استفاده کرد و این باعث پویایی می شود.

ولی از آن جایی که آوانگارد از تضادهای زیبا استقبال کرده و به دنبال هنجار شکنی است ، از ترکیب رنگ مشکی و سفید در این نوع جنبش بسیار استفاده می شود و می توان یکی از مشخصه های اصلی آوانگارد را استفاده از همین دو رنگ دانست .

آوانگارد

آوانگارد طراحی و چیدمان کنیم

در آوانگارد مصنوعات و لوازم داخل منزل باید هندسی و با خطوط مشخص و منظم و بدون جزئیات غیر ضروری انتخاب شوند . مبلمان فلزی ، چوبی با اشکال هندسی خاص و بزرگ تر از واقع در این نوع چیدمان بسیار حائز اهمیت است .موضوع خلاق و پیشرو بودن را باید در جای جای فضا اعمال کنید .

به عنوان مثال اگر بخواهیم یک آینه برای اتاق خواب ، سالن نشیمن ، راهروی ورودی منزل و حتی حمام خود انتخاب نماییم ، نمونه ی زیر بسیار متناسب خواهد بود . زیرا متریال  چوب طبیعی گردو در کنار آینه ، حس متفاوت بودن را القا می کند و همین طور ابعاد بزرگ و خاص آن به عنوان یک نقطه کانونی در هر فضایی خواهد درخشید .برای مشاهده ی نمونه های بیشتر بر روی کلمه آینه کلیک نمایید .

این آینه با ابعاد ۱۲۰ سانتی متر و در ترکیب با روشویی سنگ طبیعی و استفاده از کاشی های مشکی و سفید ، زیبایی بسیار زیادی را به فضای سرویس بخشیده و حمام را از یک فضای معمولی به یک اتاق متفاوت و انرژی بخش تبدیل نموده است .

قابل ذکر است علاوه بر این آینه ی بسیار خاص که در تصویر مشاهده می نمایید ، سایر اکسسوری های موجود در تصویر نظیر روشویی سنگی رودخانه ای و اسلب های چوب طبیعی نیز از سایت زد دیزاین قابل سفارش و خرید می باشد .

آوانگارد

باید و نبایدهای طراحی avant-garde :

  • گنجاندن رنگ سفید و سیاه در این نوع چیدمان
  • استفاده حداکثری از نور و روشنایی
  • قرار دادن اکسسوری هایی بزرگ تر از فرم نرمال
  • به کار گیری تابلوهای نقاشی سه بعدی و خوش نقش و نگار
  • استفاده از اشکال هندسی منظم در زوایای مختلف
  • لزوم استفاده از المان ها کمتر دیده شده
  • استفاده از اکسسوری ها و دیتیل های متفاوت و خاص

برای اضافه نمودن هر نوع سبک چیدمان و تغییر در دکوراسیون منزل خود جسور باشید و ابتدا از یک فضای کوچک نظیر اتاق خواب ، اتاق نشیمن و حتی ورودی منزل شروع کنید و حتما قبل از به کارگیری هر ایده نو و جدید ، از نعمت اینترنت و جستجو در آن غافل نشوید .زیرا می توانید بهترین اطلاعات و ایده ها را از آن دریافت نمایید .امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کاربردی مفیدی در اختیار شما عزیزان همراه قرار داده باشیم .

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.