Whatsapp

مشاوره رایگان

اتاق مستر یا مستر روم چیست؟

اتاق مستر یا مستر روم چیست؟

فهرست

اتاق مستر چیست؟

در طراحی و دکوراسیون خانه‌های مدرن اتاق‌ خواب مستر (مستر روم) یکی از فضاهای مهم خانه می‌باشد بی‌شک در ویلاهای لوکس بزرگ‌ترین اتاق‌ خواب به‌ عنوان اتاق‌ خواب مستر در نظر گرفته می‌شود، به دلیل اینکه سرویس بهداشتی و حمام در آن وجود دارد که مکانی خاص برای استراحت و مطالعه و اوقات فراغت در نظر گرفته شود، لذا متراژ این اتاق نسبت به سایر اتاق‌ها بیشتر است. یکی از مزایای اتاق مستر جداسازی فضای خصوصی والدین و افراد خانواده از سایر بخش‌های خانه می‌باشد.

مستر روم

طراحی اتاق مستر به چه صورت است؟

طراحی و دکوراسیون اتاق مستر با توجه به شرایط محیط به چشم‌اندازی زیبا نیاز دارد که ویژگی‌های خاصی داشته باشد. ازجمله فضای کافی و متناسب برای قرار گرفتن تختخواب و مبلمانی کوچک برای نشیمن دونفره که یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه در دکوراسیون اتاق مستر می‌باشد. همچنین برای طراحی رنگ فضای داخلی اتاق از رنگ‌های روشن که خاصیت بازتر نشان دادن فضا و انعکاس نور را دارد استفاده می‌شود. استفاده از رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون اتاق مستر و پرده‌ها موجب ایجاد فضایی آرامش‌ بخش در آن می‌شود. استفاده از پاف برای پایین تختخواب و پارتیشن‌های شیشه‌ای در جلوی تختخواب که دید مستقیم بیرون را به درون اتاق‌خواب محدود می‌کند.

مستر روم

فضاسازی در اتاق مستر چگونه است؟

یکی از راهکارها برای ایجاد فضای بیشتر بدون ایجاد شلوغی بیش‌ از حد و غیر لزوم در اتاق مستر، استفاده از قفسه‌ها و کشوها در طراحی کمدهای دیواری و کلوزت های مخفی درجاهای بلا استفاده اتاق می‌باشد که مکانی مناسب برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل شخصی است که در دسترس افراد می‌باشد. برای فضاسازی و بزرگ‌تر نشان دادن اتاق مستر از رنگ‌های روشن در طراحی استفاده می‌شود. برای جلوه بیشتر، انعکاس نور و بزرگ نشان دادن فضا از آیینه برای درهای کمدهای دیواری استفاده می‌شود.

مستر روم

ویژگی‌های اتاق مستر چیست؟

اکثر طراحان داخلی (و آژانس‌های املاک و مستغلات) اتاق‌ خواب مستر را بزرگ‌ترین یا مطلوب‌ ترین اتاق‌خواب در خانه به‌ حساب می‌آورند. این اتاق اغلب دارای بهترین منظره یا مطلوب‌ ترین مکان از بین همه اتاق‌ خواب‌های خانه است و معمولاً در محلی است که سرپرست خانواده می‌خوابد.

مستر روم

اتاق مستر شامل چه امکاناتی می باشد؟

وقتی به شما گفته می‌شود خانه‌ای دارای یک اتاق‌ خواب مستر است، انتظار دارید که موارد زیر را در آن پیدا کنید:

  • یک اتاق بزرگ با فضای کافی.
  • یک کمد بزرگ برای قرار دادن لباس‌ها و وسایل موردنیاز
  • تختخواب متناسب با فضا
  • سرویس بهداشتی و حمام

مستر روم

همه اتاق‌خواب‌های مستر برابر نیستند. گاهی اوقات ادعا می‌شود که یک‌خانه دارای مستر روم است، به این معنی که فقط یک اتاق بزرگ‌تر دارد اما حمام در آن وجود ندارد. اتاق‌های بزرگ‌تر برای سرپرست خانوار در اواسط تا اواخر دهه ۱۹۰۰ محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

این نتیجه دو روند بود: ساعت کاری با ۴۰ ساعت در هفته تنظیم می‌شد و به مردم وقت بیشتری برای استراحت در خانه می‌داد و گرمایش مرکزی (برخلاف داشتن شومینه در هر اتاق) تقریباً در همه‌جا فراگیر می‌شد. پس از فروپاشی بحران گاز در دهه ۱۹۷۰، هزینه‌های انرژی کاهش یافت و تا دهه ۱۹۸۰، افراد بیشتری می‌توانستند خانه‌ای بزرگ‌تر با یک اتاق‌خواب بزرگ را گرم کنند.

مستر روم

آیا اتاق‌های خواب مستر ، حمام مستر هم دارند؟

بله اتاق‌ خواب مستر معمولاً یک حمام مستر دارد که در آن بکار رفته است. سرویس بهداشتی غالباً مجهز به حمام کامل (ترکیب دوش و وان)، توالت و سینک برای استفاده خصوصی است. داشتن حمام مستقل برای هر اتاق‌ خواب مستر اجباری نیست.

حمام‌های مستر در اتاق‌ خواب مستر واقع‌شده‌اند که در سایر راهروهای ورودی به اتاق‌خواب برای سایر مهمانان قابل‌دسترسی نیستند. این حمام‌ها اغلب برای صاحب‌خانه می‌باشد و حداکثر ۱ یا ۲ نفر از آن استفاده می‌کنند. حمام‌های دیگر خانه اغلب برای اهداف مهمان استفاده می‌شوند، اما اتاق‌های خواب اصلی فقط برای صاحبان خانه است.

مستر روم

آیا هر خانه‌ای یک اتاق‌ خواب مستر دارد؟

بله هر خانه‌ای دارای یک اتاق‌خواب است که بزرگ‌ترین اتاق در مقایسه با خانه‌های دیگر است. این اغلب به‌عنوان اتاق‌ خواب مستر شناخته می‌شود که صاحب‌خانه در آن می‌خوابد.

بااین‌حال، هر مستر روم دارای حمام مستر نیست. فقط در خانه‌های خاصی حمام مستر ساخته‌شده است. حمام‌های اصلی باید ابتدا در خانه تعبیه شوند، به‌طورمعمول وقتی خانه برای اولین بار ساخته می‌شود. حمام‌های مستر یک اتاق راحت اضافی است که اغلب باعث افزایش قیمت خانه می‌شود.

مستر روم

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.