Whatsapp

مشاوره رایگان

تزئین خاص منزل با انواع شمع

فهرست

تزئین و دکوراتیو یک محیط به کمک انواع و اقسام وسایل صورت می گیرد. شمع، نور و روشنایی، یک محیط ساده را مجلل و با شکوه می کند. امتحان کنید و در اتاق تاریک خود یک شمع بگذارید. که فضایی شاعرانه و خلاقانه به تصویر می کشد. این عنصر جذاب در مواقع مناسبت ها و جشن های مختلف بسیار کاربردی می باشد. آیا از شمع ها در هر جایی می توان استفاده نمود؟؟ در کجای یک خانه می توان از این عنصر زیبا استفاده نمود؟؟ فضا آرایی با شمع برای چه منظور هایی استفاده می شود؟ این وسایل را باید به چه شکلی استفاده نمود؟؟ هدف از تزئین منزل با انواع شمع چیست؟؟ شاید در ادامه به پاسخ این سوالات متنوع برسید.

فضاسازی با شمع

اگر بخواهید از شمع در طراحی دکوراسیون استفاده کنید آن ها را کجا قرار می دهید؟؟؟ از شمع در هر جایی از محیط می توانید استفاده کنید. اتاق خواب می تواند یک گزینه عالی باشد. برای ایجاد فضایی رمانتیک و البته روشن مناسب است. سرویس های بهداشتی نیز یک گزینه مناسب دیگر خواهد بود. اتاق نشیمن و تزئین فضا برای پذیرایی، یک ایده مناسب دیگر  می باشد. در هر فضایی بر حسب سلیقه خود می توانید از آن ها استفاده نمایید. این عناصر زیبا ساز چندین مزیت مهم را در فضا سازی دنبال می کنند:

  • اولین مزیت تزئین خاص منزل با شمع، زیبایی است. به واسطه آن فضایی هنری و رمانتیک خواهید داشت. محیطی که حسی آرام و عاشقانه را در روح فرد القا می کند.
  • دومین مزیت این عناصر جلوه گر، روشنایی بخشی به محیط است. گاهی با روشن کردن چند شمع دیگر نیازی به روشن کردن چراغ نیست. حضور این روشنایی های کوچک در یک محیط تاریک، منظره ای آرامش بخش خلق می کند. در هنگام قطعی برق، نیز واقعا مورد نیاز هستند.
  • برخی شمع ها از نوع عطری هستند. در کنار زیبایی و روشنی بخشی محیط، اطراف خود را نیز خوش بو و خوش عطر می کنند.‌ به خصوص اگر در محیط سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرند. بوی نامطبوع و زننده محیط را از میان بر می دارند.

تزیین خانه با انواع شمع

ایده های جذاب تزئین منزل با شمع

قبل از ایده پردازی در زمینه تزئین خاص منزل با شمع، باید بدانیم این عناصر از تنوع زیادی برخوردارند. امروزه این وسایل تزئینی در هر شکلی ساخته می شوند. استوانه ای، گرد، مسطح، شکل دار و … تنها بخشی از این دنیای خلاقانه است. حتی جا شمعی با کمک متریال گوناگون و در شکل های مختلفی ساخته می شود. حتی می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرد و با وسایل دور ریختنی، یک جا شمعی خوب بسازید.

شمع های وارمر

شمع های وارمر قطعاتی کوچک و دوست داشتنی هستند. معمولا به صورت گرد و در رنگ های مختلف طراحی می شوند. برای مراسمات مختلف همانند تولد و عروسی می توان از آن ها استفاده نمود. ترکیب این نمونه ها همراه با گل و گلبرگ ها بسیار خارق العاده می شود. ضمن این که کاملا یکسان هستند و می توان با آن ها اشکال متنوعی را به وجود آورد. برخی فاقد روکش بوده و برخی روکش آلومینیومی دارند. در کنار زینتی بودن، گاهی برای گرم کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرند. دامنه کاربردی وسیعی دارد.

تزیین اتاق خواب با شمع

در درون اتاق خواب می توان از شمع هایی متناسب با طراحی دکوراسیون و ترکیب رنگی محیط بهره برد. روی پاتختی و کنار آینه معمولا جلوه های زیبایی به وجود می‌آورند. در چیدمان این وسایل نور بخش حتما به محل قرار گیری آن ها توجه کنید. مبادا آن ها را در جایی قرار دهید که خطرناک باشد. آن ها را نسبت به وسایل قابل اشتعال دور نگه دارید.

میز غذا خوری

یکی از محل های مناسب برای تزئین خاص منزل با شمع، میز ناهار خوری است. در رستوران های مجلل و کافی شاپ ها از این ایده بهره برده اند. در این موارد معمولا از جا شمعی های پایه بلند معمولا استفاده می شود. حالتی شاعرانه به فضا می بخشد. گاهی بدون روشن کردن چراغ، با کمک شمع میز غذا خوری خود را روشن کنید. خیلی جالب و متفاوت خواهد بود. بدون نیاز به وسایل تزئینی دیگر، به تنهایی جلوه گر خواهد بود. در این جا می توانید گیاهان را در ترکیب با شمع قرار دهید. حتی می توانید ظرفی را از گل پر کنید و شمعی را میان آن بگذارید.

جمع بندی

تزیین خاص منزل با شمع، یکی از روش های طراحی دکوراسیون می باشد. نوعی از طراحی که می تواند موقتی یا ماندگار باشد. بسته با سلیقه فرد می تواند متفاوت باشد. مزایای این نمونه از فضاسازی بیان شد. شما با کدام قصد و نیت از این عناصر روشنی بخش استفاده می کنید؟

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.