Whatsapp

مشاوره رایگان

۷ راهکار فنگ شویی خانه

۷ راهکار فنگ شویی خانه

فهرست

فنگ شویی خانه یک اصطلاح چینی است که به معنی ساخت منزل یا راهی برای چیدن لوازم بر اساس یک متد ماوراء الطبیعه است که هدفش هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. فنگ در لغت به معنی باد و شویی به معنی آب می باشد. این ها عناصری هستند که در چین باستان از آن ها با عنوان پدید آورندگان طبیعت و ماوراء الطبیعه یاد می شده است. به زبان ساده می توان اینگونه بیان کرد که فنگ شویی هنر ترکیب علم و طبیعت است.

راهکارهای ایجاد فنگ شویی در فضای منزل

برای آنکه بتوان فضای خانه را با اصول فنگ شویی هماهنگ نمود باید برای رسیدن به این هدف اصول و راهکارهایی مدنظر قرار گیرد و مرحله به مرحله اجرا شود تا بتوان به یک طرح جامع از اصول فنگ شویی در فضای منزل دست پیدا کرد.

شروع فنگ شویی خانه و اتاق ها می‌تواند بسیار ساده باشد و می توان به آسانی تغییرات بسیار مفید و مناسبی در خانه ایجاد نمود، که این تغییرات به تدریج و با گسترش علم فنگ شویی در فضای خانه می تواند پیچیده تر هم گردد.‌ برای آغاز روند فنگ شویی باید نکاتی رعایت شود تا گام به گام بتوان به سمت اصول فنگ شویی حرکت نمود.

برای آغاز روند فنگ شویی باید چیزهای درهم و برهم و مزاحم حذف شود.

برای آغاز روند فنگ شویی ابتدا باید هر چیزی که احساس می شود در فضای خانه اضافه است یا مورد علاقه نیست حذف شود و محیط از اجسام درهم و برهم پاکسازی شود. این وضعیت باعث می شود که بتوان روان خود را از ذهنیت های آشفته پاک نموده و بار ذهنی خود را در یک شرایط متعادل پالایش نمود.

با این کار می توان ذهنی سبک و آماده داشت. این کار می تواند به عنوان یک ضرورت بسیار مهم در ایجاد انرژی های همگن فنگ شویی در محیط باشد. برای پی بردن به ارزش و عیار اشیاء و وسایل مختلف می توان با بکارگیری روشی ساده به این مهم دست یافت.

روال در ارزشیابی اشیاء به این شکل است که می توان برای خلاص شدن از شر اشیاء و اجسام مختلف  این سوال را از خود پرسید که اگر این وسیله یا شی از چرخه زندگی حذف شود چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا زندگی بدون آن ها سخت خواهد شد.

با پرسیدن چنین سوالاتی درجه اهمیت و ضرورت هر وسیله به شکل مجزا در محیط پیرامونی مشخص شده و به راحتی می توان وسایل اضافه را حذف نمود.

فنگ شویی

دریافت هوا و نور با کیفیت جزء اصول اولیه و پایه فنگ شویی محسوب می شود

بنابر اصول اولیه فنگ شویی وجود دو عنصر هوا و نور می تواند جز ضروریات سلامت فنگ شویی خوب و ایجاد انرژی مضاعف در فضای خانه باشد. برای این کار خانه باید حتی المقدور پنجره داشته باشد تا بتوان آن را در مواقع مناسب باز کرده و هوای فضای داخل را عوض نمود. فنگ شویی توصیه می کند که برای تصفیه هوا از گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده شود. در روش فنگ شویی باید اجازه داده شود تا نور طبیعی به شکل مناسب وارد فضای داخلی خانه شود. در این روش برای ایجاد تفاوت در فضا باید برای روشنایی فضای داخلی از لامپ های بدون فیلتر با طیف های رنگی کامل آفتاب همچون خورشید استفاده شود.

تعریف نقشه انرژی در فنگ شویی فضای خانه

برای آنکه روال کار منظم شود باید با استفاده از روش های فنگ شویی مثل باگوآ یا روش انرژی های فنگ شویی، نقشه انرژی فنگ شویی خانه تعریف شود در این نقشه برای جهت های اصلی و فرعی تعریف های مختلفی از انرژی در نظر گرفته می شود که می توان مناطق مختلف خانه را متناسب با نقشه انرژی هماهنگ نمود. به عنوان مثال بر اساس نقشه انرژی فنگ شویی مناطق جنوب شرقی فنگ شویی خانه ارتباط مستقیمی با جریان پول و انرژی در زندگی دارد که به آن فنگ شویی ثروت گفته می شود.

استفاده از پنج عنصر اصلی فنگ شویی

برای ایجاد تعادل در فضای خانه می توان از پنج عنصر اصلی فنگ شویی استفاده نمود تا جریان انرژی و جنب و جوش در تمام مناطق خانه به شکل متعادل جریان پیدا کند. مثلا اگر کسی تمایل داشته باشد توجه بیشتری  جلب کند و رفاه بیشتری را به سوی خود هدایت کند باید از عناصر فنگ شویی چوب و آب در مناطق جنوب شرقی خانه خود بیشتر استفاده کند و یا اگر نیاز دارد که سلامتی را در فضای اطراف خود گسترش دهد، بهترین روش آن است که گیاهان شاداب و پرآب را در منطقه شرقی خانه خود و احیانا در کنار مبلمان شرقی قرار دهند.

بیدار کردن عنصر تحول و زایش در فضای فنگ شویی خانه

عنصر تحول و زایش فنگ شویی برای تعریف و پشتیبانی از انرژی های  شخصی نمایان می شود به عنوان مثال اگر عنصر تحول و زایش کسی آتش است، آن فرد باید عنصر آتش را در زندگی خود تعریف کرده و آن را شاخص و برجسته نماید.برای این کار می توان از رنگهایی که عنصر آتش را متولد می کند استفاده نمود. رنگ هایی مثل قرمز، نارنجی، صورتی، زرشکی، ارغوانی و زرد در حیطه آتش قرار می گیرند و به خوبی می توانند عنصر آتش را هویدا ‌کنند. در فنگ شویی استفاده از اجسام و وسایل مثلثی شکل به عنوان نماینده آتش در نظر گرفته می شود. همچنین برای تکمیل پازل و انرژی آتش از عناصر چوبی قدرتمند در فضای خانه استفاده  می شود، چرا که چوب یکی از عناصر خانواده آتش است و در کنار آن چرخه انرژی فوق العاده ای در فضای خانه شکل می گیرد. استفاده از یک میز مثلثی شکل با صندلی قرمز رنگ بخوبی می تواند این حس را منتقل کند. در این روش می توان با تلفیق اجسام مثلثی شکل و رنگ های تند و استفاده همزمان از وسایل چوبی مناسب این حس را به شیوه های مختلف منتقل نموده  و از چینش آن ها در فضای فنگ شویی لذت برد.

فنگ شویی

اعداد کوا و مسیرهای شانس خود را می توان با استفاده از فنگ شویی خانه پیدا نمود

در فنگ شویی می توان با استفاده از اعداد کوا و مسیرهای شانس، خوش شانسی خود را در خانه پیدا نمود چرا که آن ها در فنگ شویی می توانند فرد را به شخصیتی با انرژی فوق العاده  و خوش شانس تبدیل کند. با استفاده از این روش در محیط خانه می توان تغییراتی انجام داد. به عنوان مثال اگر عدد کوا یک باشد بهتر است جهت صندلی ها، تخت و مبلمان به سمت جنوب شرقی، شرق ، جنوب و شمال باشد و یا به عبارت ساده تر چیدمان وسایل به سمت غرب نباشد.

اطمینان داشتن از کیفیت انرژی درخانه

در فنگ شویی بهتر است همیشه از کیفیت انرژی خانه و آن چیزهایی که ممکن است روی انرژی تاثیر بگذارد آگاه بود. در فنگ شویی باید به قانون مثلث توجه اساسی شود چون فنگ شویی رابطه نزدیکی با سلامتی دارد. مثلث فنگ شویی را می توان در قالب اتاق خواب، حمام و آشپزخانه ترسیم نمود، که نقش اساسی و مهمی در زندگی روزمره انسان دارند. در جهان هیچ چیزی بدون انرژی وجود ندارد. پس برای ارتقاء شادی و سلامت جسم و روان باید نسبت به انرژی محیط خود آگاهی لازم را به دست آورد تا بتوان از آن به نحو مناسب استفاده نمود

فنگ شویی برپایه عناصر پنج گانه زمین، فلز، آب، چوب و آتش شکل گرفته است. این عناصر پنج مرحله به هم پیوسته در زندگی هستند که با هم به صورت هماهنگ کار می کنند تا یک سیستم کامل خلق نمایند. عمل فنگ شویی برای ایجاد تعادل در بین این پنج عنصر در خانه یا هریک از مناطق زندگی یا باکووا کار می کند. راه حل باکووا در فنگ شویی آن است که یک تا سه حوزه را شناسایی کند که به بیشترین توجه نیاز دارند. در واقع باکووا نقشه انرژی فنگ شویی است. بکووا یک کلمه چینی به معنی هشت منطقه است که هریک از این هشت منطقه به نوعی با زندگی در ارتباط بوده و می توانند روی آن تاثیر بگذارند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.