Whatsapp

مشاوره رایگان

اصول دکوراسیون منزل

اصول دکوراسیون منزل

فهرست

اصول دکوراسیون منزل – نکات مهم و اساسی

خانه محلی برای آسایش و آرامش انسان و نقش دکوراسیون و چیدمان اثاثیه منزل در القای این حس انکارناپذیر است. چنانچه چیدمان بصورت اصولی طراحی و اصول دکوراسیون منزل اجرا شود و المانهای زیبایی بصری در آن رعایت شود احساس آرامش را در خانه ایجاد می کند. در یک دکوراسیون ایده ال ترکیب بندی اجزا بصورت هماهنگ ، متعادل و چشم نواز می باشد که همراه با ایده پردازی و تفکر متخصصین طراحی داخلی و بدون صرف هزینه های گزاف انجام می گیرد.

دکوراسیون منزل

قواعد و استانداردهای زیادی در این زمینه وجود دارد که بنا به شرایط ، محل زندگی ، نوع فرهنگ ، سلیقه و نگرش افراد تعیین شده و قابل تغییر و باز بینی می باشند.مسلما با در نظر نگرفتن این قواعد به طراحی مطلوبی نخواهیم رسید.

  • تناسب و مقیاس:

از مهمترین مواردی هستند که باید به آن پرداخته شود.در دکوراسیون داخلی الزاما باید هماهنگی بین اثاثیه مختلف از نظر اندازه، ابعاد، شکل ، رنگ و کاربرد اجسام برقرار و ارتباط بین آنها حفظ شود.بعنوان مثال در آشپزخانه کمتر از وسایل تزیینی بزرگ استفاده میشود ویا در خانه هایی با دیوارهای کوتاه استفاده از تابلوهای بزرگ با رنگهای تیره سبب تاریکی و کوتاهتر دیده شدن دیوارها می گردد.

  • تعادل :

تعادل به دو صورت متقارن و نامتقارن وجود دارد.در تعادل متقارن اگر یک خط ذهنی را بشکل یک محور در وسط محل مورد نظر در نظر بگیریم اشیا بصورت منظم و موازی در طرفین این خط فرضی قرار گرفته اند. اما در تعادل نا متقارن از خطوط تقسیم بندی ذهنی بشکل یک کادر استفاده می شود.نقاط تلاقی خطوط نقاط طلایی برای چیدمان وسایل مدنظر با توجه به سلیقه شخصی و اصول زیبایی شناسی و همینطور کاربردی انجام می شود. بدیهی است این نوع تعادل از جذابیت ، پیچیدگی و زیبایی بصری بیشتری برخوردار است.

تعادل در دکوراسیون داخلی

  • ریتم و تکرار :

با تکرار اشیا همرنگ و همجنس و حتی با تکرار یک الگو یا بافت یکسان میتوان یک ریتم متناسب و دلپذیر در منزل ایجاد کرد. مثال ساده این روش در طراحی پرده ،کاغذ دیواری یا چیدمان قابها و تابلوهای دیواری بصورت پشت سر هم می باشد.

  • تاکید :

برجسته سازی یک عنصر یا تکیه بر ویژگی منحصر بفرد آن عنصر باعث ایجاد زیبایی بصری در دکوراسیون منزل می شود.

  • تضاد :

یا کنتراست در طراحی داخلی عموما بوسیله سه عنصر رنگ، فرم و فضا حاصل می‌شود. برای ایجاد کنتراست استفاده از رنگ‌های متضاد مانند سیاه و سفید و یا ترکیب اشکال هندسی متفاوت و ایجاد فضاهای مثبت و منفی متداول می باشد.

و در نهایت ایجاد هماهنگی و هارمونی بین تمامی اشیا از هر متریال و بافت ورنگ و توجه به جزییات طراحی دکوراسیون و چیدمان مناسب طبق سبکهای رایج مدرن یا سنتی می تواند یک خانه زیبا و متفاوت برایمان به ارمغان آورد.

 

تضاد در دکوراسیون داخلی

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.