Whatsapp

مشاوره رایگان

استفاده از سبد های بافته شده در طراحی

فهرست

استفاده از سبدهای بافته شده در طراحی می تواند روشی مناسب برای آراستن فضای محیط داخلی باشد.‌ سبد بافی از قدیمی ترین صنایع دستی مردم جهان است. از گذشته های بسیار دور رایج بوده و  بشر ساقه و شاخه های نازک را  در هم می تنیده و سبدهای زیبایی را برای استفاده های مختلف خلق می کرده. سبد بافی یا ترکه بافی در مناطق مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی که می توانسته تاثیر مهمی در رویش مواد اولیه داشته باشد رایج بوده است. مثلا با توجه به شرایط آب و هوایی از موادی مثل حصیر، ترکه، گیاه ارغوان و … استفاده می شده است و این روند ساخت صنایع دستی ادامه پیدا کرده تا به  تریکو بافی و استفاده از الیاف مصنوعی برای این کار رسیده است.

دکوراسیون حصیری

برای رسیدن به دکوراسیون حصیری می توان از تلفیق طبیعت با مدرنیته به یک الگوی خوب و ایده آل رسید.‌ سبد های بافته شده از برگ درختان نخل، نی های باتلاقی، ساقه برنج، کنف، سوف، گالی، درخت بید می توانند مواد اولیه طبیعی مناسبی برای درست کردن انواع سبد های دکوری در طراحی داخلی باشند. البته باید به این نکته توجه کرد که امروزه به دلیل کم شدن سبد های طبیعی برای آراستن دکوراسیون داخلی از انواع مواد اولیه پلیمری و الیاف مصنوعی برای ساخت سبدهای بافته شده در طراحی داخلی استفاده می شود. منتهی باید به این نکته توجه داشت که خیلی از افراد سبدهای بافته شده طبیعی را به نوع مصنوعی ترجیح داده و معتقدند که استفاده از سبدهای بافته شده از الیاف طبیعی می تواند آرامش، نشاط، آسودگی خاطر را برای ساکنان فضای داخلی به ارمغان بیاورد  و باعث شود مظاهر واقعی طبیعت به فضای دکوراسیون داخلی منتقل گردد.

چگونه می توان از سبد های بافته شده در طراحی داخلی استفاده کرد؟

از سبدهای بافته شده به روش های مختلف می توان در انواع طراحی بخصوص طراحی داخلی استفاده نمود. استفاده از وسایل طبیعی بخصوص سبدهای بافته شده از الیاف طبیعی و مصنوعی می تواند نقش مهمی در طراوت و زیبا شدن فضای داخلی داشته باشد. ئاستفاده از سبدهای بافته شده از الیاف طبیعی می تواند نماد خنکی و نسیم تابستانی را در فضای داخلی جاری و ملموس کند. سبد های بافته شده از حصیر یا چوب می توانند نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشند.  در هریک از فضا های داخلی می توان متناسب با شرایط و نقشی که آن بخش از فضای داخلی در کلیت دکوراسیون بازی می کند استفاده نمود. مثلا در داخل حمام می توان از اینگونه سبدهای بافته شده از حصیر و چوب برای جا نمایی لوازم حمام مثل انواع شامپو ها و حوله ها استفاده کرد. در آشپزخانه به تناسب شرایط می توان از سبد های بافته شده از حصیر یا  ترکه های چوبی برای نگهداری خشکبار و مواد غذایی استفاده نمود. یکی از بهترین استفاده ها در فضای آشپزخانه از سبدهای بافته شده، بکار گیری آن ها به عنوان وسیله ای برای نگهداری نان و سفره می باشد که هم از نظر ظاهری زیباست و هم فضای مناسبی برای نگهداری سفره و انواع نان می باشد.

استفاده از سبد های بافته شده در طراحی

در راه پله ها می تواند از انواع سبدهای بافته شده به عنوان جایی برای قرار دادن گلدان به شکل نصب بر روی دیوار یا آویز از سقف استفاده نمود. سال پذیرایی به عنوان مهمترین فضای دکوراسیون داخلی می تواند فضای مناسبی برای استفاده و جا‌ نمایی های مختلف از سبد های بافته شده باشد. ‌ سبدهای حصیری بافته شده در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ می توانند به شکل های مختلف در سالن پذیرایی مورد استفاده قرار گیرند، به شکلی که هم بتوان از آن ها برای زیبایی و بالا بردن کیفیت دیداری فضای داخلی استفاده کرد و هم از نظر کاربردی مورد استفاده قرار گرفته و مفید باشند. از جمله استفاده هایی که می توان از سبد های بافته شده در طراحی داخلی کرد می توان به استفاده از انواع سبدهای بافته شده با توجه به تناسب ظاهری به عنوان میزهای کوچک کنار مبلی اشاره کرد.‌ حتی به جای ظروف غذای خشک هم می توان از این نوع سبد استفاده نمود. در سالن پذیرایی از سبد های بافته شده می توان برای نگهداری گلدان ها به شکل نصب روی دیوار یا آویز هم استفاده نمود. در فضای اتاق خواب ها هم می توان از انواع سبدهای بافته شده برای نگهداری وسایل مختلف مثل انواع لباس ها، اسباب بازی و … استفاده کرد.

سبد های تریکو

سبدهای تریکو از جدیدترین انواع سبدهای بافته شده هستند که می توانند نقش مهمی در طراحی و زیبایی فضای داخلی داشته باشند. سبدهای بافته شده از تریکو از الیاف مصنوعی و پلیمری طراحی و بافته می شوند. معمولا نخی که برای بافت تریکو استفاده می شود از انواع کامواهای معمولی ضخیم تر بوده و سرعت عمل بافنده در بافت آن ها بیشتر است و در نتیجه کار بافنده زودتر به نتیجه می رسد. سبدهای تریکو در طرح ها و نقشه های مختلف طراحی و بافته می شوند که از نمونه های پر کاربرد و مرسوم تر آن می توان به سبدهای تریکو با کفه گرد اشاره کرد که به تناسب شرایط کاربرد های زیادی می تواند داشته باشد از دیگر نمونه های سبد تریکو می توان به کفه مربعی، شکل قلب و سبد تریکو مستطیلی شکل اشاره نمود. از انواع سبدهای بافته شده تریکو در طرح ها و نقش های مختلف می توان موارد زیادی مثل استفاده به عنوان سبد اسباب بازی در اتاق کودک، برای قرار دادن لوازم آرایشی در روی میز توالت، فضای برای قرار دادن لباس ها، فضای برای قرار دادن لوازم التحریر و خودکار و قلم، برای قرار دادن میوه های مختلف، لوازم خیاطی و … اشاره کرد.

سبد های بافته شده در طراحی های مختلف می توانند نقش مهمی در زیبایی فضاهای داخلی داشته باشند. از مواد اولیه و الیاف طبیعی و مصنوعی به تناسب شرایط می توان برای درست کردن انواع سبدهای بافته شده استفاده کرد که هر نوعی متناسب با شرایط می تواند ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را داشته باشد. همچنین سبدهای بافته شده از این مزیت برخوردار هستند که هم از نظر دیداری و تزیینی از زیبایی کافی برخوردار هستند و هم از نظر کار کردی مفید باشند و فقط به عنوان وسیله ای تزیینی و جاگیر در فضای دیزاین داخلی مطرح نباشند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.