Whatsapp

مشاوره رایگان

خرید سینک گرانیتی

خرید سینک گرانیتی

فهرست

سینک گرانیتی از انواع جدید وسایل آشپزخانه است که با الهام گیری از مواد کامپوزیتی ساخته و روانه بازار می شود. این نوع سینک به دلیل ویژگی های منحصربفردی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. از ویژگی های این نوع سینک که آن ها را در مقایسه با سینک های استیل در شرایط بهتری قرارداده است امکان هماهنگی و ست شدن با شکل و نمای ظاهری کابینت ها می باشد. سینک های گرانیتی از  مقاومت خوبی در برابر ضربه و خراش برخوردار هستند و در طیف های وسیعی از رنگ های غنی با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش تولید می شوند که باعث ماندگاری و استقامت آنها می شود.

انواع روشویی سنگی مدرن

انواع سینک ظرف شویی از نظر جنس

سینک های ظرف شویی از نظر جنس از تنوع بالایی برخوردار می باشند. از متریال انواع سینک های رایج و متداول می توان به سینک های آهنی، چینی(سفالی)، آلیاژ برنج، فایبرگلاس، استیل، گرانیتی، شیشه ای، کورین، مسی، سنگ طبیعی یا زینتی اشاره کرد. نوع جنس سینک آشپزخانه از نظر تطابق پذیری با نمای کلی کابینت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چون می تواند باعث بالا رفتن کیفیت ظاهری و نمای کار شود. همچنین از نظر نحوه  نظافت هم به دلیل آنکه ارتباط مستقیمی با سلامت اعضای خانواده دارد می تواند مهم و قابل توجه باشد.‌ به همین  دلیل باید در انتخاب جنس سینک آشپزخانه دقت شود که علاوه بر رعایت  زیبایی،  نکات  بهداشتی هم لحاظ گردد، جنس سینگ  باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا به سادگی در اثر استفاده خراب نشود یا رنگ و شکل  ظاهری آن دچار تغییر نگردد.

خرید سینک گرانیتی

سینک گرانیتی

سینک گرانیتی نوعی از انواع سینک های آشپزخانه است که نسبت به سینک های استیل جدیدتر بوده و از طراحی مدرن تری برخوردار می باشند. مواد اصلی تشکیل دهنده سینگ گرانیتی کوارتز یا گرانیت زرین و سایر مواد پولیمری می باشد. هرچند ساختار تولید و شکل دهی این نوع سینک ها یکسان است اما ترکیب مواد تشکیل دهنده آن  با توجه به شرکت های تولید کننده و برند آن ها ممکن است متفاوت باشد. این نوع سینک اگر از شرکت های معتبر و شناخته شده تهیه شود می تواند از استحکام و زیبایی قابل قبولی برخوردار باشد چون یک سینک گرانیتی کامپوزیتی زیبایی خارق العاده ای به آشپزخانه می دهد. این ماده مهندسی شده با استفاده از ترکیب گردو غبار، سنگ گرانیت و زرین های آکریلیک تحت فشار بالا تولید می گردد. سینگ های  ساخته شده از این نوع سنگ کامپوزیتی با نام سینگ گرانیتی هم شناخته می شوند.

چرا سینک گرانیتی تولید و استفاده می شود؟

سینک های گرانیتی به خاطر ثبات ظاهری و همانطور که گفته شد تطابق پذیری بالا با هر نوع پیشخوان آشپزخانه از چوب گرفته تا سنگ و لمینت و کاشی از شرایط خوبی برخوردار بوده و به راحتی می توان آن ها را با وضعیت و رنگ کابینت ها سازگار نمود به شکلی که با نمای کلی آشپزخانه ست و هماهنگ‌ شوند. سطح این نوع از سینک های کامپوزیت به دلیل استحکام مناسب نیاز به آب بندی ندارد اما به مقداری مواظبت و نگهداری نیاز دارند تا پوشش محافظ آن ها دست نخورده باقی بماند. برای انجام این کار می توان از یک درز گیر و پاک کننده استفاده نمود و روال کار به این شکل است که پاک کننده و درز گیر با یک پارچه نرم روی سینگ مالیده می شوند سپس قبل از اتمام کار سطح سینک گرانیتی با یک ماده پولیش تمیز و خشک می گردد.

انواع سینک های گرانیتی موجود در بازار

از نظر تعداد لگن می توان سینک های گرانیتی را به سینک تک لگن بدون سینی، سینک دو لگن با سینی، سینک تک لگن با سینی و سینک دو لگن بدون سینی تقسیم بندی نمود. معمولا این مدل سینک ها تک لگن با سینی از ابعادی به طولی در حدود ۱۰۰ و عرضی در حدود ۵۲ سانتیمتر برخوردار می باشند. در این مدل اندازه سینی و لگن تقریبا برابر است. سینک های گرانیتی دو لگنه جز پرفروش ترین مدل های سینگ گرانیتی هستند این مدل به دو صورت تو کار و زیر صفحه ای نصب می شوند و معمولا طولی در حدود ۸۵ تا ۱۰۰ سانتیمتر دارند.

خرید سینک گرانیتی

مزایای سینک گرانیتی یا کامپوزیتی

سینک های گرانیتی گزینه ای مناسب برای جایگزینی شدن به جای سینک های سنتی استیل ضد زنگ یا چینی  قدیمی می باشند‌. از مزیت های این نوع سینک می توان به تنوع بالای آن ها اشاره کرد. سینک های گرانیتی در طیف گسترده ای از سبک ها، اندازه ها و شکل ها، پرداخت ها و رنگها تولید و به بازار عرضه می شوند. سینک های گرانیتی تولید شده در رنگ های سفید، طوسی، مشکی و قهوه ای به دلیل زیبایی و استقبال بالا از محبوبترین رنگ های این نوع سینک می باشند. از دیگر ویژگی های سینک های گرانیتی دوام و استحکام بالای آن ها است که می تواند عمر آن ها را افزایش دهد. سینک های گرانیتی کامپوزیتی معمولا از نظر زیبایی و قیمت نسبت به سینک های گرانیت طبیعی از هزینه کمتری برخوردار بوده و به دلیل ویژگی های خاص بهتر آب بندی می شوند.

معایب سینگ گرانیتی

سینک گرانیتی کامپوزیتی  به دلیل ساختار خاصی که دارد شرایط تنوع موجود در رنگ سنگ گرانیت طبیعی را نداشته و ظاهری تقریبا یکنواخت و غیر طبیعی دارد. هزینه این مدل سینک ها معمولا از سینک های استیل ضد زنگ بیشتر بوده و ممکن است برای افراد مختلف مقرون به صرفه نباشد. از دیگر معایبی که برای سینک های گرانیتی در نظر گرفته می شود وزن این نوع سینک است که از  انواع سینک استیل ضد زنگ سنگین تر می باشد. به همین دلیل ممکن است در مواردی برای نگهداری این مدل سینک نیاز به نصب تکیه گاه و ساختاری اضافی در زیر سینک باشد تا از استحکام کافی برای نگهداری آن برخوردار گردد.

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.