Whatsapp

مشاوره رایگان

کف تراشی اسلب چوبی

کف تراشی اسلب چوبی

فهرست

کف تراشی اسلب چوبی

کف تراشی اسلب چوبی یکی از مهم ترین فرایند استفاده از اسلب ها به شمار می رود. طبیعی بودن چوب باعث شده که استفاده از این سازه برای افزایش نمای ساختمان در هر دوره ای مورد توجه قرار گیرد و بسیاری از لوازم دکوراتیو با استفاده از این نما ساخته شود. در ادامه به توضیحات بیشتری در این خصوص خواهیم پرداخت.

اسلب چوب چیست؟

واژه اسلب در لغت به معنای صفحه می باشد. اسلب چوب صفحاتی از جنس چوب است که ضخامت های مختلفی داشته و در اثر برش های طولی و عرضی به وجود می آید. در این روش چوب صیقل داده نمی شود و از این رو چوب اصالت خود را حفظ می کند و همین امر افزایش فروش اسلب های چوبی به عنوان دکوراتیو را به دنبال دارد. اسلب ها در گذشته از جمله پرتی های چوب محسوب میشدند و آن را در آتش می سوزاندند ولی امروزه با استفاده از این اسلب ها لوازم بسیار شیک و زیبا می سازند.

اسلب چوب

اسلب چوبی به چه صورت ساخته می شود؟

اسلب های چوبی مستقیما از تنه برش خورده درختان بدست می آید. در این روش تنه درختان با استفاده از اره های مختلف و به اشکال و ضخامت های گوناگون برش می خورد. روش برش این اسلب ها به سلیقه نجار بستگی دارد که در این میان برش های عرضی و برش های طولی رواج بیشتری دارد. از این نوع چوب ها می توان برای ساخت انواع میزهای کوچک و یا قاب های دکوراتیو استفاده کرد.

روش های کف تراشی اسلب چوبی

در حال حاضر برای این که برش اسلب ها به درستی و با زمان کمتری انجام شود از دستگاه های مدرن استفاده می کنند. از جمله روش های کف تراشی اسلب چوب به شرح زیر می باشد:

کف تراشی اسلب چوبی با روش سی ان سی

استفاده از دستگاه CNC برای برش زدن چوب یکی از دقیق ترین و مدرن ترین روش می باشد. برای این کار چوب در دستگاه سی ان سی قرار می گیرد و تیغه مخصوص کف تراشی بر روی آن نصب شده و دستگاه روشن می شود و با استفاده از حرکت رفت و برگشتی سطح چوب برداشته می شود و این مرحله به صورت مرتب تکرار شده تا در نهایت چوب به صورت دلخواه برش بخورد. پس از خروج چوب از دستگاه سطح آن با استفاده از سمباده صیقل می گردد. استفاده از این دستگاه سرعت بالایی دارد و شما می توانید در زمان کوتاهی چوب را برش دهید.

کف تراشی اسلب چوبی با روش سی ان سی

کف تراشی اسلب چوبی با روش اور فرز

استفاده از روش اور فرز برای برش دادن چوب ها به دلیل قیمت ارزان تر رواج بسیاری دارد. برش چوب در این روش نیز مانند سی ان سی است با این تفاوت که تمامی مراحل برش چوب با استفاده از دست صورت می گیرد. برای انجام این کار تیغه های مخصوصی تحت عنوان تیغه کف تراش به کار برده می شود. برای انجام این کار ابتدا چوب را بر روی یک سطح صاف و محکم قرار می دهند و سپس در اطراف آن ها ریل می گذارند تا چوب ثابت باقی بماند.

کف تراشی اسلب چوبی با روش درام سندر

درام سندرها یا همان سنباده های صنعتی برای برش های سطح صاف چوب کاربرد دارد. این روش کف تراشی برای چوب هایی که دارای اعوجاج کمتری هستند مناسب تر است. دستگاه درام سندر برای شرکت های که به صورت عمده در عرضه چوب فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از سمباده های صنعتی نیاز به دقت بالایی دارد تا نتیجه حاصل کیفیت بالایی داشته باشد.

ضرورت کف تراشی اسلب چوبی چیست؟

پس از این که اسلب خشک شد، سطح آن تاب برداشته و بر روی آن پستی و بلندی هایی ایجاد می شود. برای انجام طرح و مدل بر روی اسلب ها نیاز به سطحی صاف و صیقل است و از این رو اجرای کف تراشی چوب ها برای صاف و صیقلی کردن چوب ها الزامی می باشد. با این کار نه تنها زیبایی سطح چوب افزایش می یابد، بلکه عمر آن نیز افزایش خواهد یافت.

کف تراشی اسلب چوب

اسلب های چوبی چه رنگی است؟

اسلب های چوبی به خودی خود مقاومت کمتری دارند و ممکن است پس از مدتی مورد هجوم حشرات چوب خوار قرار گیرند و آسیب ببینند. به همین دلیل برای این که عمر و کیفیت این اسلب ها افزایش یابد، از رنگ های مخصوص اسلب چوبی استفاده می کنند. معمولا برای این کار به جای استفاده از رنگ های شیمیایی از رنگ های طبیعی استفاده می نمایند تا حالت طبیعی چوب حفظ شود.

رنگ اسلب چوبی

قیمت کف تراشی اسلب چوبی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، اسلب چوب با روش های مختلفی انجام می شود و از این رو قیمت های مختلفی دارد. هزینه دقیق کف تراشی اسلب چوب به عواملی همچون کیفیت کف تراشی، ابعاد و اندازه چوب، تعداد اسلب ها و … بستگی دارد. ولی به طور کلی کف تراشی یک یاز روش های افزایش عمر و ماندگاری لوازم چوبی است و از این رو مقرون به صرفه می باشد.

کف تراشی اسلب چوبی آدرس کارخانه :

البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰

کف تراشی اسلب چوبی  تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰

کف تراشی اسلب چوبی تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

کف تراشی اسلب چوبی ZDesign_Group@yahoo.com

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.