Whatsapp

مشاوره رایگان

چوب راش ایرانی

چوب راش ایرانی و بررسی مزایای آن

فهرست

چوب راش؛ معایب، مزایا، موارد استفاده

از آن جا که مجموعه زد دیزاین به کار طراحی و ساخت انواع سازه های چوبی به صورت تخصصی می پردازد ، شناسایی انواع چوب از گردو و بلوط و کاج گرفته تا چوب های ساحل دریای خزر نظیر چوب راش و توسکا بسیار لازم هوشمندانه به نظر می رسد . در این مقاله سعی داریم به مزیت های استفاده از این نوع چوب در صنعت دکوراسیون داخلی بپردازیم .

چوب راش یا Beech wood :

این نوع چوب ، به گونه ایی از درختان اطلاق می شود که بیشتر فراوانی آن در شمال ایران و کشور گرجستان است . این چوب دارای مزایایی است که استفاده از آن در صنعت مبلمان سازی را دلچسب و جذاب می کند . این چوب بافت محکم و نیمه سنگینی دارد و دارای موج های زیبا بوده و رنگ آن از کرم تا متمایل به قرمز می باشد .

ویژگی چوب راش

  • یکی دیگر از ویژگی های چوب راش نرم بودن آن است که باعث می شود در هنگام برش بسیار انعطاف پذیر باشد.
  • با دوام و عمر طولانی(درخت راش عمری بالغ بر ۷۰ الی ۸۰ ساله دارد.)
  • قابل استفاده در میز، صندلی و تولید جدید ترین مبل های راحتی
  • در دسته بندی چوب های سنگین و نیمه سنگین است.
  • دارای دو نوع ایرانی و خارجی می باشد.
  • جز بهترین ها در صنعت چوب است.
  • رنگ پذیری مناسب و بالا.
  • پر کاربرد در صنعت چوب و مبل.
  • خوش تراش و رنگ قهوه ای عام پسند(البته بسته به نوع می تواند در رنگ های دیگر هم باشد.

نمونه محصول چوب راش از شرکت زد دیزاین

موارد استفاده از چوب راش

چوب راش به دلیل خط های زیبای آن بسیار در دکوراسیون استفاده می شود؛ معمولا در ساخت:

  1. میز تلویزیون
  2. میز لپ تاپ
  3. میز ناهار خوری
  4. میز جلو مبلی
  5. میز کنفرانس
  6. میز عسلی
  7. میز میز تلفن
  8. کاور شوفاژ

و انواع میزها مورد استفاده قرار میگیرد.

  • نجاری و نازک کاری داخلی. درها، سکو ها، قالب ها، پله ها، پوشش ها.
  • مبلمان راستین و مبلمان مدولار، از آشپزخانه تا قفسه کتاب
  • مبلمان داخلی (صندلی حصیری، صندلی راحتی، مبل، قفسه)
  • پانل، روکش و تخته سه لا صنعتی.
  • چوب راش اغلب به عنوان چوب روکش استفاده می شود و همچنین اغلب برای ساخت تخته سه لا استفاده می شود.
  • به دلیل مزایای فراوان در کابینت سازی و نجاری کاربرد فراوانی دارد.
  • کالاهای ورزشی، مانند راکت تنیس، چوب بیسبال، یا ساختن داربست سالن بدنسازی در این چوب.
  • آلات موسیقی

چوب درخت راش ایرانی یا گرجستانی ؟

درخت راش بیشتر در مناطق شمالی ایران و جنگل های آستارا و نور یافت می شود . آب و هوای این مناطق ، بهترین فضا را برای رشد و نمو این درختان زیبا فراهم آورده است .چوب درخت راش، جز چوب هایی می باشد که سایه پسند است و برعکس در مقابل نور شدید آفتاب حالت سوختگی پیدا می کند.

چوب ایرانی کیفیت بسیار خوبی دارد و حتی بسیاری از اهل فن ، کیفیت آن را برتر از چوب های گرجستانی و وارداتی می دانند .شاید تنها مزیت چوب راش وارداتی به چوب داخلی این است که این چوب به دلیل ابعاد و  رطوبت بالاتر تخته ها  ضایعات کمتری در فرایند تولید مبل به وجود می آورد.

در ضمن گونه های وارداتی رطوبت بیشتری دارند و شاید برای ساخت لوازم و اکسسوری های چوبی نیاز باشد ، میزان رطوبت آن ها را توسط دستگاه خشک کن کم کنیم .

تمامی محصولات که مشاهده میکنید ساخته شده از چوب طبیعی راش  میباشد.

مزایای استفاده از درخت راش :

استفاده از چوب راش برای مبل و مبلمان این روز ها بسیار در دکوراسیون استفاده می شود. Beech wood گزینه ی بسیار مناسبی برای ساخت ورقه های ام دی اف با روکش چوب است ، زیرا به راحتی ورقه ورقه شده و گزینه خوبی برای الوار گیری می باشد .از دیگر مزایای چوب راش می توان به رنگ خاص و زیبای این چوب اشاره کرد که بهترین گزینه برای مبلمان های سلطنتی و کلاسیک می باشد .این چوب خوش دست بوده و قابلیت منبت کاری را دارد .

در تصویر بالا یک نمونه مبل دست ساز که به شکل کرگدن می باشد را مشاهده می کنید که توسط هنرمندان مجموعه زد دیزاین ، با استفاده از چوب راش فوق العاده مرغوب ساخته شده است و از حیث زیبایی و خاص بودن گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده است.

در صنعت چوب و مبلمان ، یکی از مهمترین شاخصه های چوب داشتن استحکام ،مقاومت در برابر کنده کاری ،بافت یکدست و نداشتن گره ،نرمی و انعطاف است ؛ که همه این ویژگی ها در چوب راش یافت می شود . به همین دلیل در ایران این چوب مرغوبیت فراوانی دارد. همچنین در دسترس است چون در اقلیم این سرزمین و کشور های مجاور به راحتی یافت و وارد می شود.

یکی دیگر از مزایای چوب راش این است که می توان به عنوان یکی از بهترین چوب ها در ساخت میز تلویزیون نیز استفاده کرد. به دلیل سبک بودن و طرح های زیبایی که چوب راش دارد، استقبال بسیاری را نیز به همراه دارد. از دیگر محاسن چوب درخت راش، عدم نفوذ و علاقه موریانه به این چوب به دلیل بافت بسیار مستحکم و همگن آن است . مسئله دیگر بافت چوب است و چون راش نرم و منعطف می باشد ، مورد توجه نجاران و استادان حوزه چوب قرار گرفته است .

یکی دیگر از مزایا استفاده از راش ، قیمت پائین تر آن نسبت به چوب گردو است .چوب گردو جزء گران قیمت ترین چوب های دنیا بوده و برای مصارف لوکس و حتی صنعت اتومبیل سازی و هواپیمایی مورد استفاده قرار می گیرد .بیشترین مصرف چوب گردو در کار های تزیینی و ساخت قنداق تفنگ ، کنسول ، کنسول ماشین های لوکس و منبت کاری سر تاج مبل های استیل ، تهیه روکش، خراطی ساخت مبلمان، ساخت آلات موسیقی، ساخت مبلمان، مجسمه سازی، منبت کاری و معرق کاری می باشد.

برای ساخت انواع اکسسوری چوبی و با کیفیت با مجموعه زد دیزاین در تماس باشید .

شماره‌ تماس کارخانه : ٣۶٧٠۴۶۶٧-٠٢۶
۴.۷/۵ - (۱۴۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.