Whatsapp

مشاوره رایگان

چیدمان تابلوها در دکوراسیون

چیدمان تابلوها در دکوراسیون

فهرست

چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی

یک خانه وقتی اسباب و وسایل در آن قرار نگرفته باشد منظره جالبی ندارد و ممکن است حس بدی به بیننده منتقل نماید. به نحوی که بیننده تمایل به ماندن در خانه نداشته باشد. ولی وقتی اسباب و وسایل در آن چیده می شود آن خانه، رنگ و لعاب بهتری می گیرد و به بیننده احساس آرامش خاصی دست می دهد. دیوار های خانه هم همین وضع را دارند حتی اگر نقاشی شده یا با انواع کاغذ دیواری پوشیده شده باشند باز هم  با دیدن و نگاه کردن به آنها یک خلع بزرگی در نظر بیننده به وجود می آورد و چنین به نظر می آید که دیوار لخت است. ولی با قرار دادن انواع تابلوها چه تصاویر مناظر طبیعی و یا عکس بزرگ و قدی اعضای خانواده و چه انواع نقاشی ها می توان بر زیبایی و تناسب کار افزود. البته اگر اصول چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی رعایت شود میتوان  دیوار ها را از عناصری بی جان و تهی به عناصری زنده و تداعی کننده لحظات و مناظر طبیعی که می توانند یک حس زیبایی شناسی و نوستالژیک خاصی را در بیننده  تحریک کرده و هیجان غیر قابل وصفی را  بوجود بیاورد.

در زمان نصب تابلو بر روی دیوار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

تابلوهای که روی دیوارها نصب می شوند باید با اندازه و حجم دیوار تناسب داشته باشند چون ممکن است از نظر دیداری زیاد جالب نباشند.به همین دلیل باید چیدمان تابلو ها در دکوراسیون داخلی مدنظر قرار داده شود. مثلا بر روی دیوار های بزرگ‌ نباید تابلوهای کوچک نصب کرد و یا برعکس. اگر قرار است یک تابلو بر روی دیوار نصب شود باید به دقت اندازه گیری شود تا تابلو در وسط دیوار نصب شود.

اگر چند تابلو بر دیوار نصب می شود باید با توجه قاعده توازن و تقارن نصب شود تا از نظر دیداری مشکلی پیش نیاید. در زمان نصب تابلو باید به این نکته توجه کرد که تابلو حداقل ۱۵۵ تا ۱۶۵ سانتیمتر از کف زمین فاصله داشته باشد تا در مرکز نگاه بیننده قرار گیرد و با بیننده راحت تر ارتباط برقرار کند. نکته دیگری که در زمان نصب تابلو باید به آن توجه کرد این است که اندازه تابلو با وسایل کناری آن توازن داشته باشد.

مثلا اگر تابلویی در پشت مبل قرار می گیرد یا اندازه آن از مبل کوچک تر باشد یا اندازه مبل باشد. چون اگر احیانا از مبل بزرگتر باشد باعث برهم خوردن توازن می شود و حس بدی به بیننده القا می کند. برای کسب هیجان و سر زندگی در فضای منزل از این طریق باید از رنگ های روشن و درخشان استفاده کرد. اما جهت کسب آرامش باید از تابلوهایی با رنگ خنثی و ساکن استفاده کرد.

چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی

همچنین برای هماهنگ شدن تابلو با دیوار بهتر است قاب تابلو ها با زمینه دیوار یکی باشد تا بیشتر توازن رعایت شود. یا کاملا متضاد باشد تا بهتر به چشم بیاید‌. استفاده از تابلوهایی که در آن ها تصاویر یا خطوط افقی به وضوح بکار رفته اند می تواند به بزرگ نمایی جاها یا فضاهای کوچک کمک کند.

 از چه ترفندهایی برای زیبایی چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی میتوان استفاده کرد

استفاده و ترکیب قاب های چهار گوش با قاب های گرد و یا استفاده از ترکیب قاب با آینه  می تواند زیبایی کار را دوچندان کند. و بیننده را از حالت فضای یکنواخت خارج کرد و شبیه به یک تانگر او را نسبت به توجه به فضای اطراف مشتاق تر کند.

همچنین برای چیدمان تابلو ها در دکوراسیون داخلی میتوان از تابلو هایی با تصاویر کشیده و خطوط عمودی برای بزرگنمایی دیوار های کوتاه استفاده کرد.

می توان برای کاستن از فضای رسمی غالب یکسان و کلاسیک چیدمان تابلو ها را تغییر داد و از روش نصب پله پله استفاده کرد و با این کار باعث هیجان و پویایی کار شد.

چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی

در راه پله ها و جاهای شیب دار هم می توان از روش پله پله استفاده کرد. همچنین در چیدمان تابلو ها برای ارتقاء جلوه های بصری کار بهتر است از تابلو هایی با قاب های یکسان استفاده نمود. از دیگر کارهایی که برای زیبایی کار میتوان انجام داد استفاده و ترکیب قاب های چهار گوش با قاب های گرد و یا استفاده از ترکیب قاب با آینه است زیرا این کارها می توانند زیبایی کار را دو چندان کند.

چیدمان تعداد زیاد قاب با منطق موضوعی تابلوها در کنار هم به چه صورت هست؟

در روش چیدمان تعداد زیادی از قاب ها در غالب مضمونی در کنار هم می توان دو روش را در پیش گرفت. اول آنکه آیا تابلوها در یک قالب فکری به صورت خطی می خواهند یک داستان مشخص یا واقعه مورد نظر صاحب تابلو را به بیننده نشان بدهند.

در روش دوم می توان تعداد زیادی تابلو را با مضامین و موضوعات مختلف فقط برای ارضاء حس بصری و زیبایی شناختی و بدون هیچ ارتباط مضمونی و فقط به خاطر شباهت رنگ و بستر نقاشی یا تصویر در کنار هم قرار داد.

چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی

روال چیدمان تابلوها در دکوراسیون داخلی با تعداد زیاد و کنار هم به چه صورت هست؟

برای چیدمان گروهی از تابلوها در کنار هم از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که ما برخی از آنها را در ادامه مطالب به شما معرفی خواهیم کرد.

۱-  قرار دادن تعداد زیادی تابلو با اندازه های مختلف و عدم توجه به نظمی مشخص برای چیدمان که این نوع از چیدمان تعادلی بین حس حرکت و تقارن ایجاد می کند و در این نوع ترکیب به راحتی می توان هر تابلویی را اضافه یا کم کرد.

۲- در روش دیگر با نصب چند تابلو هم اندازه در یک خط افقی مشخص کنار هم قرار می گیرند. این روش باعث خلق یک گرافیک شاخص می شود و از نظر دیداری فضا را بزرگتر نشان می دهد.

۳- در مدلی دیگر می توان چند تابلو را در یک خط عمودی در کنار هم قرار داد که این روش امکان ترکیب تابلو هایی با اندازه ها و شکل های مختلف را در امتداد یک محور مرکزی فراهم می کند.

 

چیدمان تابلوها در دکوراسیون

۴- در روش گلچین چیدمان تابلو ها با اندازه و مدل های مختلف که در طی زمان طولانی جمع آوری شده و کنار هم قرار گرفته اند.

۵-  روش چیدمان پلکانی که هم می توان در جاهای مسطح وهم جاهای پست و بلند مثل راه پله ها این چیدمان را انجام داد.

۶- چیدمان بصورت متحرک بر روی یک جای برجسته مثل طاقچه یا درست کردن یک همچین فضایی کاربرد دارد. در این شیوه می توان تابلو ها را به هر ترتیبی کنار هم چید و بنابر میل خود آن ها را جابجا کرد بدون داشتن هراسی از جای میخ و یا پیچ روی دیوار.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.