Whatsapp

مشاوره رایگان

گامی تا طراحی به شیوه ی روستایی

فهرست

آیا تاکنون زندگی در خانه های روستایی را تجربه کردید؟ دلیل آرامش خانه های روستایی چیست؟ طراحی خانه به سبک روستایی می تواند آرامش را برای خانه شما به ارمغان بیاورد. تمامی لوازم موجود در این خانه ها به صورت دستی طراحی و تولید شده است و هنر بسیاری در آن نهفته می باشد. با ما همراه باشید تا با هم گامی تا طراحی به شیوه ی روستایی را برداریم.

طراحی خانه به شکل روستایی به چه صورت است؟

سبک روستایی که بسیاری از افراد آن را با نام روستیک نیز می شناسند، یکی از سبک هایی است که حالت نوستالژی دارد و شما را به روزهای خوش گذشته بر می گرداند. زندگی در خانه های سبک روستایی توام با آرامش است و از این رو طرفداران بسیاری دارد. سبک دکوراسیون روستایی میل به سادگی دارد و تمامی لوازم به کار رفته در این سبک هنر دست و از متریال های موجود در طبیعت می باشد. به همین دلیل سبک روستایی گرمای خاصی را به خانه می بخشد. در زیر برخی از المان های خانه های سبک روستایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

استفاده از چوب

چوب یکی از اکسسوری های بسیار جذاب و زیبا برای رسیدن به خانه روستایی بسیار مدرن است. در واقع هر چیزی که در طبیعت وجود داشته باشد می تواند به عنوان المانی در سبک خانه های روستایی به کار برود. چوب نیز یکی از لوازم موجود در خانه است که گرمای خاصی را برای فضا به ارمغان می آورد. ابزارهای چوبی در تمامی قسمت های خانه نقش دارند. بنابراین شما می توانید در مبلمان، کابینت ها، میز، قاب و سایر قسمت های خانه از چوب استفاده کنید.

سنگ

سنگ نیز از دیگر المان های کاربردی در خانه است که می تواند به زیباترین شکل ممکن فضا را برای شما طراحی کند. سنگ ها نمایی فوق العاده لوکس و زیبا دارند و برای نمای خانه فوق العاده عالی عمل می کنند. سنگ های دکوراتیو دوام و عمر بالایی دارند و از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. دیوارها و کفپوش سنگی، شومینه، گلدان های سنگی و … از جمله مواردی است که می تواند به شما کمک کند تا به شیوه ای بسیار شیک و زیبا خانه را برای شما طراحی کنند.

دکوراسزون سبک روستایی

متریال های فلزی

استفاده از اکسسوری های فلزی نیز به صورت شگفت انگیزی می توانند دیزاین خانه را برای شما طراحی کنند. بنابراین برای این که بتوانید گامی تا طراحی به شیوه ی روستایی بردارید، استفاده از اکسسوری های فلزی را نیز فراموش نکنید. از طرفی اشیا و لوازم فلزی در خانه درخشش چشمگیری را به چشم مخاطبین می رسانند و از این رو به فضا را بزرگ تر کرده و زیبایی دکوراسیون را دو چندان خواهند کرد.

پارچه های سبک روستایی و دست ساز

پارچه ها منبعی از آرامش هستند و برای ایجاد خانه ای به سبک روستایی بهترین گزینه به شمار می روند. این پارچه ها را می توانید برای روکش مبلمان، زیرانداز، رومیزی و … استفاده کنید. پارچه های دست ساز همچون پشم برای طراحی خانه های سبک روستایی بسیار ایده آل به نظر می رسند.

استفاده از فرش و گلیم با سبک روستایی

فرش و گلیم دو ابزاری بسیار جذاب و دوست داشتنی برای کفپوش خانه هستند که با استفاده از آن می توانید حالتی نوستالژیک را برای خانه خود طراحی کنید. فرش و گلیم هنر دست زنان روستایی است و تاثیر عمیقی بر روی روحیات افراد و گرمای خانه دارد. فرش و گلیم در طرح و مدل های مختلفی موجود است که می تواند جلوه بخشی بالایی برای خانه شما داشته باشد. بنابراین برای برداشتن گامی تا طراحی به شیوه ی روستایی باید حتما کف خانه را با استفاده از فرش و گلیم بپوشانید.

استفاده از رنگ روشن

برای این که بتوانید فضایی آرامش بخش و رویایی داشته باشید بهتر است از رنگ های روشن در خانه استفاده کنید. استفاده از رنگ های شاد و متنوع شادی و نشاط را برای ساکنین به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که کافه ها و رستوران ها اغلب از رنگ های روشن برای تزئین دکوراسیون فضا استفاده می کنند. برای طراحی خانه های روستایی حتما لزومی ندارد که از تک رنگ استفاده کنید بلکه می توانید ترکیبی از رنگ ها را در خانه به کار ببرید.

تزئین با گل و گیاهان طبیعی

از دیگر روش هایی که می تواند به شما در رسیدن به طراحی خانه به سبک روستایی کمک کند، استفاده از گل و گیاه طبیعی در خانه است. وجود گل و گیاه به خانه روح می بخشد و فواید بسیاری را به دنبال دارد. گیاهان علاوه بر تاثیری که بر روی زیبایی خانه می گذارند، هوا را تصفیه کرده و انرژی های منفی را از خانه می گیرند. بنابراین برای دستیابی به یک زندگی شاد حتما از گل و گیاهان طبیعی در خانه استفاده کنید. بهترین مکان برای نگهداری گل و گیاه روی میز مقابل پنجره است تا علاوه بر زیبایی دکوراسیون، نور کافی نیز در اختیار گیاهان قرار گیرد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.