Whatsapp

مشاوره رایگان

چیدمان بوهمین در خانه های ایرانی

سبک چیدمان بوهمین در خانه های ایرانی

فهرست

در این مقاله از سری مقالات مجموعه زد دیزاین ، به سراغ یک سبک دکوراسیون داخلی بسیار زیبا و پر از نقش و نگار و رنگ خواهیم رفت . این سبک ، بسیار با فرهنگ آسیایی و حس طبیعت دوستی ما ایرانی ها سازگار می باشد و بسیار پرطرفدار می باشد . این نوع چیدمان که تقریبا با اکثر سلایق جور در می آید ،سبک دکوراسیون بوهیمان می باشد . اگر شما هم به چیدمان داخلی و طراحی فضا علاقمند هستید ، در ادامه با ما باشید تا اطلاعات مفید و جامعی درباره این سبک در اختیار تان قرار دهیم .

تعریف کلی سبک بوهمیان

سبک بوهمیان (Bohemian) یا دکوراسیون بوهمیانی یا در اصطلاح ” بوهو ” نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه‌ها را پر از فرهنگ شان کرده و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می‌رسد . کوسن های مخملی و سوزن دوزی ، پارچه های هندی ، کاسه های عتیقه دوره ی عثمانی ، ظروف چوبی و مسی و … همگی ا ز المان های این سبک جذاب می باشند .

در خانه‌های بوهمیان ابزار و لوازمی خواهید دید که با تمام وسایلی که تا به امروز مشاهده کرده اید ، تفاوتی خاصی دارند ؛که این تفاوت از فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد. شاید به ظاهر این سبک از نظم و قانون چندانی پیروی نمی کند ولی هر وسیله قصه و ماجرای خودش را دارد .

بازیگران، نویسندگان و حتی کسانی که بسیار مسافرت می کنند ، از جمله طرفداران این سبک جذاب هستند .شما می توانید هر یادگاری و سوغاتی جالبی که از سفرهایتان به یادگاری خریداری کرده اید ، در چیدمان و دیزاین منزل تان به زیبایی استفاده کنید . در این سبک هر چه بیشتر از پارچه ها و اکسسوری های قدیمی و پر رنگ و آب استفاده کنید ، جذاب تر خواهد بود .

شاید در نگاه اول سبک و سیاق زندگی بوهمیان شما را به یاد سلایق سرخ پوست‌ها و یک زندگی کولی وار بیاندازد، اما جالب است بدانید که بوهمیان یا همان ساکنین بوهمیا، منطقه‌ای که در جمهوری چک واقع شده، افرادی هستند که در زمان پادشاه سابق آن منطقه در قرن بیستم می‌ زیسته‌اند . در ادامه وجه تشابه سبک دکوراسیون بوهیمان ، با کولی های مسافر را بیشتر توضیح خواهیم داد .

سبک دکوراسیون بوهیمان

سبک کولی های جهانگرد :

خیلی از کارشناسان معتقد هستند که کولی ها بنیان گذار این سبک دکوراسیون هستند. زیرا همان طور که می دانید این افراد اکثرا در حال سیر و سفر و مسافرت هستند و از بنیان گذاران اصلی استفاده از المان های هر کشوری در دکوراسیون می باشند. بوهم سرزمینی است که در گذشته مکان سکونت کولی ها بوده است و در حال حاضر در بخش غربی جمهوری چک قرار دارد.

از آن جا که کولی ها همیشه در حال سفر می باشند ، از عناصر متنوع فرهنگ های نقاط مختلف جهان، در چیدمان و دکوراسیون منازل شان به وفور استفاده می کند. این سبک سرشار از حس زندگی و نشاط بوده و فرهنگ در آن موج می زند .

کاسه سنگی

 

متریال های پرکاربرد سبک دکوراسیون بوهمین :

بوهمیان عاشق فلزات هستند و بیشتر از حد متعارف به استفاده از فلز در دکوراتیو ها علاقه نشان می‌دهند. گلدان های سر سبز و  با طراوت در این سبک خانه ها به چشم می خورد .

اصلا مگر می شود سبک بوهمی باشد و از گلدان های زیبا و جذاب طبیعی خبری نباشد . در اتاق و منزل تان از گیاهان خانگی پربرگ استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را از دیوار آویزان کنید . با این کار اتاق را به یک ریه پاکسازی شده تبدیل کرده‌اید که طروات و تازگی را در رگ‌ های محیط به جریان می‌اندازد . برای اینکه طبیعی بودن را در این محیط‌ ها حس کنید از اضافه کردن و استفاده از  گل‌ها و گلدان های بیشتر اِبایی نداشته باشید، هر چه رنگ‌های این گیاهان متنوع تر باشند ،اتاق طبیعی تر جلوه خواهد کرد.

مکرومه‌ دوزی، آینه کاری، سوزن دوزی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، چاپ دستی و هزاران هنر دیگری که روی پارچه ها انجام می‌شود؛ ایده‌ای مناسب برای استفاده از پارچه در سبک دکوراسیون بوهیمان است.

در برخی موارد این سبک به جهت استفاده از مواد اولیه طبیعی ، این سبک شبیه سبک روستیک به نظر می رسد . استفاده از اکسسوری های چوب طبیعی نظیر لوستر ، میز عسلی ، ظروف سنگی و … در این سبک بسیار متداول است .برای مشاهده و خرید انواع اکسسوری های روستیک و طبیعی به آدرس ما مراجعه نمایید .

سبک دکوراسیون بوهیمان

نقش رنگ در سبک دکوراسیون بوهیمان

قرمز، نارنجی و قهوه‌ای جزء رنگ های اصلی و بسیار پرکار برد در این سبک می باشند . استفاده از رنگ های گرم و انرژی بخش در دنیای پر از استرس ما بسیار مفید و آرامش بخش خواهد بود . انواع قهوه‌ای‌ ها، قرمز رسی، قرمز آجری، عنابی، دارچینی، زعفرانی، سیاه فلفلی و… در این سبک جایگاه ویژه ای داشته و می توانید بدون کوچک ترین دغدغه از آن ها به وفور استفاده کنید .

سبک دکوراسیون بوهیمان ،دست شما را در انتخاب بسیار باز گذاشته است . اگر به این سبک علاقمند شده اید ، می توانید از دیزاین یک فضای کوچک مثل اتاق خواب شروع نمایید و یا گوشه ایی از اتاق نشیمن را با این سبک چیدمان نماید .

سبک دکوراسیون بوهیمان

۱۰ اکسسوری که در سبک دکوراسیون بوهیمان می توان به کار برد :

  1. اکسسوری های چوب طبیعی
  2. کوسن ها ، فرش و حتی پرده های پر نقش و نگار
  3. گلدان های طبیعی و آویزان
  4. مبل های قدیمی و وینتیج
  5. یادگاری و سوغاتی های مختلف از کشورهای مختلف دنیا
  6. عتیقه جات و لوازم باستانی
  7. صنایع دستی شهرهای مختلف
  8. دیوار کوب های روستیک
  9. تابلوهای نقاشی پر رنگ و آب
  10. فرش و گلیم های طرح دار و رنگی

کلام آخر این که از اضافه کردن سبک دکوراسیون بوهیمان به منزل تان ترس و واهمه نداشته باشید و دست به کار شوید . این سبک با دوری از اسراف و تجملات ، با لوازم دم دستی و حتی دست دوم و یا یادگاری های قدیمی نیز زیبا شده و نیاز به صرف هزینه های زیاد نخواهد بود . این سبک هیچ گونه محدودیتی در چیدمان برایتان به وجود نمی آورد و می توانید از اضافه شدن آن نهایت لذت را ببرید .

۳.۵/۵ - (۸ امتیاز)

2 نظر در “سبک چیدمان بوهمین در خانه های ایرانی

  1. آواتار شیدا عباسی شیدا عباسی گفت:

    درود بر شما
    بنده علاقمندم از مشاوره در خصوص دکور داخلی خونه ام، کمک بگیرم.
    ممنون میشم به بنده‌معرفی کنید

    1. آواتار مرادی مرادی گفت:

      سلام حتما،شماره تماس برای ما بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.