Whatsapp

مشاوره رایگان

تم طبیعت در دیزاین

تم طبیعت در دیزاین

فهرست

اکثر افرادی که شیفته طبیعت هستند و از آن آرامش می گیرند، علاقمند به دیزاین هایی هستند که در آن ها از طبیعت الهام گرفته شده است. آوردن یک تکه از طبیعت به منزل و نگاه کردن به آن می تواند احساس خوشایندی داشته باشد. در شهر های امروزی که خانه ها چندین طبقه شده و کمتر اثری از طبیعت بکر دیده می شود، داشتن یک تکه از طبیعت در خانه و یا محل کار می تواند تا میزان زیادی استرس و خستگی های ما را رفع کند. اما چطور می توانیم یک دیزاین با تم طبیعت داشته باشیم؟

روش ها ورود طبیعت به دکوراسیون داخل

با توجه به تحقیقات انجام شده ثابت شده است که انسان ها به طور ذاتی مجذوب زیبایی های طبیعی و ارگانیک می شوند. این زیبایی به انسان احساس آرامش و امنیت را می دهد. به همین دلیل طراحان تلاش می کنند تا با الهام گیری از طبیعت، فضا های حیرت انگیزی را در منازل ایجاد کنند. این طرح ها و چیدمان، می توانند احساس شادابی و سرزندگی را در منزل ایجاد کنند. اما چطور می توانیم یک دکوراسیون با استفاده از عناصر طبیعی داشته باشیم؟ در ادامه شما را با این روش ها اشنا خواهیم کرد.

رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت

رنگ های موجود در طبیعت می توانند الهام بخش قویی برای طراحی دکوراسیون داخلی باشد. در هر هنری، رنگ ها نقشی اصلی را ایفا می کنند. با کمی دقت در طبیعت می توانید این رنگ ها و ترکیبات خارق العاده را در حیوانات، گیاهان، میوه ها و مناظر دیدنی پیدا کنید. رنگ ها در طراحی دکوراسیون تاثیر بسیار زیاد  دارند. طراحان دکوراسیون داخلی می توانند با بهره گیری از علم رونشناسی رنگ ها، مکان های مناسبی با توجه به کاربردی که مد نظر مشتری است طراحی کنند. با توجه به تحقیقاتی که توسط پژوهشگران انجام شده است، هر کدام از رنگ ها مزایا و تاثیرات مختص به خود را بر روی افراد و میحط می گذارند. ترکیب رنگ ها در صورتی که به درستی صورت بگیرد می تواند نمای چشم نوازی را در دکوراسیون ایجاد کند. با بهره گیری از جادوی رنگ ها در دکوراسیون و رعایت اصول طراحی، می توانید زیبایی و تناسب را در هر جای اتاق ببینید. مهم ترین قدم در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب رنگ مناسب اصلی و رنگ های ست یا مکمل آن رنگ می باشد. بهترین راهنمای ما برای ساخت تم های رنگی، طبیعت زیبا می باشد. در دنیای امروزی صد ها ترکیب رنگی از طبیعت، مناظر، حیوانات، میوه ها و… به وجود آمده است که می تواند بسیار کمک کننده باشد. هر کدام از این رنگ ها کد گذاری شده است و با استفاده از آن کد از یکدیگر تفکیک می شوند.

رنگ های الهام گرفته شده از طبیعت

تاثیر آجر جهت تم طبیعت در دیزاین

اگر نگاهی به طراحی های قدیی تر بیاندازید، متوجه خواهید شد که آجر از قدیمی ترین مصالحی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گرفته است. اگر چه در زمان قدیم از آجر برای طراحی نمای خارجی استفاده می کردند اما در طراحی های امروزی، آجر به یکی از عناصر مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در واقع آجر یک عنصر طبیعی به حساب می آید که می تواند حس و حال منحصر به فردی را در منزل ایجاد کند. آجر هایی که در این زمان تولید می شوند از نظر زیبایی، جذابیت بسیار زیادی دارند. هنگامی که آجر ها بر روی همدیگر قرار داده می شوند، منظره ای متشکل از الگو های یکنواخت ایجاد می شود که در کنار سادگی زیبایی یادی دارد. آجر ها با توجه به بافت، رنگ و زیبایی که دارند، می توانند تاثیر مثبتی بر روی دیزاین داشته باشند. تلاش اکثر طراحان بر آن است تا از آجر به عنوان نقطه کانونی طراحی ها استفاده شود. زیبایی و رنگ آمیزی آجر ها می تواند منظره ای ظریف و لطیف را ایجاد کند.

 

آجر در دکوراسیون

عناصر در حال حرکت در طبیعت و دیزاین

تا به حال چقدر به عناصر در حال حرکت طبیعت توجه کرده اید؟ این عناصر می توانند بال پرنده ای در حال حرکت باشد و یا شاخه ای از درخت که با وزش باد تکان می خورد. این می تواند یک ایده ی خوب برای الهام گیری از طبیعت باشد. البته لازم نیست که عناصر در خانه شما تکان بخورند. بلکه این ایده به این معنی است که در هنگام نگاه کردن به دیوار ها و چیدمان منزل، المان های طبیعی را ببینید. این ایده برای کسانی که منازل کوچکی دارند می تواند بسیار کاربردی باشد. علاوه بر این شما می توانید آثار هنری را از دیوار ها آویزان کنید و از تاثیر پرده های بلند تا کف زمین بهره مند شوید.

جذابیت های متضاد در تم طبیعت در دیزاین

برای اینکه بتوانید این تضاد را بهتر تجسم کنید، رنگین کمان را در نظر بگیرد. رنگ های قرار گرفته شده در کنار هم هستند که زیبایی رنگین کمان را به وجود می آورند. اگر به چرخه رنگ دقت کنید، قرار گیری رنگ های متضادی مانند زرد و ارغوانی، آبی و نارنجی و… می تواند زیبایی منحصر به فردی ایجاد کند. با به کارگیری قدرت تضاد می توانید دکوراسیونی ایجاد کنید که افراد را به تحسین وادارد.

از قدرت لوازم چوبی جهت تم طبیعت در دیزاین غافل نشوید!

در اکثر منازل، چوب اصلی ترین عنصر چیدمان می باشد. چوب می تواند رنگ و طرح های مختلفی داشته باشد. ممکن است لوازم چوبی براقیتی همچون سنگ مرمر داشته باشند. گاهی هم ممکن است از آن به صورت خام و بدون هیچ رنگی استفاده شود. استفاده از چوب در منزل بهترین و منحصر به فرد ترین روش برای ورود طبیعت به منزل می باشد. چوب ممکن است در نگاه اول عنصری ساده به نظر برسد اما جالب است بدانید که چوب گرم ترین عنصر موجود در طبیعت شناخته می شود. کاربرد های چوبی بسیار گسترده و متنوع می باشد و می توان محیط های آرامش بخشی را ایجاد کند. بر اساس تحقیقات انجام شده اثبات شده است که استفاده از چوب در طراحی داخلی و قسمت هایی مانند سقف، کف، دیوار ها، در و پنجره، وسایل های دکوراتیو و مبلمان می تواند نظر افراد را به خود جلب کند. چرا که انسان ها به طور ذاتی مجذوب محیط های چوبی شده و آرامش زیادی از آن دریافت می کنند. علاوه بر زیبایی، چوب در مقایسه با سنگ، فلز و شیشه عایق گرمایی بهتری است و استفاده از آن می تواند بسیار به صرفه باشد. در پایان باید گفت که بدون شک طبیعت بهترین گزینه برای الهام می باشد چرا که خالق ما آن را کاملا بدون نقص و با ظرافت تمام خلق کرده است. شما می توانید با استفاده از عناصر طبیعی که گفتیه شد، محیطی صمیمی و دوست داشتنی را در منزلتان ایجاد کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

لوازم چوبی

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.