Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون شرق دور

فهرست

بهره گیری از سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین خانه

بهره گیری از سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین خانه معمولا الهام گرفته از فرهنگ و شیوه زندگی در سرزمین هایی مانند چین و ژاپن است.‌ دکوراسیون سنتی این مناطق از جهان بسیار ساده بوده و بیشتر از  مواد طبیعی و الهام گیری از طبیعت برای آراستن فضای داخلی استفاده و الگوبرداری می شود.‌ این نوع زندگی بر اساس سادگی و دوری از تجملات مرسوم پایه گذاری شده است. در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین داخلی هرچند بر روی عناصر ساده و طبیعی تاکید می شود اما نظم خاصی بر فضای کلی آن استوار است که می تواند آن متفاوت و خاص نماید.

چه عناصری را می توان در سبک دکوراسیون شرق دور مشاهده کرد؟

در سبک دکوراسیون شرق دور برای دیزاین خانه عناصری را می توان به روشنی مشاهده نمود که می تواند آن را از سبک های دیگر طراحی دیزاین داخلی متفاوت کند. در این سبک از طراحی می توان به وضوح سادگی و دوری از تجمل را در ابزار و وسایل مختلف تزیینی و کاربردی مشاهده نمود. در این سبک طراحی میزها و صندلی ها تقریبا کوتاه و مربع شکل هستند. برای خوابیدن به جای انواع تخت خواب از تشک استفاده می شود. اکثر درب ها و پنجره های استفاده شده در این سبک طراحی به شکل کشویی است که با نقوش و علائم مینیاتوری پوشانده می شود و احساس نوستالژیک فرهنگ و زندگی گذشته شرقی را در ذهن مخاطبان تداعی می کند. بجای مبل در این سبک طراحی و زندگی بیشتر از کوسن های مبل استفاده می شود و در هنگام دورهمی های دوستانه غالبا سرویس مبلمان خالی است.

سبک دکوراسیون سنتی شرق چه شباهتی با سبک مدرن دارد؟

سبک دکوراسیون سنتی شرق دور  به خاطر استفاده از لوازم و عناصر گوشه دارو ساده برای دیزاین داخلی  بسیار به سبک طراحی مدرن نزدیک است. در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور سادگی و استفاده از طرح های ساده و بی آلایش به عنوان اساس کار حرف اول را می زند که این سادگی و دوری از تجمل به روشنی در سبک دکوراسیون مدرن مورد تاکید می باشد. نوع پالت رنگ و شیوه استفاده از آن در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور پالت رنگ به کار گرفته شده در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین داخلی استفاده از رنگ های خنثی و ملایم است اما با توجه به سلیقه و شرایط هم  می توان از رنگ های گرم و شاد متناسب با رنگ بندی فضای داخلی استفاده نمود. در سبک دکوراسیون شرق دور بیشتر سعی می شود از رنگ های طبیعی و ساده الهام گرفته شده از طبیعت استفاده شود. در این سبک معمولا طیف هایی از رنگ غالب قهوه ای و سبز استفاده می شود ‌که الهام گرفته از درختان و گیاهان طبیعت هستند.

در سبک دکوراسیون شرق دور  معمولا برای کفپوش ها از جنس چوب و یا کاشی های سنگی خاکستری رنگ استفاده می شود و بجای دیوار ها هم از صفحات چوبی پوشیده از کاغذ های روشن یا مات استفاده می گردد. اینگونه طراحی می تواند منجر به ایجاد یک پالت رنگی ساده و خنثی در فضای داخلی شود.

 

ر سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

 

استفاده از عناصر طبیعت در سبک دکوراسیون شرق دور برای دیزاین داخلی

در فرهنگ شرق آسیا توجه خاصی به طبیعت می شود و آن را محترم می دانند. در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور یکی از راه های برقراری یک ارتباط قوی و محکم با طبیعت آوردن عناصر طبیعت به داخل خانه است. حتی در شرق آسیا برای آوردن عناصر طبیعی پا را از این هم فرا تر گذاشته و با کوچک کردن درختان بزرگ و تبدیل آن ها به بونسای یا درختان کوچک شده شرایط را برای انتقال آن ها به فضای داخلی فراهم می کنند. به شکلی که بونسای درختان بزرگی مثل بامبو را می توان در فضای دکوراسیون شرق دور و بخصوص کشور ژاپن مشاهده نمود. در این سبک سعی می شود از گیاهانی مثل ارکیده و نخل که دارای برگ های سبز و براقی هستند برای آراستن فضای داخلی استفاده شود. از راه های دیگر نزدیک کردن فضای طبیعی به عناصر طبیعت استفاده از چوب طبیعی در فضاهای مختلف خانه به شکل های متفاوت است. در فرهنگ شرق آسیا سعی می شود از چوب طبیعی در ساخت  دیوارها، درها، شبکه ها و قاب های صفحات از چوب طبیعی استفاده  شود. از رایج ترین چوب هایی که در این سبک طراحی استفاده می شود می توان به چوب درختانی مثل افرا، شوکران، کاج قرمز، سرو و بامبو اشاره کرد که از آن ها  برای زیبایی و طراوت فضای داخلی استفاده می شود‌.

از روش های دیگر نزدیک کردن فضای داخلی به طبیعت استفاده از پنجره های بزرگ و کشویی در این سبک دکوراسیون است که باعث فراهم آمدن شرایطی می شود که امکان استفاده از مناظر مختلف طبیعت  را از هر طرف فراهم می کند.

استفاده از وان در طراحی سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

استفاده از وان در طراحی سبک دکوراسیون سنتی شرق دور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اکثر افراد که از طراحی به سبک سنتی استفاده می کنند به آن توجه خاصی دارند. آن ها معتقد هستند که صدای آرامش بخش آب و فوران آن درون وان باعث نوازش گوش ها می شود و پاکی و روان بودن آب، حسی رویایی و بی نظیر در شخص ایجاد می کند که اثر شگفت انگیزی می تواند بر روح و روان شخص داشته باشد. معمولا وان های شرق آسیا کوچک و عمیق هستند و صندلی کوچکی برای نشستن درون آن ها تعبیه می شود. در این نوع فرهنگ افرادی که به سلامتی جسم و روح به شکل توامان اهمیت می دهند. جا نمایی  این چنین وانی در فضای دکوراسیون داخلی خانه می تواند فضای جذابی برای رهایی از مشغله های روزانه باشد. این نوع وان می تواند تداعی کننده محیطی خاص مثل چشمه های آب گرم قدیمی باشد که علاوه بر ایجاد طراوت باعث آرامش روح و روان می شود.

استفاده از درب ها و صفحات کشویی

استفاده از درب‌ها و صفحات کشویی در سبک دکوراسیون شرق دور یکی از المان های رایج در این منطقه از جهان می باشد. صفحات کشویی که در فرهنگ شرق آسیا برای جدا کردن فضاهای مختلف از هم استفاده می شود با نام شوجی شناخته می شوند که بسیار پر طرفدار بوده و عنصری مهم در سبک دکوراسیون شرق آسیا محسوب می شود. صفحات شوجی نوعی وسیله برای جدا کردن فضاهای کوچک است که می تواند برای جدا کردن بخش های مختلف واحد های مسکونی کوچک بسیار کار آمد و مفید باشد. این نوع درب کشویی بوده و برای باز و بسته شدن نیاز به فضای واشو  و عقب و جلو شدن ندارد و به شکل ریلی باز و بسته می شود. از نظر وزن هم این درب های کشویی بسیار سبک هستند به شکلی که از کاغذ های شفاف ساخته شده و توسط یک قاب چوبی مهار می شوند. اما باید به این نکته توجه داشت که شوجی های امروزی از نظر ساخت با گذشته تفاوت دارند به این شکل که بجای استفاده از کاغذ های شفاف در ساخت آن ها از انواع طلق های روشن استفاده می شود که درون قاب های چوبی یا پی وی سی جا نمایی می شوند. از ویژگی های این صفحات جدا کننده می توان به سبک بودن وزن و امکان عبور نور و دیده شدن فضای آن طرف آن اشاره کرد. در این نوع دکوراسیون جایگزین کردن دیوارهای بزرگ با این نوع درب های کشویی می تواند راهکاری مناسب برای استفاده از حداکثر فضا و متعادل کردن تابش نور به فضای داخلی باشد.

اهمیت فضای باز و روشنایی طبیعی در این سبک

در سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین خانه،  فضای باز و طراحی مینیمالیستی جزء اصول اولیه این نوع سبک طراحی محسوب می شوند. استفاده از نور طبیعی در این نوع طراحی جزء اصول اولیه کار است مردم شرق آسیا دوست دارند که نور طبیعی فضای داخلی آن ها را پر نماید. پنجره های بزرگ و گسترده یا نور گیر های سقفی از روش های مرسوم و رایجی است که در این سبک طراحی برای انتقال نور طبیعی به فضای داخلی استفاده می شود. در این سبک برای انتقال نور به فضای داخلی از پرده های کاملا سبک و نازک استفاده می شود چرا که پرده های ضخیم و سنگین مانع ورود نور به فضای داخلی شده و در این سبک از طراحی جایگاهی ندارند.

 

ر سبک دکوراسیون سنتی شرق دور

بکارگیری سبک دکوراسیون سنتی شرق دور برای دیزاین خانه می تواند راهکاری مناسب برای رسیدن به یک نوع زندگی ساده و دوری از فضای پر زرق و برق شهری باشد. در این نوع سبک  از دکوراسیون سعی می شود از المان های طبیعی برای نزدیک شدن به طبیعت استفاده گردد. بهره گیری از چوب و سنگ به شکل گسترده در این نوع دکوراسیون استفاده مورد توجه است و توصیه می شود که از رنگ های خنثی برای رسیدن به آرامش در فضای داخلی استفاده شود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.