Whatsapp

مشاوره رایگان

انواع لوسترها

فهرست

انواع لوستر

حضور روشنایی در خانه اهمیت بسیار مهمی دارد. بسیاری از طراحان تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین نورپردازی را در محیط داشته باشند. از همین جا می توان متوجه دلیل وجود چراغ ها در اشکال ختلف در محیط خانه ، محیط های اداری و… شد. به طور کلی شما نیاز دارید تا برای تامین روشنایی محیط در طول شب از چراغ ها استفاده کنید. برای زیبایی بیشتر می تونانید به جایچراغ های ساده، از لوستر های تزئینی و چراغ آویز ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب در نظر داریم تا شما را با انواع لوسترها و کاربردشان آشنا کنیم.

لوستر چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مدل های مختلف بپردازیم بهتر است در همین اول با مفهوم لوستر آشنا شویم. در واقع لوستر یا چراغ آویز وسیله ای است تزئینی و کاربردی برای نگهداشتن چندین لامپ در کنار یکدیگر که هم قابلیت نصب برو روی دیوار و هم قابلیت نصب بروی سقف را دارند. تعداد لامپ بعضی از لوستر ها به بیشتر از ده تا می رسد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بزرگترین لوستر دنیا دارای ۷۵۰ لامپی می باشد و وزن آن ۴.۵ تن است.

چه لوستری انتخاب کنیم؟

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا این سوال برای شما هم پیش امده است که چه لوستری به دکوراسیون شما می آید؟ شما باید در هنگام خرید چندین فاکتور مهم را در نظر بگیرید. این موارد به شرح زیر می باشد:

ارتفاع سقف:

شما باید قبل از خرید، ارتفاع سقف منزلتان را محاسبه کنید تا لوستر مناسب را انتخاب کنید.. اگر ارتفاع سقف شما کم باشد و یک لوستر بزرگ انتخاب کنید در ظاهر خانه، نتیجه ی جالبی نخواهید دید.

اندازه انواع لوستر ها:

لوستر ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. انتخاب شما با توجه به سلیقه و دکوراسیون منزلتان می تواند یک لوستر بزرگ و باشکوه و یا لوستری کوچک و ظریف با ظاهری شیک باشد.

نوع و جنس انواع لوستر ها:

نوع و جنس لوستر باید به گونه ای انتخاب شود که با سایر وسایل استفاده شده در دکوراسیون همخوانی داشته باشد. شما باید کاربردی که لوستر برای هر محیط دارد را هم در نظر بگیرید.

متراژ خانه:

همانطور که اندازه لوستر باید با توجه به ارتفاع خانه انتخاب شود، متراژ خانه هم بر این انتخاب تاثیر گذار است. اگر خانه شما گوچک است بهتر است به جای استفاده از لوستر های بزرگ و پر زرق و برق از لوستر های کوچکتر استفاده کنید.

برای اینکه نور پردازی خوبی در خانه داشته باشید لازم نیست که حتما به سراغ لوستر های بزرگ بروید. تنها کافیست تا ابعاد لوستر را متناسب با ابعاد منزلتان انتخاب کنید.

انواع لوسترها

از زمان های قدیم تا همین امروز، از لوستر ها در مدل های مختلف برای تکمیل دکوراسیون استفاده شده است. تنها تفاوتی که به وجود آمده، افزایش تنوع و بالا رفتن قدرت انتخاب خریدار می باشد. در قدیم تنوع زیادی در مدل های لوستر و چراغ آویز ها نبود. در دنیای امروزی با پیشرفت در حوزه های معماری، مهندسی و طراحی انواع لوستر ها در مدل های مختلف و طراحی های منحصر به فرد تولید می شوند. هر کدام از این مدل ها زیبایی مختص به خود را دارد و شما می توانید به راحتی  متناسب با دکوراسیون منزلتان و در نظر گرفتن بودجه، بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه شما را با محبوب ترین مدل های لوستر در چند سال گذشته آشنا خواهیم کرد.

 

محبوب ترین مدل های لوستر

انواع لوسترها : چند وجهی 

لوستر های چند وجهی (لوستر های چند ضلعی) از جدید ترین مدل های لوستر می باشد. در دکوراسیون های امروزی به طور معمول از لوستر هایی با سبک مدرن و ساده استفاده می شود. در طراحی لوستر های چند وجهی از اشکال هندسی استفاده شده است. این اشکال می توانند مشابه به یکدیگر و یا متفاوت از هم باشند. اگر علاقمند به دکوراسیون مدرن هستید می توانید از لوستر های چند وجهی استفاده کنید. این مدل لوستر با دکوراسیون هایی که به سبک مینیما، میدسنچری و مدرن هستند همخوانی دارد.

 

انواع لوسترها : چند وجهی

انواع لوسترها : کلاسیک 

لوستر های کلاسیک از زمان های قدیم تا به امروز در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود و طرفداران خاص خود را دارند. با مد شدن دوباره سبک کلاسیک، طرفداران این مدل از لوستر ها افزایش یافت و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. لوستر های طراحی شده به سبک کلاسیک زیبایی منحصر به فردی دارند و افراد را مجذوب این زیبایی می کنند. زرق و برق زیادی که در لوستر های کلاسیک وجود دارد جلوه ی خاصی به آن ها می دهد. افراد زیادی هستند که طرفدار زرق و برق و شلوغی لوستر های کلاسیک هستند به همین دلیل نمی توانیم بگوییم که لوستر های کلاسیک دمده و قدیمی شده اند. لوستر های کلاسیک با دکوراسیون هایی که سبک کلاسیک و یا نئو کلاسیک دارند همخوانی دارد.

انواع لوسترها : مینیمال و بسیار ساده 

سبک مینیمال طرفدارن خاص خود را دارد. اگر شما هم از آن دسته افراد علاقمند به سبک مینیمال هستید، لوستر های مینیمال و ساده می توانند انتخابی درست و محبوب برای شما باشد. امروزه لوسترهای مینیمال را می توانید در مدل ها و اشکال مختلف پیدا کنید. هیچ محدودیتی در اشکال و تنوع این لوستر ها وجود ندارد در نتیجه شما می توانید به راحتی طبق سلیقه تان انتخاب کنید. همانطور که می دانید سبک مینیمال سبکی مدرن و امروزی است که سادگی اهمیت زیادی در آن دارد. در این سبک سعی شده تا از استفاده ی هرگونه وسایل اضافی و غیرضروری جلوگیری شود. لوستر های مینیمال می توانند با تمام ادگی که دارند، زیبایی را به دکوراسیون شما بیاورند. سادگی و نبود تزئینات اضافه در لوستر های مینیمال نه تنها از زیبایی آن کم نمی کند بلکه آن را به یک گزینه ی منحصر به فرد تبدیل می کند. شما می توانید از لوستر های با سبک مینیمال در دکوراسیون های با سبک مدرن و یا دکوراسیون های مینیمال اسفتاده کنید.

 

انواع لوسترها : مینیمال و بسیار ساده 

انواع لوسترها : مدرن

وقتی حرف از دکوراسیون مدرن به میان می اید، ذهن شما می تواند هزرچاران مدل مختلف را تجسم کند. سبک مدرن ویژگی های خاص خود را دارد اما این ویژگی ها محدودیت زیادی را در فرم لوستر به وجود نمی آورند. لوستر های مدرن می توانند طرح های مختلفی داشته باشند. انواع متریال ها و رنگ های مختلف را می توانید در این سبک از لوستر ها ببینید. نحوه ی اتصال این مدل از لوستر ها و محل قراری گیری آن ها می تواند متفاوت از سایر مدل ها باشد. لوستر های به سبک مینیمال را می تواندی در دکوراسیون هایی با سبک مینیمال و یا مدرن استفاده کنید.

 

انواع لوسترها : مدرن

انواع لوسترها : نیمه کلاسیک 

لوستر های نیمه کلاسیک از دسته لوستر های مدرن به حساب می آیند. فرم ظاهری آن ها با الهام از سبک کلاسیک، دارای کمی زرق و برق می باشد. در اولین نگاه ممکن است این مدل لوستر ها شما را به یاد خانه های قدیمی بیاندازد که مجلل و با شکوه بودند. شما می توانید از لوستر های نیمه کلاسیک در دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک، نیمه کلاسیک، مدرن و ترکیبین از سبک مدرن و نیمه کلاسیک استفاده کنید.

 

انواع لوسترها : نیمه کلاسیک 

انواع لوسترها : فلزی مدرن 

همان طور که پیش تر گفته شد، لوستر های مدرن انواع مختلفی دارند. در طراحی لوستر های مدرن هیچ قانون و یا قاعده خاصی وجود ندارد. ممکن است یک لوستر مدرن به شکل هندسی باشد و یا اینکه فرمی کاملا ساختگی و غیر هندسی داشته باشد. برای ساخت لوستر های مدرن هیچ محدودیتی در انتخاب متریال وجود ندارد. این یعنی اینکه شما می توانید لوستر های این سبک را از جنس چوب، فلز، پلاستیک و… پیدا کنید. یکی از خلاقانه ترین ایده ها برای لوستر های مدرن، استفاده از فلز های براق به عنوان روکش و پوسته ی بیرونی در ساخت آن ها می باشد. این متریال ظاهری درخشنده و خاص به لوستر می دهد. اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و یا مینیمال است می توانید از این مدل لوستر های فلزی برای تکمیل آن استفاده کنید.

انواع لوسترها : فلزی مدرن 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.