Whatsapp

مشاوره رایگان

چوب لباسی دیواری تاشو

فهرست

بهترین انتخاب در چوب لباسی دیواری تاشو کدام است؟

شاید اولین و کاربردی‌ترین وسیله‌ای که بتوانیم در منظم کردن لباس‌ها و کمد از آن یاد کنیم چوب لباسی یا همان جالباسی می باشد اما اینکه چه نوع چوب لباسی برای خانه شما مناسب است کاملا بستگی به فضای کافی و سلیقه و انتخاب شما دارد. برخی از چوب لباسی‌ها در ورودی خانه قابل استفاده هستند و برخی دیگر برای مرتب کردن لباس‌ها در کمد. چوب لباسی دیواری تاشو ترکیبی از دو نوع چوب لباسی دیواری و تاشو است. چوب لباسی‌های دیواری برای مکان‌هایی مناسب هستند که فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و با تا شدن این چوب لباسی‌ها در صورت عدم نیاز به آن‌ها، اشغال فضا توسط آن‌ها بیش از پیش کمتر خواهد شد.

راهنمای خرید چوب لباسی دیواری تاشو

 در این بخش قصد داریم به عنوان اصلی این مقاله یعنی معرفی بهترین انتخاب در چوب لباسی دیواری تاشو بپردازیم. در واقع در این بخش نکاتی را عنوان می‌کنیم که در خرید هر نوع چوب لباسی باید به آن توجه نمود.

نکات مهم در انتخاب چوب لباسی دیواری تاشو

  • گیره‌ها: چوب لباسی‌ها از هر جنسی اعم از چوبی، پلاستیکی و … می‌توانند گیره داشته باشند که متناسب با عرض لباسی که از آن آویزان می‌شود قابل تنظیم هستند. حال کارایی این گیره‌ها چیست؟ این گیره‌ها برای لباس‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که آویزان کردن آن‌ها دشوار است مثلا با آویزان کردن چروک می‌شود مثل دامن و شلوار.
  • دندانه‌ها یا شیارهای نواری: دندانه چوب لباسی‌ها برای این طراحی شده که لباس‌های بند دار از روی آن سر نخورند و پایین نیفتند همچنین برای آویزان کردن تاپ‌هایی با یقه‌های گشاد نیز باید از چوب لباسی‌هایی استفاده کرد که دارای دندانه مخصوص هستند تا لباس به دندانه گیر کرده و نیفتند. لازم به ذکر است که چوب لباسی‌های دندانه دار در جنس‌های مختلفی تولید می‌شوند از جمله چوبی، پلاستیکی و حتی فلزی.
  • عرض یا پهنا: منظور از عرض چوب لباسی قسمتی است که باید بند پیراهن روی آن قرار بگیرد در این صورت اگر عرض چوب لباسی باریک باشد لباس شما پایین می‌افتد و اگر عرض آن پهن باشد لباس کش می‌آید در نتیجه باید به تناسب لباس با عرض چوب لباسی دقت شود. همچنین چنانچه قصد خرید چوب لباسی گیره دار دارید بررسی کنید که تنظیم گیره بر اساس عرض مورد نظر شما امکان پذیر است یا خیر‌.
  • لایه گذاری: برخی از چوب لباسی‌ها برای اینکه فرم لباس را حفظ کرده و مانع چروک شدن و صدمه و آسیب به لباس شوند دارای روکشی نرم هستند که مناسب جهت آویزان کردن لباس‌های ابریشمی، حریر، لباس زیر زنانه، ژاکت و لباس‌های ساتن است.

 

چوب لباسی دیواری

 

 انواع چوب لباسی دیواری تاشو

  • گردان: چوب لباسی‌های گردان که در متریال‌های مختلف نظیر چوبی، فلزی و … موجود هستند به واسطه قلاب فلزی که به آن‌ها متصل شده قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارند و به این ترتیب شما می‌توانید از هر طرفی که خواستید لباس‌هایتان را روی آن آویزان کنید. این نوع چوب لباسی‌ها بیشتر در خرده فروشی‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارند.
  • نیمرخ: چوب لباسی‌هایی که دارای نیمرخ باریک هستند امکان آویزان کردن لباس بیشتری را به شما می‌دهند چرا که فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در مقابل چوب لباسی‌های حجیم این امکان را از شما سلب می‌کنند. چوب لباسی‌های چوبی، فلزی و پلاستیکی می‌توانند دارای نیمرخ‌ باریکی باشند اما برای درک بهتر ابعاد و اندازه نیمرخ چوب لباسی‌ها آن‌ها را اندازه گیری کنید.
  • ضد لغزش: همانطور که از نام این چوب لباسی‌ها پیداست مانع سرخوردن و لغزش لباس‌ها می‌شوند اما چگونه؟در واقع این چوب لباسی‌ها روکشی پارچه‌ای یا مخملی دارند که به زیباسازی کمد شما نیز کمک می‌کند.
  • همچنین برخی از چوب لباسی‌های پلاستیکی که برای اهداف خاصی طراحی و ساخته می‌شوند در قسمت قرارگیری لباس پدهای بافت و برچسب دارن که از نظر ظاهری جذاب نیستند.
  • تاشو: این چوب لباسی‌ها که عموما از جنس پلاستیک هستند و برای آویزان کردن لباس‌های اصلی مانند پیراهن مردانه یا زنانه کاربرد دارند برای مسافرت گزینه مناسبی محسوب می‌شوند چرا که با تا شدن فضای کمتری را اشغال می‌کنند. برخی از چوب لباسی‌های تاشو مقاوم بوده و برای آویزان کردن لباس‌های سنگین مانند کت و شلوار نیز کاربرد دارند.

علاوه بر موارد عنوان شده، قیمت و فضای مورد نیاز برای تعبیه چوب لباسی و سلیقه کاربر نیز در انتخاب چوب لباسی بسیار مهم است.

 

چوب لباسی دیواری

 با توجه به مطالب عنوان شده پیرامون انتخاب انواع چوب لباسی باید متوجه شده باشید که بهترین انتخاب در چوب لباسی دیواری تاشو، چوب لباسی است که انتخاب آن با توجه به فضای کافی برای نگهداری لباس، نوع و ابعاد لباس صورت گیرد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.