Whatsapp

مشاوره رایگان

لوازم نوستالژیک در خانه

فهرست

لوازم نوستالژیک در خانه دوباره جای خود را در میان طراحی های مدرن پیدا کرده اند و نقش مهمی در تکمیل دکوراسیون ایفا می کنند. خانواده های ایرانی تمایل دارند تا از وسایل نوستالژیک در دیزاین خانه خود استفاده کنند. نکته جالب، توجه افراد جوان تر به این وسایل قدیمی  و علاقه به استفاده از آن ها است. دلیل آن می تواند حس صمیمیت، گرمی و آرامشی است که به فرد منتقل می شود باشد که افراد را به دوران قدیم منتقل می کند.همین امر سبب شده است تا در هر منزل حداقل یک یا چند یک از این لوازم نوستالژیک به عنوان دکور استفاده شود. ممکن است این وسایل را از پدر بزرگ و یا مادربزرگ خود هدیه بگیرید و یا اینکه از مغازه های عتیقه فروشی ان ها را تهیه کنید. قیمت وسایل قدیمی و آنتیک به دلیل قدمتی که دارند می تواند بسیار بالا باشد و هر کسی نتواند آن ها را تهیه کند. در این هنگام شما می توانید با صرف هزینه ی کمتر از لوازم شبه قدیمی استفاده کنید.

وسایل دکوری شبه قدیمی

با توجه به افزایش طرفداران طرح های نوستالژیک، بسیاری از فروشگاه ها لوازمی با طرح قدیمی و با قیمتی کمتر از اصل آن ها طراحی و به فروش می رسانند. ظاهر آن ها بسیار شبیه به وسایل قدیمی می باشد و شما می توانید با هزینه ی کم آن را تهیه کنید.

چه لوازم نوستالژیک در دکوراسیون خانه استفاده می شود؟

به هر کدام از وسایل قدیمی که نگاه کنید، به خوبی می توانید متوجه زیبایی و منحصر به فرد بودن آن ها شوید. انتخاب وسیله ی قدیمی که می خواهید به عنوان دکوری استفاده کنید به سلیقه ی شما بستگی دارد. ممکن است شما علاقه داشته باشید تا ظروف قدیمی را در خانه خود به نمایش بگذارید. عده ای دیگر به وسایلی مانند رادیو و گرامافون جذب می شوند. افرادی هم هستند که به فرش های دستبافت، گلیم های قدیمی و قالیچه ها علاقه دارند. پس در انتخاب وسایل نوستالژیک باید به علاقه خود توجه کنید.

رایج ترین لوازم نوستالژیک در خانه

تلویزیون های نوستالژیک

تلویزیون های کوچک و قدیمی از پرطرفدار ترین لوازم نوستالژیک هستند. به طور حتم شما یکی از این تلویزیون ها را در عکس های قدیمی خانه مادربزرگ و پدربزرگتان دیده اید. تلویزیون های قدیمی به دلیل ظاهر فانتزی، رنگ های مختلف و ابعاد کوچکی که دارند نظر افراد زیادی را به خود جلب می کنند. علاوه بر دکوراسیون منازل، بسیاری از مغازه ها از این مدل تلویزیون در ویترین خود استفاده می کنند. تلویزیون های قدیمی را می توانید بر روی صندوقچه یا یک میز در گوشه اتاق و یا در یکی از طبقات کتابخانه تان قرار دهید.

تلویزیون های کوچک و قدیمی

 

تلفن های نوستالژیک در خانه

دومین موردی که توجه خیلی از افراد را به خود جلب می کند و به ما احساس نوستالژیک می دهد، تلفن های قدیمی هستند. تلفن ها در طول زمان ظاهر های متفاوتی داشته اند. از این رو شما می توانید انواع مدل های سکه ای، رومیزی و دیواری آن ها را در مغازه های عتیقه فروشی پیدا کنید. رنگ های متنوع تلفن های قدیمی به شما این اجازه را می دهد تا با توجه به رنگ های موجود در دکوراسیون منزلتان آن را انتخاب کنید.

 

تلفن های نوستالژیک

 

چمدان نوستالژیک در خانه

چمدان های قدیمی ایتم جذاب بعدی هستند که در دکوراسیون های امروزی از آن ها استفاده می شود. شاید بگویید که چمدان می تواند چه تاثری در دکوراسیون داشته باشد؟ جالب است بدانید که با کمی ایجاد تغییر در چمدان های نوستالژیک آن ها را به میز جلو مبلی تبدیل می کنند. اگر در خانه تان چمدان قدیمی دارید می توانید آن را به دست یک نجار ماهر بسپارید تا با اضافه کردن پایه هایی چوبی، آن را به یک میز زیبا تبدیل کند. در نهایت شما یک میز نوستالژیک خواهید داشت که با قرار دادن یک یا چند شی قدیمی بر روی آن می توانید دکوراسیون خود را کامل تر کنید. البته تنها کاربرد چمدان های قدیمی، تبدیل آن ها به میز عسلی نیست. شما می توانید از آن در قسمت های دیگر هم استفاده کنید. همه چیز بستگی به خلاقیت خودتان دارد.

ظروف و لوازم نوستالژیک در خانه

اکثر ما از نوشیدن چای در یک لیوان گلسرخی لذت می بریم. استفاد از ظروف قدیمی در آشپزخانه می تواند فضا را زیبا تر کند و شما را با خود به سفر در زمان ببرد. در کنار ظروف چینی با طرح گلسرخی نوستالژیک، شما می توانید از بانکه ها و شیشه های قدیمی به عنوان جایی برای حبوبات و خشکبار استفاده کنید. از ظروف قدیمی دیگری که می توانید از ان ها اسفاده کنید، دیگ های سنگی و یا دیگ های مسی می باشد. برای اینکه زیبایی آن را چند برابر کنید می توانید آن را بر روی یک چراغ نفتی قرار دهید. ترکیب این وسایل قدیمی و چیدمان آن ها همگی به سلیقه ی شما بستگی دارد. شما می توانید با هزینه ی بسیار کمی ظروف مسی و یا دیگ های سنگی را خریداری کنید. این ظروف علاوه بر اینکه دکوری هستند قابلیت استفاده هم دارند و می توانید وعده های غذایی خود را در آن ها تهیه کنید. از دیگر ظروف پر استفاده ی قدیمی بشقاب ها، پیشدستی ها و یا نعلبکی های قدیمی هستند. در قدم اول شما باید یک دیوار مناسب در خانه خود پیدا کنید. سپس با سلیقه خود از این ظروف به عنوان دیوارکوب استفاده کنید. در قسمت پشت این ظروف باید یک حلقه کوچک متصل کنید و با استفاده از میخ آن ها را به دیوار وصل کنید. معمولا دیوار های راهرو بهترین گزینه برای نصب این دیوار کوب ها می باشند.

ظروف و لوازم نوستالژیک

 

رادیو و گرامافون های قدیمی

از پرطرفدار ترین وسایل نوستالژیک که در تکمیل دکوراسیون استفاده می شود، رادیو و گرامافون است. در سال های قدیم که هنوز پای تلویزیون به خانه ها باز نشده بود، انواع مختلف رادیو در ابعاد مختلف استفاده می شد. به همین دلیل است که به راحتی می توانید در مغازه های عتیقه فروشی انواع مختلفی از رادیو های قدیمی با طرح های مختلف را پیدا کنید. گرامافون در زمان های قدیم جزئی جدایی ناپذیر از خانه ها بوده است و در دکوراسیون های امروزی نقش دکوری دارند. شما می توانید از رادیو و گرامافون های قدیمی در خانه ی خود استفاده کنید و گوشه ای دنج را برای خود بسازید. حتی ممکن است این وسایل قدیمی همچنان قابل استفاده باشند و تنها نقش آن ها دکوری نباشد.

رادیو

ماشین های تحریر قدیمی

در آن زمان که هنوز کامپیوتر ها تولید نشده بودند، این ماشین های تایپ بودند که توسط نویسندگان مورد استفاده قرار می گرفتند. افراد در آن زمان از ماشین های تحریر برای نوشتن نامه هم اسفاده می کردند. با فشار دادن هر دکمه از صفحه کلید، حروف بر روی صفحه کاغذ چاپ می شدند. بدون شک یکی از زیبا ترین و خاص ترین وسایل آنتیک ماشین های تحریر می باشند.

صندوقچه های نوستالژیک در خانه

اگر عکس های قدیمی از خانه های مادربزرگ و پدربزرگ خود را دیده باشید احتمالا متوجه یک صندوقچه چوبی با رویه ای از جنس پارچه های سفید و یا قلاب بافی شده باشید. این صندوقچه ها در دکوراسیون مدرن هم استفاده می شود. صندوقچه های نوستالژیک افراد را به خاطرات قدیمی خود می برد و حس و حال آن زمان را برایشان زنده می کند. اگر شما یکی از این صندوقچه های قدیمی را از قبل ندارید و می خواهید آن را به دکور منزلتان اضافه کنید، تنها کافیست سری به بازار بزنید. به دلیل محبوبیت این صندوقچه ها مدل های متنوع و شبه قدیمی از آن ها را می توانید در رنگ های مختلفی پیدا کنید.

 

صندوقچه های نوستالژیک

۱.۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.