Whatsapp

مشاوره رایگان

چیدمان اتاق خواب بر اساس معماری ایرانی

صفر تا صد اصول چیدمان اتاق خواب بر اساس معماری ایرانی

فهرست

چیدمان اتاق خواب ، دارای قوانین و استاندارهای زیادی در فرهنگ ایرانی و  علم فنگ شویی می باشد . در این مقاله از سری مباحث مجموعه زد دیزاین قصد داریم ، مطالب مهمی درباره اصول چیدمان و باید و نبایدهای اتاق خواب را بررسی کنیم  .

اتاق خواب ، قسمتی از خانه می باشد که بیشترین تایم و زمان استراحت خود را در آن سپری می کنید . اگر دکوراسیون و طراحی این قسمت از منزل اصولی و طبق قوانین علمی نظیر فنگ شوی چیده شود ، بالاترین حد آرامش و انرژی را برای روز بعد خواهید داشت .

به دکوراسیون اتاق خواب تان نگاه کنید ؛ اگر حس آرامش به شما دست نداد آن قدر دکوراسیون آن را تغییر دهید تا احساس آرامش بکنید و از بودن در اتاق خواب لذت ببرید.

چیدمان اتاق خواب

راهنمای چیدمان اتاق خواب :

اتاق خواب دارای اکسسوری های نظیر تخت خواب ، میز توالت ، ساعت دیواری ، پرده، روتختی و بسیاری موارد دیگر می باشد که هر کدام دارای اهمیت ویژه ایی می باشند . در بین تمامی این موارد ، محل قرار گیری تخت خواب از همه مهمتر می باشد ؛ لذا بهتر است بهترین فضا را به این آیتم اختصاص دهید و سایر موارد را حول تخت خود بچینید .

ایده آل ترین فضا برای قرار دادن تخت ، طوری است که دور تا دور تخت حداقل ۵ سانتی متر فضا خالی باشد .( حتی قسمت بالا و پشت تخت ) . این کار از منظر علم فنگ شویی بسیار اهمیت دارد ، زیرا باعث جریان اکسیژن و انرژی موجود در هوا می باشد .

از منظر فرهنگ اسلامی و ایرانی ، تخت خواب نباید جایی قرار گیرد که مستقیما از بیرون اتاق دیده شود . هم چنین از نظر روایات و احادیث اسلامی قرار گرفتن پاها در امتداد قبله (جنوب غربی) باعث نظم بیشتر در جریان خون شده و خواب آرام بهتری خواهید داشت .

بهترین رنگ برای چیدمان اتاق خواب ، رنگ های روشن و خنثی می باشند . رنگ های مثل سفید ، کرم ، شیری، نسکافه ایی ، صورتی کمرنگ، سبز ملایم و … ایده آل هستند. رنگ های تند مثل قرمز ، به هیچ وجه توصیه نمی شود .

چیدمان اتاق خواب

چیدمان اتاق خواب بر اساس قوانین فنگ شویی :

اگر به هنگام استراحت صدای عقربه های ساعت برایتان آزار دهنده می باشد ، از ساعت هایی با موتور آرام گرد استفاده نمایید . برای دیدن نمونه ساعت های چوبی و روستیک ، بر روی کلمه ساعت دیواری کلیک نمایید .

قرار دادن آینه و نصب آن بر روی دیوار بسیار اهمیت دارد و نباید آینه و تخت در یک امتداد قرار گیرند . شما باید در هنگام چیدمان اتاق خواب ، آینه را کمی بالاتر از سطح تشک و تختخواب خود قرار دهید .

بهترین حالت برای قرار دادن پاتختی ها ، قرینه بودن آن ها در دو طرف تخت می باشد . ما بسیاری از لوازم نظیر دارو ، چراغ خواب ، ساعت زنگ دار ، لیوان آب خوری مان را روی پاتختی قرار می دهیم .

محل قرار دادن آن ها باید استاندارد باشد . اندازه این فاصله نباید به حدی باشد که برای برداشتن وسیله نیاز به بلند شدن از تخت باشید و خواب راحت را از شما بگیرد و همین طور نباید آن قدر نزدیک باشد که به محض برخورد دست شما با پاتختی لوازم روی آن به زمین بیفتد.

اگر فضای کوچکی دارید ، می توانید پاتختی های خود را به صورت دو طبقه روی یکدیگر قرار دهید ، با این کار فضایتان بزرگتر جلوه می کند .

اگر بگوییم بیشترین هزینه را برای تشک استاندارد و با کیفیت بکنید ، گزاف نگفته ایم . زیرا این آیتم ارتباط بسیار مستقیمی با سلامتی و در نتیجه خواب آسوده شما دارد . تشک با کیفیت و متنوعی در بازار وجود دارد .

برای چیدمان اتاق خواب  ، باید محل رفت و آمد راحت خود را در نظر بگیرید . که شب هنگام موقع رفت و آمد به جسمی برخورد نکنید . از شلوغ کردن اتاق خواب و همین طور میز توالت تان ، خودداری نمایید .

چیدمان اتاق خواب

قرار دادن موارد زیر در اتاق خواب خوب می باشد :

  • گلدان طبیعی استاندارد اتاق خواب
  • شمع های تزئینی و عود
  • آینه

قرار دادن موارد زیر در اتاق خواب ممنوع می باشد :

  • از قرار دادن تابلوهای بسیار شلوغ و رنگ های تند اجتناب کنید .
  • از قرار دادن البسه و لوازم غیر ضروری ، زیر تخت خود خودداری نمایید .
  • سطل زباله
  • میز کار و کتاب های زیاد
  • البسه کثیف و آلوده
  • وسایل الکترونیکی از جمله موبایل، تبلت، لپ تاب و غیره

امیدواریم با رعایت نکات مهم بالا ، چیدمان اتاق خواب ایده آلی داشته باشید .

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.