Whatsapp

مشاوره رایگان

چطوری روشویی شکسته رو تعمیر کنیم

چطوری روشویی شکسته رو تعمیر کنیم

فهرست

 روشویی شکسته رو چطور تعمیر کنیم؟

سرویس بهداشتی یکی از مکان های مهم در هر منزلی به شمار می رود و مناسب بودن وضعیت آن اهمیت بسیاری دارد. از جمله ی بارز ترین قسمت هایی که در سرویس بهداشتی به چشم می خورد، روشویی می باشد. عدم سالم بودن روشویی علاوه بر تاثیر منفی که روی جلوه ی سرویس بهداشتی می گذارد موجب بروز موارد غیر بهداشتی در شست و شو، از جمله پاچیدن آب روی افراد و یا ریخته شدن آب بر روی کف زمین می شود. به همین جهت تعمیر روشویی از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. در این مطلب قصد داریم به این مسئله که چطوری روشویی شکسته را تعمیر کنیم، بپردازیم.

تعمیر روشویی شکسته

از آن جایی که تعویض کلی روشویی شکسته اغلب با صرف هزینه ی زیادی همراه می باشد، تعمیر آن بسیار به صرفه تر می باشد. در پاسخ به این پرسش که چطوری روشویی شکسته را تعمیر کنیم، می توان بیان نمود که در اولین مرحله لازم است ایراد و شکستگی را به طور دقیق برسی نماییم. منظور از بررسی تشخیص نوع ایراد و محل آن می باشد. یعنی شکستگی روشویی می تواند در حد ترک بوده و یا بسیار عمیق باشد. هم چنین محل شکستگی نیز می تواند روی سنگ روشویی، پایه و حتی شیر آلات روشویی باشد. در این صورت لازم است از جنس روشویی آگاه باشیم. چرا که تعمیر شکستگی روشویی متناسب با نوع شکستگی متفاوت می باشد.

 

تعمیر انواع روشویی

ابزارهای تعمیر شکستگی روشویی

جهت تعمیر هر نوع شکستگی روشویی لازم است از ابزار و تجهیزات متناسب با نوع آن استفاده نمود و هم چنین اصول و مراحلی که از پیش جهت تعمیرات تعیین شده را نیز به طور دقیق رعایت کرد. از آن جایی که با توجه به تفاوت در نوع و جنس روشویی ها در هنگام نصب نیاز به ابزار آلات مختلفی می باشد، در تعمیر نیز نیاز به تجهیزات مختلفی است اما به طور کلی می توان گفت که هنگام تعمیر روشویی به ابزار آلاتی از جمله آچار و دریل نیاز پیدا می کنید.

تعمیر شکستگی های سطحی

اغلب شکستگی های روشویی که با آن مواجه می شویم به صورت سطحی و در حد ترک می باشند. در این صورت بدیهی است که تعمیر و ترمیم شکستگی بسیار به صرفه تر از تعویض کلی روشویی می باشد. در صورتی که شکستگی روشویی سطحی باشد می توان با ملات درزها را پر نموده و شکستگی ها را برطرف کرد. افزون بر این می توان از رنگ های پوششی یا چسب های مخصوص که در بازار موجود می باشند دارد که برای برطرف کردن شکستگی ها و ترک ها استفاده نمود. از دیگر روش هایی که می توانید برای بر طرف نمودن ترک ها از آن بهره گیریم، استفاده از نودل خوراکی می باشد. در این روش لازم است تا نودل را در شکستگی یا ترک قرار داده به طوری که تمام درز را بپوشاند و سپس روی آن را سنباده بزنیم. در مرحله ی بعد نیز لازم است آن را با اسپری چسب فیکس نماییم. در آخر نیز می توان برای زیبایی رنگ پوششی هم رنگ با روشویی را روی آن کشید.

 

تعمیر روشویی

تعمیر شکستگی های عمیق روشویی

گاهی اوقات شکستگی های روشویی بسیار جدی بوده و موجب نشت آن به بیرون می شود. در این حالت لازم است ابتدا بررسی نمود که تعمیر شکستگی به صرفه تر می باشد یا تعویض کلی آن. چرا که ممکن است هزینه ی تجهیزات و ابزار آلاتی که باید برای تعمیر شکستگی روشویی تهیه نمود، بیشتر از خرید یک روشویی جدید شود. لازم به ذکر می باشد که در صورت بروز شکستگی روشویی ضروری است جهت تعمیر حتما به یک تعمیرکار متخصص مراجعه نماییم. چرا که دخالت بدون تخصص ما ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی تر و ایجاد هزینه های بیشتر گردد.

تعویض روشویی

در صورتی که لازم است روشویی را تعویض نماییم، لازم است به نکاتی از جمله ارتفاع سینک، محل قرارگیری لوله های آب گرم و سرد و اطمینان از بسته بودن شیرهای کنترل آب گرم و سرد توجه نماییم. جهت تعویض روشویی لازم است ابتدا لوله ی تخلیه ی سینک را باز نماییم و سپس باید شلنگ های آب متصل به شیرها را جدا کنیم. در مرحله ی بعد لازم است چسبی را که موجب اتصال سینک به پایه شده است به کمک چاقو جدا نمود. برای جدا نمودن سینک روشویی از پایه لازم است پیچ و مهره هایی که موجب اتصال آن شده است را جدا نمایید و سینک را از جای خود خارج کنید.

روشویی شکسته رو چطور تعمیر کنیم؟

سرویس بهداشتی یکی از مکان های مهم در هر منزلی به شمار می رود و مناسب بودن وضعیت آن اهمیت بسیاری دارد. از جمله ی بارز ترین قسمت هایی که در سرویس بهداشتی به چشم می خورد، روشویی می باشد. عدم سالم بودن روشویی علاوه بر تاثیر منفی که روی جلوه ی سرویس بهداشتی می گذارد موجب بروز موارد غیر بهداشتی در شست و شو، از جمله پاچیدن آب روی افراد و یا ریخته شدن آب بر روی کف زمین می شود. 

ابزارهای تعمیر شکستگی روشویی چیست؟

 از آن جایی که با توجه به تفاوت در نوع و جنس روشویی ها در هنگام نصب نیاز به ابزار آلات مختلفی می باشد، در تعمیر نیز نیاز به تجهیزات مختلفی است اما به طور کلی می توان گفت که هنگام تعمیر روشویی به ابزار آلاتی از جمله آچار و دریل نیاز پیدا می کنید.

۵/۵ - (۳۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.