Whatsapp

مشاوره رایگان

تعویض شیر روشویی

تعویض شیر روشویی

فهرست

راهنمای کامل تعویض شیر روشویی

شیر روشویی نوعی سیستم آب رسانی مطمئن در درون ساختمان های مختلف است. خروج آب با دماهای سرد و گرم و درجات دمایی مختلف بر عهده این محصول است. در هر قسمتی از ساختمان می تواند نصب شود. سرویس های بهداشتی معمول ترین مکان برای قرارگیری آن هاست. به دلایل مختلفی ممکن است که این محصولات بهداشتی خراب شوند. در صورت بروز اشکال، دو راهکار وجود دارد. گاهی می توانید با رفع اشکال اقدام به تعمیر همان نمونه نمایید. گاهی نیز امکان رفع عیب وجود نداشته و بایستی سراغ تعویض آن بروید. به طور معمول تعمیر و تعویض این نمونه از سیستم ها یک اقدام تقریبا تخصصی است. در این مطلب، یک راهنمای کامل و کلی برای تعویض شیر روشویی ارائه می دهیم. با کمک این راهنما قادر خواهید بود تا خودتان در محیط خانه اقدام به تعویض این گروه از محصولات نمایید.

مراحل تعویض شیر روشویی

به طور کلی شیر روشویی یا از نوع پیچی است و یا به صورت اهرمی طراحی شده است. نمونه پیچی با داشتن دو شیر جداگانه، آب سرد و گرم را به کاربر می دادند. این مدل یک نمونه قدیمی می باشد که درجه آسیب پذیری زیادی نسبت به نمونه های جدید دارد. به خصوص هرز شدن شیرهای جداگانه و چکه کردن آب که شایع می باشد. شیر های مدرن و امروزی به صورت اهرمی هستند که کم تر دچار ایراد می شوند.  در این جا یک مراحل کلی برای تعویض هر دو مدل مورد بحث ارائه خواهد شد.

راهنمای کامل تعویض شیر روشویی

۱. خرید شیرآلات

در اولین مرحله بایستی شیر روشویی مناسبی برای جایگزینی نمونه معیوب بخرید. در این میان بر حسب سلیقه، فضا و نوع کاربرد خود عمل کنید. سعی کنید نمونه ای با کیفیت تهیه نمایید تا بتواند مدت ها برایتان کار کند. در کنار جنس خوب به مدل طراحی آن نیز توجه شود.

۲. قطع سیستم آب رسانی

دومین مرحله برای داشتن تعویض شیر روشویی، قطع سیستم آب رسانی است.  می توانید شیرهای اطمینان روشویی را ببندید. ضمن این که می توانید منبع اصلی آب ساختمان را نیز قطع کنید. به زیر سینک و کاسه روشویی نگاهی بیندازید. در زیر آن دو شیر جداگانه به چشم می خورد. معمولا یکی قرمز و دیگری آبی است. با بستن این دو نیز می توانید کار خود را شروع کنید. شیر پیسوار قرمز ورودی آب گرم و شیر پیسوار آبی ورودی آب سرد می باشد. برای راحتی کار اگر روشویی پایه دار است پایه را درآورده و کنار بگذارید.

۳. جدا کردن شیرآلات

در مرحله بعد بایستی شیر روشویی قدیمی و معیوب را جدا کنید.  برای این کار باید اتصالات آن را باز نمایید. با کمک آچار فرانسه شیرهای پیسوار را بچرخانید و باز کنید. این سیستم آب رسانی توسط پیچ و مهره و اورینگ ها به سینک روشویی متصل است. آن ها را باز نمایید. به همین راحتی اقدام به جداسازی آن ها کردید.

۴. اتصال شیرآلات جدید

برای اتصال شیر روشویی جدید می توانید به دو شکل عمل کنید. می توان ابتدا شیرهای اصلی روشویی را وصل نمود سپس شیرهای پیسوار را متصل نمود. می توان هم برعکس عمل نمود. به هر شکل که راحت تر هستید عمل نمایید. قبل از اتصال نوع جدید و سالم، سعی کنید سینک را تمیز نمایید. آلودگی های درونی و سطح زیرین آن را پاک نمایید.

۵. شیرهای پیسوار

شیلنگ های ورودی آب را به شیرهای پیسوار وصل کنید. هر شیلنگ در یک سر مجهز به مهره و در سمت دیگر برای اتصال به شیر روشویی مجهز شده است. شیرهای پیسوار را قبل از اتصال به خوبی چک کنید. زمان خوبی برای رسوب زدایی آن هاست. رسوبات و آلودگی های آن را رفع کنید. مهره شیلنگ های مورد نظر را با آچار فرانسه دور شیر پیسوار محکم کنید. البته ابتدا دور شیر پیسوار نوار تفلون بپیچید. با این کار اتصالاتی محکم و بدون نشتی خواهید داشت. حتما توجه کنید که شیلنگ ها پیچ و تاب نداشته باشند.

شیرهای پیسوار

۶. شیر روشویی

در این مرحله شیر روشویی را روی سینک نصب نمایید. اغلب سینک ها روی سطح خود دارای حفره ای هستند که محل نصب شیر می باشد. پایه شیر در این حفره به کمک اورینگ، واشر و پیچ و مهره ها سفت می شود. اورینگ ها یا واشرهای مکانیکی در زیر و روی حفره قرار گرفته و پایه شیر را محکم می نمایند. شیلنگ ها نیز از این سوراخ عبور می کنند. بعد از عبور دادن تمام قسمت ها، پیچ های زیر بند را در کنار واشر و اورینگ ها ببندید.

۷. بررسی نشتی اتصالات

بعد از نصب تمامی قسمت ها حالا شیر آب را باز کنید. توجه کنید از جایی نشتی صورت نگیرد. درصورت مشاهده نشتی، دوباره اتصالات را باز کنید. با کمک نوار تفلون، چسب سیلیکونی و دقت در بستن اتصالات، جلوی نشتی را بگیرید. نوار تفلون در محل اتصال شیلنگ ها به شیر پیسوار استفاده می شود. محل اتصال شیر روشویی به سینک نیز چسب سیلیکونی مناسب است. دقت و حوصله در کار نتیجه خوبی می دهد.

تعویض شیر روشویی یک کار تخصصی است که با آموزش دیدن برای هر کسی قابل اجراست. در این مطلب یک راهنمای کلی برای تعویض انواع این محصولات ارائه شد. با کمک آن می توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی نصب، شیرآلات ساختمانی خود را تعویض نمایید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.