Whatsapp

مشاوره رایگان

چیدمان مبلمان سلطنتی و راحتی باهم

فهرست

در اکثر خانه ها مبل سلطنتی و راحتی باهم به‌ صورت مکمل بکار گرفته می شوند و از چالش های بزرگ خانواده هایی که این دو نوع سرویس مبل را به صورت همزمان بکار می گیرند، چینش و جا نمایی آن ها می باشد. رعایت اصول استاندارد در چیدمان مبلمان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف از چیدمان استاندارد سرویس مبلمان آن است که بتوان با فاصله مناسب روی آن ها نشست و صحبت نمود. در یک چیدمان متوازن رفت و آمد بین مبل ها راحت است و برای پذیرایی از مهمان ها لازم نیست چیزی جابجا شود و وسایل پذیرایی به راحتی و در شرایط مناسب در دسترس مهمانان قرار می گیرد.

برای چیدمان مبل سلطنتی و راحتی به طور همزمان چه فاکتورهایی باید در نظر گرفته شود

مبلمان های سلطنتی معمولا ۷ یا ۹ نفره هستند که  از یک کاناپه دو نفره و کاناپه سه نفره در طرفین و دو مبل تک نفره در کنار آن ها تشکیل می شوند. ولی در نوع ۹ نفره آن علاوه بر این موارد دو صندلی  تک نفره هم به آن اضافه شده است که با نام صندلی مهمان شناخته می شوند.‌ هدف بیشتر افراد از خرید و استفاده از مبلمان سلطنتی ظاهر جذاب و راحتی استفاده  از آن ها می باشد. اگر قرار باشد مبلمان سلطنتی و راحتی به شکل همزمان در کنار هم قرار داده شوند باید ابتدا فضای مناسب برای این کار فراهم شود. چون اگر فضای مناسب برای این کار در نظر گرفته نشود ممکن است باعث شلوغ شدن فضا و هرج و‌ مرج شود. اگر برای یک فضای مناسب و نسبتا بزرگ از مبلمان سلطنتی و راحتی به شکل همزمان و مکمل یکدیگر استفاده شود، کار راحت‌تر می شود چون پس از چیدمان درست سرویس مبلمان می توان برای بالا رفتن کیفیت زیبایی محیط از وسایل تزیینی جانبی مثل انواع بوفه، آباژور، تابلو، لوستر و مجسمه های تزیینی استفاده نمود. پس هرچه فضا بزرگ تر باشد چیدمان زیباتر شده و برای ارتقاء کیفیت دکوراسیون داخلی قدرت مانور را بیشتر می کند.

چگونگی چیدمان مبلمان سلطنتی

برای چیدمان درست و مناسب مبلمان سلطنتی باید به تمام جزئیات کار بخصوص دکوراسیون داخلی به طور همزمان توجه شود تا یک چیدمان ایده آل انجام شود. منتهی در شرایط مختلف اولین کاری که برای چیدمان مبلمان سلطنتی انجام می شود آن است که ابتدا باید یک نقطه و فضای کانونی در نظر گرفته شود تا با توجه به آن نقطه بتوان چیدمان را انجام داد. این نقطه کانونی می تواند پنجره، قاب بزرگ عکس، شومینه، تلویزیون و … باشد در این شرایط می توان بنا بر سلیقه یا طرح های استاندارد چینش نسبت به چیدن مبلمان سلطنتی اقدام نمود. از روش های استانداردی که برای چیدن مبلمان سلطنتی به کار گرفته می شود روشی است که در آن  ابتدا کاناپه سه نفری روبروی کانونی مرکزی قرار داده شده و کاناپه دو نفره در یک سمت آن و کاناپه های تک نفره با فاصله مشخص در سمت دیگر و رو بروی کاناپه دو نفره قرار داده می شوند.چیدمان دیگری که ممکن است به شکل گسترده استفاده شود به این صورت است که کاناپه سه نفره در قسمت بالایی خانه قرار داده شود و کاناپه دو نفره روبروی آن جا نمایی گردد سپس صندلی های تک نفره با رعایت فاصله مناسب در حد فاصله بین آن ها قرار داده شوند. در شکل چیدمان مبلمان سلطنتی بهتر است که یک فرش با رنگ بندی مناسب که حتی المقدور از نظر رنگ بندی به مبلمان نزدیک باشد در فضای مرکزی مبلمان پهن شود و پس از قرار گرفتن میز عسلی در مرکز،  مبلمان در اطراف آن چیده گردد.

مبل راحتی

چگونگی چیدمان مبل راحتی

مبلمان راحتی یکی از بهترین سرویس های مبلمان است که در فضاهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. مبلمان راحتی به دلیل شرایط و ویژگی های خاصی که دارد مورد توجه بوده و در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.مبلمان راحتی معمولا با فاصله کمتری چیده می شود و از این ویژگی برخوردار است که هم  می توان آن را به صورت نامتقارن و خارج از چهارچوب استاندارد چیدمان نمود و هم در چهارچوب متقارن و رسمی چیدمان کرد. از دیگر ویژگی های مبلمان راحتی تطابق پذیری با فضای اطراف است یعنی با تغییرات جزئی می توان آن را با فضای اطراف هماهنگ نمود.‌ به همین دلیل این نوع مبلمان به وسایل تزیینی مکمل قابل توجهی نیاز ندارد و از سازگاری خوبی با فضاهای مختلف برخوردار می باشد. تفاوت دیگر مبلمان راحتی با مبلمان سلطنتی در آن است که از شرایط راحت تری از نظر نرمی و راحت بودن برای نشست های دور همی و صمیمی برخوردار بوده و باعث خسته شدن  نمی شود.‌

نحوه چیدمان مبل سلطنتی و  راحتی در کنار هم به شکل مکمل

در فضاهای بزرگ و کوچک  برای استفاده همزمان از مبلمان سلطنتی و راحتی به صورت همزمان، شرایط  باید طوری طراحی شود که هم از حداکثر فضای موجود استفاده شود و هم زیبایی کلی دکوراسیون داخلی حفظ گردد. از روش های متداول و استاندارد برای چیدمان این دو نوع مبلمان به صورت مکمل در کنار هم آن است که در نقطه کانونی پذیرایی که می تواند جلو شومینه یا تلویزیون باشد سرویس راحتی قرار داده می شود. منتهی باید دقت داشت که فاصله لازم بین مبلمان با شومینه و تلویزیون حفظ شود تا برای کسانی که روی مبلمان راحتی می نشینند مشکلی پیش نیاید. این فاصله بهتر است استاندارد باشد و بهترین روش کار آن است که مبلمان راحتی حتی المقدور به آشپزخانه برای سرویس دهی  مناسب نزدیک باشد. در این شرایط بهتر است مبلمان سلطنتی با یک فاصله مشخص در قسمت دیگر سالن پذیرایی جا نمایی شود.

بهترین روش برای این نوع چینش بهتر آن است که این دو نوع سرویس به صورت پشت به پشت قرار داده شوند تا هم دو کانون جدا گانه باشند و هم زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی در حد امکان حفظ شود. وقتی چینش به این شکل انجام می شود فضای کلی به دو مکان اصلی و رسمی و فرعی و غیر رسمی تبدیل می شود. به جرات می توان گفت که این شکل از چیدمان رسمی ترین شکل چیدمان است ولی روش های متنوع دیگری هم برای چینش مبلمان سلطنتی و راحتی به صورت مکمل در یک فضای واحد وجود دارد که در ادامه سعی می شود متداول ترین شکل این چیدمان ها مورد بررسی قرار گیرد.

چیدمان دایره ای شکل

کسانی که دوست داشته باشند چیدمان مبلمان منزل آن ها از شرایط دورهمی و صمیمیت بیشتری برخوردار باشد می توانند سرویس های مبلمان سلطنتی و راحتی را در دو نقطه ‌کانونی مکمل به صورت گرد چیدمان نمایند. این شکل چیدمان در فضاهای بزرگ می تواند شرایط زیبا و مطلوبی را از نظر دیداری به وجود بیاورد.‌

چیدمان مبلمان سلطنتی و راحتی باهم

چیدمان مبلمان سلطنتی و راحتی به صورت خطی

از دیگر روش های چیدمان سرویس های مبلمان سلطنتی و راحتی در فضاهای بزرگ و مستطیلی شکل چیدمان به صورت خطی است. این نوع چیدمان شاید از نظر اصولی زیاد مورد تایید نباشد. در این روش مبلمان راحتی در گوشه ای ترین نقطه سالن پذیرایی قرار داده شده و مبلمان سلطنتی به موازات آن به صورت خطی چیده می شود.

چیدمان مبلمان سلطنتی و راحتی به شکل تلفیقی

از دیگر روش های چیدمان مرسوم روش تلفیقی است در این روش بدون هیچ قائد و قانونی اقدام به چینش مبلمان سلطنتی و راحتی در کنار هم می شود این روش از هیچ ضابطه ای پیروی نکرده و خواست و سلیقه افراد مختلف در آن حرف اول و آخر را می زند.

در چیدمان مبلمان سلطنتی و راحتی به صورت مکمل به چه نکاتی باید توجه شود

در این نوع چیدمان قرار گیری مبلمان و میز عسلی باید به شکلی باشد که در هنگام استفاده و پذیرایی به جابجایی نیاز نداشته باشند. چینش مبلمان نباید به شکل ردیفی در حاشیه سال پذیرایی باشد چون باعث می شود صحبت و ارتباط برقرار کردن سخت شود.‌ در چینش مبلمان سلطنتی و راحتی باید دقت شود که پشت مبلمان به دیوار تکیه داده نشود و پشت مبل ها حداقل ۱۰ یا ۲۰ سانتیمتر با دیوار فاصله داشته باشد. باید سعی شود بین دو کانون قرار گیری مبلمان سلطنتی و راحتی فاصله کم و استانداردی در نظر گرفته شود و این فضا انقدر بزرگ و نابهنجار نباشد که برای پوشش دهی آن لازم باشد از وسایل متفرقه استفاده شود چون ممکن است نمای کلی دکوراسیون داخلی را مخدوش نماید. شیوه چیدمان سرویس های مبلمان باید به گونه ای باشد که  رفت و آمد و پذیرایی از مهمانان براحتی انجام شود. در فضاهای کوچک‌ بهتر است از مبلمان استیل یا سلطنتی خیلی بزرگ استفاده نشود چون نمی توان آن ها را بر اساس المان های استاندارد جا نمایی کرده و باعث می شود به دلیل کوچکی فضا مبلمان به دیوار بچسبد. اگر قرار باشد از چیدمان  سرویس مبلمان سلطنتی و راحتی به شکل همزمان  استفاده شود ممکن است به دلیل کوچکی فضا مجبور شوند سرویس ها را پشت به پشت با فاصله کم و به هم بچسبانند  که این مسئله موجب نابهنجاری و بر هم خوردن نظم دیداری می شود. اگر قرار است ست مبلمان نزدیک تلوزیون قرار گیرد باید فاصله استاندارد بین آن ها رعایت شود.

اگر از سرویس های مبلمان سلطنتی و راحتی  به صورت اصولی‌ استفاده گردد می تواند موجب زیبایی فضای کلی دکوراسیون داخلی شود منتهی باید به این نکته توجه داشت که برای رسیدن به این مقصود باید بین رنگ و ظاهری این سرویس ها با اجزاء مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا  توازن و یکنواختی لازم  بین اجزاء مختلف برقرار شده و زیبایی کار افزایش پیدا کند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.