Whatsapp

مشاوره رایگان

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

فهرست

اهمیت دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری سه بعدی

چند سالی است که اهمیت دکوراسیون به شدت بالا رفته و قابل درک است . به همین دلیل در این چند سال فضاهای خانه مثل :پذیرایی ،اتاق خواب،اتاق مطالعه و همینطور محل کار مثل : کافی شاپ ها ،بوتیک ها ، شرکت ها و… به صورت خیره کننده ای خلق می شوند . عناصر دکوراتیو در این راه بسیار تاثیر گذار هستند. مانند کفپوش ها ،دیوار پوش ها ، تابلو ها و اکسسوری ها و… شاید در مهمانی ها و برخی خانه ها دیده باشید که روی دیوار طرحی سه بعدی کشیده شده که بسیار زیبا و خیره کننده است . این صحنه دقیقا همان چیزی است که طراحان کاغذ دیواری و کاغذهای دیواری سه بعدی به دنبال به وجود آوردن آن هستند .

کاغذ های دیواری سه بعدی نوعی کاغذ دیواری (دیوارپوش) است و همانطور که از نامش مشخص است طرحی سه بعدی روی دیوار به وجود میاورد به طوری که طرح ها عمق دار دیده می شود . امروزه آنقدر کیفیت طرح و متریال به کار رفته در کاغذ دیواری بالا است که تفاوت آن با نمونه ی واقعی اش قابل فهمیدن نیست .در حال حاضر این کار با سایه اندازی به صورت حرفه ای و فناوری چاپ امکان پذیر است . کاغذ دیواری های سه بعدی به دلیل اینکه واقعی تر از کاغذ دیواری های معمولی به نظر می رسند و حس و دکور بهتری را به خانه اضافه می کنند محبوب هستند . مثلا فرض کنید روی یکی از دیوار های اتاق خوابتان کاغذ سه بعدی با طرح دریا ،جنگل فضایی که به شما آرامش میبخشد را دارید و هنگام خواب به آن تصویر نگاه می کنید و حس خوبی می گیرید یا مثلا جلوی درب ورودی خانه یا شرکتتان طرح یک جاده ی زیبا و جنگلی را نمایش می دهید و همه در هنگام ورود حیرت زده میشوند .

اگر بخواهید ساده به این قضیه نگاه کنیم اولین چیزی که در کاغذ های دیواری سه بعدی به چشم می آید سه بعدی بودن آن ها است . اما تفاوت کاغذ دیواری با کاغذهای دیواری سه بعدی فقط در همین کلمه ختم نمی شود . اگر توجه کرده باشید کاغذ دیواری های ساده به صورت رول شده و آماده وجود دارند و طرح آن اشکال کوچکی مثل گل ،بوته ، راه راه ،شکوفه چهارخانه و… هستند . اما کاغذ دیواری های سه بعدی کاملا با آن ها متفاوت اند .

کاغذهای دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری های سه بعدی طرحی یک دست و یک پارچه دارند و تکراری در آن ها وجود ندارد . کاغذ دیواری های سه بعدی تنوع رنگ بالاتری نسبت به کاغذ دیواری های رولی دارند و نصب کاغذ های دیواری های سه بعدی از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به متخصص دارد . کاغذ دیواری های سه بعدی از وقتی که وارد بازار شدند مورد استقبال شدیدی قرار گرفتند و محبوب شدند . شاید دلیل محبوبیت کاغذ دیواری های سه بعدی به جز طراحی فوق العاده ای که دارد این باشد که نقص و مشکلات کاغذ دیواری های رولی را بر طرف کردند .

اولین ویژگی کاغذهای دیواری سه بعدی داشتن تنوع زیاد در طرح و رنگ آن ها است . این تنوع به صورتی است که شما می توانید مناسب با هر سلیقه و هر فضایی از آن ها استفاده کنید مثل اتاق خواب ، پذیرایی، اتاق کودک و نو جوان ،فضاهای رسمی ، هنری و… که میتوانید بدون داشتن محدودیت طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید . البته تنوع کاغذ دیواری های سه بعدی به حدی زیاد است که ممکن است گیج شوید و بین چند مورد گیر کنید .

 

انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی

طرح های سه بعدی روی کاغذ دیواری ها باعث به وجود آمدن نشاط و دلگرمی میشود . طرح هایی مانند : کوه ،جنگل،دریا،ساحل و..  که باعث ایجاد آرامش و دلگرمی است .بیشتر کاغذ های دیواری ضد آب و قابل شست و شو هستند و شما دیگر نگران کثیفی آن نمی شوید همچنین در مقابل رطوبت دیوار مقاومت بالایی دارند .

اغلب ما در خانه هایمان گچ بری های زیادی داشتیم و نمای سنگ آنتیک را هم درون خانه ها دیدیم قطعا سنگ آنتیک زیبایی زیادی به خانه میبخشد و گچ بری هم که از زمان های قدیم تا به امروز وجود داشته و بسیار خانه را زیبا میکند اما از معایب آن ها میتوان به هزینه ی بالای آن ها ، قابل شست و شو نبود و زحمت زیاد برای نصب و درست کردنشان نام برد .

کاغذ دیواری های سه بعدی در قیمت بسیار کم و کیفیت بالا وجود دارد مثلا کاغذ دیواری به شکل مجسمه های گچی و یا سنگ های آنتیک و سنگ های معمولی … کاغذ های دیواری سه بعدی در انواع مختلف وجود دارند و بجای هرچیزی قابل استفاده است .بیشتر طرح های سه بعدی روی کاغذ دیواری ها فقط مخصوص به خودشان است و در محصولات دیگر قابل مشاهده نیست مثلا طرح بتن یا طرح تونل فقط مخصوص کاغذ دیواری های سه بعدی است .

انواع طرح های کاغذ دیواری سه بعدی

 

مکان های مورد استفاده برای کاغذ دیواری

حالا که فهمیدیم کاغذ دیواری ها چیستند و چگونه از آن ها استفاده میشوند باید بدانیم که از آنها در چه مکان هایی بیشتر استفاده می شود و چه کاربردی دارند .

کاغذهای سه بعدی به دلیل اینکه تنوع بالایی دارند در اکثرا فضاها از آن استفاده میشود اما خب در برخی از شرکت ها یا مکان های لاکچری و مدرن مناسب نیستند و اکثرا برای اتاق خواب ، اتاق مطالعه ، اتاق خواب کودک و پذیرایی و.. استفاده می شوند . طرح های زیادی برای اتاق کودکان وجود دارد که به دلیل تنوع رنگی و وجود شخصیت های کارتونی زیبایی زیادی به اتاق کودک می دهد و باعث جذابیت برای کودکتان می شود .کاغذ های سه بعدی به جز طرح برای کودک و نوجوان طرح های زیادی برای اتاق بزرگ سالان دارد که طیف های زیادی را در بر می گیرد .

با ویژگی هایی که از کاغذ های دیواری مشاهده کردیم متوجه می شویم که چقدر برای زیبا تر کردن دکوراسیون تاثیر گذار هستند . از طرح های مدرن و کلاسیک گرفته تا طرح های طبیعت و…

امروزه به دلیل کوچک بودن محل زندگی رفتن به جایی دلباز بسیار خواهان زیادی دارد و طرح های کاغذ دیواری از نوع سه بعدی به دلیل داشتن عمق و سه بعدی بودنشان فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان می دهند .

امیدوارم از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید .

 

مکان های مورد استفاده برای کاغذ دیواری

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.