Whatsapp

مشاوره رایگان

اشیا خاص دکوراتیوی

فهرست

اشیاء خاص دکوراتیوی لوازم و اشیاء تزیینی هستند که علاوه بر زیبایی ظاهری حتی المقدور کاربردی هم باشند. برای ساخت اشیاء خاص دکوراتیوی از موادی مانند سرامیک، چوب، شیشه، فلز و منسوجات مختلف استفاده می شود. اشیاء و اجسام دکوراتیو گاهی مثل کاغذ دیواری ثابت و در خیلی از موارد مثل انواع ظروف و آینه ها و …متحرک و قابل جابجایی هستند. خاص بودن اشیاء دکوراتیو امری نسبی است چون معیار و ملاک مشخص برای خاص بودن وجود ندارد و هرکس با توجه به علایق و نوع نگاه به زندگی می تواند در مورد خاص بودن نظر بدهد.

چه اشیایی در دکوراتیو، خاص محسوب می شوند؟

در دکوراتیو داخلی ممکن است اشیاء زیادی وجود داشته باشند که از منظر بیننده یا صاحب خانه به دلایل مختلف جزء اشیاء خاص در نظر گرفته شوند. از نمونه اشیایی که ممکن است جز اشیاء خاص دکوراتیو در نظر گرفته شوند می توان به مواردی مانند انواع آیینه های دیواری  و قدی در طرح های مختلف و خاص، انواع دکورهای دیواری، انواع گلدان های چینی، سفالی و …، انواع قاب های عکس در طرح های مختلف، انواع جعبه و سبد هایی که برای  مرتب کردن وسایل استفاده می شوند. انواع ساعت دیواری و ایستاده در طرح های مختلف، انواع دستگیره و قلاب آویز در طرح ها و رنگ های مختلف، انواع صندلی و میز در طرح ها و رنگ بندی های متنوع، انواع لوازم روشنایی، آباژورها و چراغ در مدل های متنوع و … که با انتخاب و جانمایی درست می توانند به شکل خاص و منحصر به فرد در فضای دکوراتیو داخلی خودنمایی کنند. علاوه بر موارد گفته شده اشیاء تزیینی مختلفی مانند گوی های رنگی و شیشه های دکوری، مجسمه ها و اشکال انتزاعی کوچک هم ممکن است در این قالب تعریف و رونمایی شود که اینگونه وسایل بیشتر به عنوان جزئیات برای هماهنگی است، در طراحی دکوراتیو داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

اشیاء خاص دکوراتیوی چگونه ایجاد می شوند؟

اشیاء خاص دکوراتیوی را به شکل ملموس و مشخص از جاهای مختلف نمی توان پیدا کرد چون اولا‌ استاندارد و معیار مشخصی برای اشیاء خاص دکوراتیوی در بازار وجود ندارد و همچنین خاص بودن و زیبایی امری نسبی است و چیزی که از نظر شخصی جزء اشیاء خاص دکوراتیوی محسوب شود ممکن است با سلیقه اشخاص دیگر همخوانی نداشته باشد. وقتی وسیله ا ی دکوری به تعداد زیاد در بازار موجود باشد  به طبع خاصیت، خاص و ویژه بودن را از دست می دهد و  یا از نظر ست شدن و همخوانی تناسبی با دکوراسیون داخلی در فضاهای مختلف ندارد. همچنین نباید این نکته را فراموش کرد که خیلی از افراد حاضر نیستند پول برای اشیاء خاص دکوراتیو خرج کنند. به همین دلیل بهترین راه برای داشتن اشیاء خاص دکوراتیوی استفاده از ایده های خلاقانه است تا خاص بودن آن حفظ شود. همچنین هرچند ایده های خلاقانه ممکن است از یک روش مشخص الگو برداری نمایند ولی قطعا نتیجه کار متفاوت خواهد بود.

سینی دکوری

سینی دکوری نوعی سینی چوبی است که  می توان  هم از آن برای زیبایی نمای ظاهری استفاده کرد و هم برای  کاربری های دیگر هم می تواند مفید باشد مثلا یک کاسه یا سینی چوب را می توان در کنار میز درب ورودی قرار داد و در هنگام ورود محتویات جیب یا کلید های ورودی را درون آن قرار داد. از روش های دیگر استفاده از کاسه یا سینی چوبی دکوری  جا نمایی و استفاده از آن در کنار آینه اتاق خواب ها برای ساماندهی لوازم آرایشی می باشد.

اشیا دکوراتیو

گل ها و گلدان های تزیینی

یکی دیگر از روش های استفاده از اشیاء خاص در دکوراتیوی استفاده از گل های خاص و همیشه سبز مثل انواع کاکتوس های کوچک یا استفاده از کوچک شده درختان بزرگ و زیبا که با نام بونسای هم شناخته می شوند. البته گلدان های خاص و زیبا هم می توانند  نقش مهمی در خاص و زیبا بودن این متد بازی کنند. انواع گلدان های سفالی با طرح ها و شکل های متفاوت و یا گلدان های بلوری توپی شکل می توانند باعث خاص بودن شکل ظاهری کار شوند. استفاده از این روش باعث می شود روح تازگی و طراوت به فضای داخلی تزریق شود و زیبایی فضای داخلی از نظر دیداری افزایش پیدا کند. همچنین اگر کسی از نمای گلدان های استوانه ای خسته شده باشد می تواند با استفاده از وسایل مختلف مثل نخ کناف یا کاموا و بافتن طرح های مختلف سطح ظاهری آن را خاص و زیبا کند.

نردبان چوبی و سبد

در فضای دکوراتیو اشیایی که با الهام گیری از نردبان درست شده باشند اگر پس از رنگ آمیزی مناسب در جایی مطلوب جا نمایی شود می تواند به عنوان فضای جالب برای نگهداری کتب استفاده شوند. همچنین به عنوان فضایی برای قرار دادن یا آویزان کردن انواع گلدان یا جایی برای قراردادن انواع قاب یا وسایل نقاشی و …  مفید بوده و باعث ایجاد تغییر در فضای کلی دکوراسیون داخلی شود.

استفاده از پایه های تزیینی به همراه شمع هایی با ظاهری زینتی

انواع شمع که از نظر  طراحی ظاهری از تنوع زیادی برخوردار هستند و علاوه بر نور و روشنایی که برای فضایی عاشقانه از آن ها در محیط پیرامونی منتشر می شود که  اگر به درستی و با استفاده از وسایل تزیینی مثل انواع نرده در جای مناسب جا نمایی شوند می تواند جلوه دیداری زیبایی به فضای دکوراتیو داخلی بدهند و به عنوان اشیاء خاص دکوراتیوی مورد استفاده قرار گیرند. از چیدمان شمع بر روی نرده های تزیینی می توان برای دکور میز غذا خوری، بوفه یا میز عسلی استفاده نمود.

استفاده از انواع رنگ برای خاص کردن اشیاء

یکی از روش های مناسب استفاده از معجزه رنگ آمیزی برای خاص کردن اشیاء دکوراتیوی می باشد. از روش های مختلف و رنگ های متنوع برای این کار می توان استفاده نمود. بزرگ یا کوچک بودن آن شی فرقی نمی کند فقط طراحی و خلاقیت است که می تواند اشیاء و وسایل را دگرگون کند چه یک گلدان یا دراور نسبتا کوچک باشد فقط کافی است  که خواسته ذهنی به عمل تبدیل شود تغییر خواه ناخواه شکل می گیرد.

میزهای کتاب

از دیگر روش های ایجاد اشیاء خاص دکوراتیوی تبدیل یک میز زیبا و مشخص به محلی برای جا نمایی کتاب ها می باشد. این اتفاق زمانی توجیح پذیر است که کتابخانه یا فضایی مناسب برای نگهداری کتاب در دکوراسیون داخلی وجود نداشته باشد. با این روش هم می توان کتاب ها را از سرگردان در نقاط مختلف خانه نجات داد و هم از نظر دیداری می تواند جلوه ای زیبا و خاص در فضای دکوراسیون داخلی ایجاد نمود.

 

اشیا دکوراتیو خانه

کوسن های توپکی و پاف مبل

از دیگر روش های ساده و زیبا برای خلق اشیاء خاص دکوراتیوی ایجاد یا تهیه انواع پاف مبل و ‌کوسن های توپکی است که با کمی تجربه در خیاطی می توان آن ها را شکل داد. کوسن های کره ای حتی نیاز به دوخت و دوز هم ندارند. در این روش همچنین می توان دو عدد پاف مبل در اندازه و رنگ متناسب با فضای داخلی تهیه کرد و جا‌ نمایی نمود تا هم زیبایی فضای داخلی از نظر خاص بودن ارتقاء پیدا کند و هم‌ فضای راحتی برای نشستن مهیا گردد.

اشیاء دیواری دکوراتیوی

از دیگر روش های ایجاد اشیاء خاص دکوراتیوی استفاده یا ساخت آویز های دیواری تزیینی  و یا قفسه هایی با ابعاد و شکال مختلف است که می توان  آن ها را در مدل های چند وجهی مثل قفسه های کوچک مثلث، مربع، دایره، شش ضلعی طراحی و نصب نمود. حتی می توان برای زیبایی کار از نصب چند قفسه با اشکال مختلف در یک فضای مشخص استفاده کرد و علاوه بر جذابیت ظاهری از فضای داخلی آن ها  برای نگهداری شمع، گلدان یا انواع قاب های عکس، ساعت و … استفاده نمود.

پارتیشن و جدا کننده دکوراتیوی

از دیگر روش های ایجاد اشیاء خاص دکوراتیوی استفاده از انواع پارتیشن برای فضاهای مختلف دکوراسیون داخلی می باشد. مثلا می توان برای جدا کردن فضاهای مختلف در اتاق نشیمن از چوب های بامبو استفاده نمود‌.

اجسام دکوراتیوی چوبی

چوب یکی از عناصر طبیعت است که به دلیل قابلیت شکل پذیری از آن می توان با استفاده از روش و طرح های مختلف در ساخت اشیاء خاص دکوراتیوی استفاده نمود. مثلا  می توان کنده های درختان را در فضاها مختلف بخصوص خانه های قدیمی و ویلایی  در اندازه های مختلف و دست نخورده پیدا کرده و پس از برش دادن با استفاده از میله یا وسایل مختلف برای آن پایه درست نمود و یک میز عسلی  دکوری به شکل خاص درست کرد.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد بهترین روش برای تهیه و جا نمایی درست اشیاء خاص دکوراتیوی استفاده از کارهای خلاقانه است تا بتوان با روش های ساده و کم خرج وسایلی خاص برای دکوراتیو داخلی خلق نمود. تهیه وسایل دکوری از بازار هرچند ممکن است روشی سهل و ساده برای تزیین دکوراسیون داخلی باشد ولی تهیه وسایل تزیینی به این شکل می تواند باعث از بین رفتن ویژگی خاص بودن اشیاء شود چون هر کس در صورت تمایل می تواند آن را تهیه کند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.