Whatsapp

مشاوره رایگان

بهترین مصالح صفحه کانتر

بهترین مصالح صفحه کانتر

فهرست

بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه  چیست؟

بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه وسایلی هست که در مقابل نم و رطوبت از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. زیرا از آنجایی که این فضا به دلیل شستشو و آشپزی مکرر مدام در مقابل نم و بخار قرار دارد وسایل و ابزاری که در مقابل بخار و نم دوام ندارند خیلی زود پوسیده و از بین می روند. البته در کنار این فاکتور، فاکتورهای دیگری نیز موثر هستند که در ادامه سعی می کنیم به آنها نیز اشاره ای داشته باشیم.

کانتر آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

کانتر در لغت به معنی  باجه، گیشه، پیشخوان یا دیواره ای است که قسمتی را از قسمت دیگر جدا می کند. از گذشته های دور در هر خانه ای جایی برای پخت و پز و طبخ غذا وجود داشته است که در اصطلاح عامیانه با نام مطبخ شناخته می شده است. معمولا این محیط به طور مجزا و محدود در جایی از خانه قرار می گرفته که با دیوار محصور می شده است.‌

ولی امروزه با توجه به پیشرفت های صورت گرفته و کوچک شدن فضای زندگی معمولا آشپزخانه ها کوچک تر شده و در عین حال به دلیل نزدیک شدن و دسترسی  آسانتر به ان ها،  مثل گذشته دیوار آن را از بخش های دیگر خانه جدا نمی کند بلکه فضای با نام کانتر یا در اصطلاح عامیانه اوپن آشپزخانه فضای داخلی آشپزخانه را از جاهای دیگر خانه جدا می کند.

اغلب بنا بر سلیقه، استفاده های متفاوتی از کانتر آشپزخانه می شود. گاهی از فضای پایینی آن برای قرار دادن وسایل به شکل کمد و از قسمت فوقانی آن برای انجام کارهای روزانه آشپزخانه به عنوان یک سکو و تخته استفاده می شود یا در روش های جدید برای جلوگیری از فضای مرده خانه یا کوچک بودن فضا به عنوان میز ناهار خوری از این فضا استفاده می شود که در دو سمت یا یک طرف آن صندلی قرار می دهند.

بهترین مصالح صفحه کانتر

در بعضی موارد با توجه به سبک جزیره ای در آشپزخانه با قرار دادن سینگ یا اجاق گاز رومیزی، در این قسمت سعی میکنند در عین ساختن فضای صمیمی از حداکثر فضا استفاده کرده و به فضای زندگی مثل پذیرایی نزدیک تر شوند. امروزه با توجه به پیشرفت هایی که شده جنس این کانتر ها هم متفاوت شده است که از لحاظ زیبایی و عمر مفید این قسمت ها می تواند قابل ملاحظه و توجه باشد.

سنگ کوارتز یکی از بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه

بدلیل مقاوم بودن سطح سنگی برای قسمت کانتر آشپزخانه سنگ ها جزو بهترین مصالح صفحه کانتر محسوب می شوند و در اولویت بیشتر و مورد توجه تر هستند.  کوارتز از قطعات سنگی درشتی است که رگه هایی هم در آن ها دیده می شود. سنگ کوارتز روی صفحه کانتر از نمونه سنگ های مصنوعی است که از مقاومت و دوام بالایی برخوردار هستند. همچنین  سطح آن ها کاملا صاف بوده و هیچ  تخلخل یا فرو رفتگی در سطح آن ها مشاهده نمی شود.

بهترین مصالح صفحه کانتر

این نوع سنگ مصنوعی صاف، یک ‌دست و براق هستند. نگهداری از این سنگ ‌های ضد لک، ضد خش و آنتی ‌باکتریال در مقایسه با باقی سنگ‌ های مصنوعی و طبیعی راحت ‌تر است برای اینکه نیازی به هیچ ماده شوینده‌ ندارند و فقط کافی است با کمی آب و صابون سطح آنها را تمیز شود. همین ویژگی مهم است که کوارتزها را با وجود قیمت بالای ‌شان محبوب کرده است

سنگ گرانیت روی صفحه کانتر آشپز خانه

استفاده از سنگ گرانیت بر روی کانتر آشپزخانه به دلیل طبیعی بودن، زیبایی و تنوع باعث شده است که هنوز طرفداران خود را داشته باشد. سنگ گرانیت با وجود زیبایی. ظرافت و مقاوم در برابر حرارت، ضد خش، ضد قارچ و ضد کپک هستند و همین ویژ گی ها سبب شده است که امروزه هم با وجود انواع سنگ های مصنوعی مورد توجه باشند و جزو دسته بهترین مصالح صفحه کانتر قرار بگیرند.

سنگ مرمر یکی از بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه

استفاده از سنگ مرمر برای صفحه کانتر آشپزخانه علاوه بر زیبایی ظاهری به دلیل خنک بودن این نوع سنگ، درخشندگی  و زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه می دهد. ولی باید توجه داشت که همین ظرافت می تواند هر خط و خش و آسیبی را به وضوح نمایان کند پس باید در استفاده از آن دقت کافی داشت.

سنگ مرمر

چوب روی صفحه کانتر آشپزخانه

صفحه های چوبی هم برای استفاده در کانتر آشپزخانه وجود دارد که فرآوری شده از چوب درختان مقاوم و پهن برگ مثل گردو و بلوط درست می شوند. این صفحه های چوبی علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی هم برخوردار بوده و در اصطلاح عامیانه به این گونه چوب ها، تخته ساطوری هم گفته می شود.

لمینت از بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه

برای آنهایی که دنبال خانه ای شیک و امروزی هستند و البته نمی خواهند هزینه زیادی هم متحمل شوند، این نوع کانترها بهترین هستند. تنوع رنگ و طرح های که این روزها در لمینت‌ های کفپوش خانه به میان آمده باعث شده در آشپزخانه هم سروکله انواع شان پیدا شود. این نوع کانترها نمایی شیک و زیبا دارند به خصوص اینکه نمایی قدیمی و روستیک به خانه می ‌بخشد و با رنگ‌ های براق و سطوح صاف ‌شان محبوب خیلی ‌ها هستند.

منتها مشکل اصلی این نوع صفحه روی کانتر آشپزخانه مقاومت کم در برابر ضربه و حساسیت به آب است که از صاحب‌ شان آدمی وسواسی می ‌سازد و گرنه در خیلی مواقع از کوارتز و گرانیت هم زیباتر هستند.

استیل برای صفحه کانتر آشپزخانه

افرادی که دنبال طراحی آشپزخانه های کاملا حرفه ای هستند دنبال کانترهای استیل می روند. صفحه کانتر استیل آشپزخانه معمولا به دلیل ظاهری غیر ظریف مقبولیت عمومی نداشته و بیشتر در آشپزخانه های صنعتی و حرفه ای که ریخت و پاش و درصد آسیب دیدگی وسایل به دلیل زیاد بودن حجم کار وجود دارد مورد توجه هستند.

کانتر استیل

کاشی و سرامیک در کانتر آشپزخانه

استفاده از کاشی و سرامیک  در کانتر آشپزخانه هم طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از این نوع جنس در کانتر آشپزخانه هم مزایا و معایب خود را دارد. مثلا این نوع جنس در برابر گرما مقاوم بوده و دچار لک نشده و تمیز کردن آن با انواع شوینده راحت تر است. همچنین در صورت آسیب دیدن جدا و جابجا کردن آن آسان و مقرون بصرفه تر است. از معایب آن هم داشتن سطح ناهموار ، شستشو و تمیز کردن زیاد باعث خط و خش بر روی آن  و کدر شدنش می شود.

سیمان در کانتر آشپزخانه

سیمان کانتر آشپزخانه که به عنوان کانتر گران نیز معروف هست، از دیگر موارد مورد توجه جهت پوشاندن سطح کنار آشپزخانه می باشد. به طور کلی ساخت سیمان مناسب کانتر آشپزخانه کلی زحمت و زمان می‌برد. این محصول مخلوطی از سیمان و شیشه ‌های رنگی بوده. همچنین در برخی موارد برای ساخت این کانترها رسما از بتن استفاده می‌کنند؛ یعنی مخلوطی از یک بخش سیمان و سه بخش ماسه و شن که البته کمی هم ماده رنگی به آن می زند و آنها را به هر طیف رنگ و شکلی که باب میل بازار باشد می ‌سازد.

کپوزیت کاغذ بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه

این نوع ماده حاصل باز یافت کاغذ باطله است. در واقع این نوع صفحه حاصل حرارت دادن انواع کاغذ باطله و الیاف دیگر با رزین است که به صورت قطعاتی با ضخامت ۳ تا ۵ سانتیمتر ساخته می شوند. این کانترها با محیط سازگار هستند و طول عمر بالایی  دارند. به گرما مقاوم هستند و مهمتر از همه اینکه نه لک می‌شوند و نه خراش بر میدارد. در ضمن قیمت ارزانی هم نسبت به سایر گزینه ها نام برده دارند و مناسب برای استفاده در آشپزخانه های ساده امروزی هستند.

سنگ کامپوزیت کاغذ

سنگ صابون برای کانتر آشپزخانه

این نوع سنگ برعکس نام غلط انداز آن، در تولیدش هیچ اثری از صابون وجود ندارد. بلکه ترکیب آن مانند گرانیت است که از مواد موجود در طبیعت بدست می آید. این نوع سنگ جنسی نرم دارد که برای ساخت قطعات بزرگ کانتر باید مقداری  کوارتز به آن اضافه شود تا به اندازه کافی استحکام پیدا کرده و سنگی صاف و مقاوم برای استفاده در کانتر حاصل شود. این نوع سنگ از نظر کیفیت در حد و اندازه  کوارتز اما ارزانتر از آن و به صرفه تر از آن می باشد. می توان آن را به عنوان یکی از بهترین مصالح صفحه کانتر آشپزخانه در نظر گرفت.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.