Whatsapp

مشاوره رایگان

بهترین جنس برای کانتر آشپزخانه ، که فوق العاده عالی هستند .

کانتر آشپزخانه چیست؟ بهترین جنس برای کانتر آشپزخانه

فهرست

کانتر آشپزخانه چیست؟

کانتر آشپزخانه یک سطح کاری است که در فضای آشپزخانه نصب می‌شود و به عنوان فضایی برای تهیه غذا و کارهای آشپزی استفاده می‌شود. این سطح کاری معمولاً از مواد متنوعی مانند چوب، سنگ، گرانیت یا کورین ساخته می‌شود و به عنوان یک پله ارتفاعی در فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد. کانتر آشپزخانه نقش مهمی در تسهیل فرآیند پخت و پز، ذخیره‌سازی لوازم آشپزی و حتی تزیین فضای آشپزخانه دارد.

در این مقاله از سری مقالات مجموعه زد دیزاین قصد داریم به دکوراسیون مهمترین قسمت هر خانه یعنی آشپزخانه بپردازیم و بیاموزیم چطور آشپزخانه ای شیک و در عین حال کاربردی داشته باشیم .اولین و مهمترین فاکتوری که باید بررسی شده و در انتخابش دقت نماییم ، سطح روی کابینت ها و به اصطلاح جنس کانتر آشپزخانه می باشد . جنس این قسمت از کابینت بسته به کاربرد و قیمت آن می تواند بسیار متفاوت انتخاب شود . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این قسمت از دکوراسیون داخلی آشپزخانه با ما همراه باشید .

کانتر آشپزخانه، به کدام قسمت از آشپزخانه است؟

کانتر آشپزخانه در لغت به معنای پیشخوانی است که قسمتی را از قسمت دیگر جدا می کند . کانتر آشپزخانه در واقع نوعی از اپن است که در طراحی های نوین کمی پهن تر و عریض تر ساخته می شود .

هنگام انتخاب کانتر دقت نمایید ، کانتری داشته باشید که کمترین فضا رو اشغال کرده و بیشترین بهره وری رو برایتان به همراه داشته باشد . شاید بتوان گفت کانتر قلب آشپزخانه است ، چون که تمرکز شما روی کانتر خواهد بود. موقع آشپزی میز کانتر آشپزخانه میتواند یه جایی برای خرد کردن ، پوست گرفتن ، شستن و حتی سرخ کردن باشد . حتی میتوانید کانتر بزرگی رو انتخاب کنید تا علاوه بر کارهایی که گفتم ، میز غذاخوری شود و در مهمانی های بزرگ و سرو سرویس کمک بزرگی در چیدمان هر چه بهتر میز غذایتان باشد .

کانتر آشپزخانه

معرفی ۵ نمونه از پرطرفدارترین کانترهای آشپزخانه:

تنوع در جنس ، رنگ ، قیمت و کیفیت کانتر آشپزخانه می تواند بسیار زیاد باشد ولی ما در این جا به ذکر ۵ نمونه از پرکاربردترین آن ها اکتفا می پردازیم .

  1. گرانیت
  2. کوارتز
  3. بتن
  4. سپ استون
  5. کورین

سنگ گرانیت :

شاید اگر قیمت برایمان مهم نباشد ، اولین و زیباترین انتخاب برای هر شخصی کانتر و پیشخوان سنگی باشد . این سنگ های گرانیتی چنان زیبایی و جذابیتی دارند که با کمتر متریالی قابل مقایسه هستند . استحکام و دوام آن ها نیز خود بهترین جنبه مثبت این نوع کانترهای مدرن می باشد . و فقط قیمت بالای آن انتخاب را برایمان دشوار می کند .

کوارتز :

سنگ کوارتز که به اسم سنگ های مصنوعی در بین طراحان مشهور است بهترین جایگزین سنگ های گرانیتی می باشد .این متریال جلوه ی بسیار زیبایی به فضای آشپزخانه شما می دهد و مناسب اشخصی است که به دکوراسیون مدرن علاقه دارند .این صفحات نیاز به نگهداری خاصی ندارند و کاملا ضد خش و مقاوم به گرما و ضربه هستند. این صفحات کوارتز مهندسی شده هستند و شما حتی می توانید مواد غذایی را مستقیما روی آن ها خرد کنید و هیچ گونه نگرانی بابت لکه دار شدن و یا خش افتادن جنس رویه کانتر نباشید .در ضمن از آن جا که سطح این صفحات بدون خلل و فرج است ، می توانید آن ها را ضد باکتری نیز قلمداد کنید . با انتخاب این نمونه ی زیبا یک تیر را با دو نشان هدف گرفته اید . هم یک کانتر آشپزخانه زیبا داشته و هم یک میز غذاخوری بسیار جذاب دارید .

خرید روشویی

متریال بتن برای کانتر آشپزخانه :

یکی دیگر از موادی که در دکوراسیون نوین بسیار مورد توجه قرار گرفته است، متریال بتن است . شاید تا چند دهه پیش اسم این متریال  که به گوشمان می خورد یاد ساختمان های نیمه ساخت و یا زیر ساخت های برج های بلند می افتادیم ؛ ولی در دکوراسیون مدرن بتن وارد دکوراسیون داخلی شده و شاهد آن هستیم از کوچک ترین وسایل نظیر گلدان و زیر سیگاری گرفته تا روشویی و کانتر و میز و … از بتن استفاده می شود .

ماده بتن قابلیت رنگ بندی بالایی داشته و بسیار در برابر گرما ، سرما ، لکه و فشار مقاوم می باشد .در مجموعه زد دیزاین، انواع روشویی بتنی با تنوع رنگی بالا  طراحی و تولید شده و برای اولین بار در ایران به تولید انبوه رسیده است . برای مشاهده انواع لوازم بهداشتی ساختمان به آدرس هایلایت شده مراجعه نمایید .

کانتر آشپزخانه

سپ استون:

یکی دیگر از متریال های مورد استفاده برای کانتر آشپزخانه ، سپ استون است .که ترجمه تحت الفظی آن سنگ صابون می شود . این متریال نیاز به نگهداری و مراقبت و هم چنین تعمیرات دارد و خیلی پیشنهاد نمی شود . ولی برای افرادی که به دکوراسیون های خاص علاقمند هستند ، می توانند با انتخاب این متریال برای کانتر آشپزخانه ، ظاهر قدیمی و نمای روستیک به فضای شان ببخشند .

کورین:

این نوع خاص از کانتر ، یک سطح یکپارچه با پوشش اکرلیک بوده و مثل کوارتز می باشد . این متریال برای خانه های پر رفت و آمد و شلوغ توصیه نمی شود چون در حرارت بالا مقاومتی نداشته و در برابر فشار بیش از اندازه نیز ترک خورده و احتمال شکستن وجود دارد . کورین نسبت به سنگ مصنوعی کوارتز ۱۰۰ %ضد خش نبوده و جرم و مایعات درون آن نفوذ نمی کند . در مقابل انواع شوینده های اسیدی مقاوم بوده و قابلیت ترمیم دارد. امیدواریم توانسته باشیم کمک کوچکی در جهت خرید بهترین متریال برای کانتر و اپن آشپزخانه تان کرده باشیم .

۴.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.