Whatsapp

مشاوره رایگان

میز ناهارخوری

آشنایی با انواع میز ناهارخوری

فهرست

میز ناهارخوری یکی از لوازم خانه می باشد که امروزه در اغلب خانه ها از آن استفاده می شود. این وسیله به مرور جایگزین خوردن غذا روی زمین شد و موجب تسهیل این امر به خصوص برای افرادی که توانایی نشستن روی زمین را ندارند شد. افزون بر این می توان بیان نمود که این وسیله نقش مهمی در دکوراسیون منزل ایفا می نماید. آشنایی با انواع میز ناهارخوری می تواند به شما در انتخاب نوع مناسبی از آن و به تبع بهبود دکوراسیون منزل شما کمک زیادی می نماید. در این مطلب قصد بررسی انواع میز ناهار خوری را داریم.

انتخاب میز ناهارخوری مناسب

برای این که بتوانید نوع مناسبی از میز ناهارخوری را جهت استفاده در منزل خود انتخاب نمایید لازم است به موارد مختلفی از جمله ابعاد، جنس، رنگ و طرح و … میز ناهار خوری توجه فرمایید. چرا که لازم است میز ناهار خوری شما با دکوراسیون منزل و لوازم دیگر منزل شما تناسب داشته باشد.

استفاده از یک میز ناهار خوری نامتناسب می تواند از جذابیت و زیبایی دکوراسیون منزل شما بکاهد. جهت انتخاب نوع و جنس مناسب میز ناهار خوری که با دکوراسیون منزل شما متناسب باشد، لازم است به طور کلی آشنایی با انواع میز ناهار خوری داشته باشید.

آشنایی با انواع میز ناهارخوری

انواع میز ناهارخوری بر اساس جنس

احتمالا اولین تصویری که با شنیدن میز ناهار خوری در ذهن شما مجسم می گردد میز ناهار خوری چوبی می باشد چرا که این نوع از میزهای ناهار خوری قدیمی ترین و در عین حال پرکاربردترین نوع آنها می باشد.  میز ناهار خوری از نوع چوبی افزون بر جذابیت دارای مقاومت بالایی نیز می باشد و طول عمر بالایی را نیز دارا می باشند.

هم چنین می توان طیف رنگی گسترده ای را نیز از این جنس انتخاب نمود. در صورتی که در دکوراسیون منزل خود از لوازم چوبی استفاده می نمایید و یا نمایی از منزل شما از جنس چوب می باشد، می توانید رنگ و طرح ناهار خوری چوبی خود را با آن ست نمایید. از دیگر انواع میزهای ناهار خوری می توان به میز غذاخوری ام دی اف اشاره نمود. از جمله مزایای میز غذاخوری ام دی اف هزینه ی مناسب آن می باشد. البته این نوع از میزهای ناهار خوری مقاومت زیادی در برابر رطوبت نداشته و تنوع کمی نیز دارند.

طول عمر آن ها نیز نسبتا پایین می باشد. میز غذاخوری ملامینه از جمله انواع دیگر میزهای ناهار خوری می باشد. عدم دارا بودن مقاومت در برابر رطوبت، تنوع پایین و طول عمر پایین از جمله نکات منفی استفاده نمودن از میز ناهارخوری ملامینه می باشد. البته لازم است بیان نمود که این نول از میزهای ناهار خوری قسمت بسیار مناسب تری نسبت به انواع ام دی افی دارا می باشند. نوع دیگر از میزهای ناهار خوری، فلزی می باشند. در این نوع از میزهای ناهار خوری جنس صفحه روی آن از شیشه می باشد که با چسب لیزری به پایه‌های آن چسبانده می شود. در اغلب موارد فلز استفاده شده در میز غذاخوری فلزی از لوله‌های فلزی آبکاری شده می باشد.

آشنایی با انواع میز ناهارخوری

انواع میز ناهار خوری بر اساس سبک

جهت انتخاب نوع مناسب ناهار خوری که با دکوراسیون منزل شما متناسب باشد ابتدا لازم است به سبک دکوراسیون داخلی خانه ی خود توجه نمایید. برای مثال اگر دارای مبلمان کلاسیک می باشید لازم است تا میزناهار خوری شما نیز از نوع کلاسیک باشد. و یا در صورتی که از سبک مدرن در دکوراسیون خود استفاده می نمایید لازم است تا میز ناهار خوری شما نیز سبک مدرنی داشته باشد.

از جمله سبک های میزناهار خوری سلطنتی می توان به میز ناهار خوری سلطنتی اشاره نمود. این نوع از میز ناهار خوری ساخته شده از چوب های منبت کاری شده در بدنه و پارچه مرغوب می باشد. طول عمر این نوع از میزهای ناهار خوری به نوع چوب به کار رفته در آن بستگی دارد اما به طور کلی میزهای ناهار خوری سلطنتی طول عمر بالایی دارند. لازم است تا در انتخاب رنگ های میز ناهار خوری سلطنتی شامل طلایی، نقره ای و یا سفید می باشند.

این نوع از میزهای ناهار خوری جهت استفاده در منزل هایی که دکوراسیون کلاسیک دارند مناسب است. نوع دیگری از میز های ناهار خوری اسپرت می باشد که بر خلاف میزهای ناهار خوری سلطنتی فاقد هیچ گونه منبت کاری بوده و ساده می باشند. قیمت این نوع از میزها بسته به نوع چوب به کار رفته در آن می تواند متفاوت باشد.

آشنایی با انواع میز ناهارخوری

انواع میز ناهارخوری بر اساس شکل و فرم

میزهای ناهار خوری دارای فرم ها و شکل های مختلفی از جمله مستطیلی و گرد می باشد. میزهای ناهارخوری مستطیلی شکل فضای کمتری را اشغال می نمایند و تعداد صندلی های آن ها بیشتر می باشد. این نوع از میز ها به جهت راحتی چیدمان انواع غذا روی آن برای استفاده در مهمانی ها مناسب تر می باشد.

البته این نوع از میزها به جهت داشتن گوشه های تیز می توانند برای کودکان خطرناک باشند. هم چنین ارتباط برقرار نمودن افراد در این نوع میز نیز مشکل می باشد. نوع دیگری از میزهای ناهار خوری نمونه ی گرد آن ها می باشد که اغلب برای تعداد افراد کم تری طراحی شده است به همین جهت برای استفاده ی تعداد افراد زیاد مناسب نمی باشد و تنها مخصوص جمع های خانوادگی است.

هم چنین این نوع از میزها فضای زیادی را اشغال می نمایند که از این رو لازم است در اتاق های بزرگ از آن استفاده نمود. البته از آن جایی که در این نوع از میزها ارتباط بین افراد بیشتر می باشد و هم هم چنین به جهت فاقد داشتن گوشه های خطرناک برای جمع های خانوادگی بسیار مناسب می باشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.