Whatsapp

مشاوره رایگان

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی

فهرست

استفاده های خلاقانه از پالت چوبی در طراحی دکوراسیون داخلی

پالت ها سازه های چوبی و غیر چوبی هستند که انواع کارخانجات تولیدی برای حمل و جابجایی تولیدات خود استفاده می کنند تا محصولات شان آسیب نبیند و یا  میزان آسیب به حداقل ممکن برسد. معمولا پس از به مقصد رسیدن این کالاها پالت های چوبی به صورت وسیله ای اضافه در می آید که در خیلی از موارد سوزانده می شوند.  ولی با کمی خلاقیت می توان این پالت ها را با اندکی تغییرات در منازل و جاهای دیگر مورد استفاده قرار داد. پس از تغییرات می توان از انواع پالت به عنوان میز ، جایی برای نشستن، تخت خواب و … استفاده کرد.

پالت  چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پالت ‌ها سازه ‌های محکمی می باشند و در صنایع مختلف برای حمل و نقل کاربرد دارند. معمولا جنس این پالت ‌ها می ‌تواند از چوب، پلاستیک، مواد بازیافتی و یا فلزات مختلف باشد. در صنایع مختلف نیاز به حمل و نقل‌ های درون کارگاهی و بیرون کارگاهی باعث شد تا سازندگان به فکر تولید و ساخت پالت بیفتند.

شایان ذکر است که پالت ‌ها بسته به نیاز و تقاضای خریداران در دو نوع سبک و سنگین به بازار عرضه می‌ شوند. یکی از مهم‌ ترین مزیت و ویژگی  مثبت پالت ‌ها قابلیت حمل آن توسط لیفتراک، جک پالت و جرثقیل می ‌باشد. شایع ترین و متنوع ترین انواع پالت ها، پالت ‌های پلاستیکی و چوبی هستند. با استفاده از پالت ‌ها علاوه بر محافظت کالاها در حین حمل و نقل و ایجاد دقت در حمل بار نوعی دسته بندی و طبقه بندی برای کالاهای خود ایجاد می شود.

همانطور که گفتیم پالت‌ ها در انواع مختلفی تولید می ‌شوند که به همین دلیل  تنوع زیادی در بازار دارند. به عبارت دیگر تنوع در جنس و طراحی پالت های موجب شده است که  تفاوت در مقاومت و استحکام آن‌ ها به وفور به چشم بخورد.

یکی از نیازهای کارخانجات و شرکت ‌ها امنیت و داشتن سرعت بالا در حمل و نقل است؛ همین نیاز باعث شده تا مصرف پالت ‌ها توسط کارخانجات و شرکت‌ ها افزایش یابد. پالت ‌های چوبی در اندازه ‌های مختلفی تولید می‌ شوند اما اندازه‌ های رایج آن ۸۰×۱۲۰، ۱۰۰×۱۰۰ و ۱۱۰×۱۱۰  می باشد.

برخی از ویژگی ها و مزایای مثبت پالت ‌های چوبی شامل؛ سهولت در پروسه ساخت، قابلیت تعمیر آن، قابلیت بازیافت و استحکام و مقاومت آن اشاره کرد. جعبه چوبی، جعبه پالت و کریت از انواع محصولات حمل و نقل هستند که با پالت چوبی اشتباه گرفته می‌ شوند. این محصولات کاربردها و طراحی های متفاوتی هم دارند.

از پالت چوبی چه استفاده هایی می توان کرد

چوب های پالت به دلیل آنکه برای نگهداری بار های سنگین مثل انواع اسلب سنگی و سرامیکی با ابعاد بزرگ ساخته می شوند. معمولا از چوب های نسبتا ارزان و مقاوم مثل چوب درخت کاج و دیگر چوب هایی با بافت نرم و مستحکم استفاده می شود که می توانند صدها کیلوگرم وزن را تحمل کنند.

امروزه به دلیل استحکام و قیمت نسبتا ارزان این نوع پالت ها که با تغییرات مختصر می توان آن ها را برای استفاده های مختلف محیا کرد در میان خیلی از خانواده های اروپایی و ایرانی رواج پیدا کرده است. از پالت های چوبی به دلیل قابلیت تغییر پوشش ظاهری آن استفاده های زیادی می توان کرد که به تعدادی از استفاده های رایج آن اشاره می شود.

۱-  استفاده از پالت به عنوان میز:

از پالت های چوبی می توان به عنوان میز برای قراردادن بین مبلمان و یا میز چای خوری استفاده کرد. ولی به دلیل آن ارتفاع پالت می تواند کوتاه بوده و برای این کار مناسب نباشد دو عدد پالت روی هم قرارداده شده و با میخ یا پیچ خودکار محکم می شود. سپس برای راحت بودن به حرکت درآوردن این سازه می توان در چهار گوشه آن چهار چرخ نصب کرد که جابجایی و انتقال آن راحت باشد.

برای زیبایی کار  می توان از انواع پوشش های سطحی شیمیایی مانند انواع رنگ ها، روغن های جلا و روغن های گیاهی استفاده کرد که قبل از این کار باید سطح پالت ها با سمباده و ابزار و وسایل مناسب به خوبی ساب زده شده و صاف و صیقلی شود تا رنگ یا روغن بخوبی به مغز چوب برود و از نظر ظاهری شکل و شمایل مناسبی پیدا کند.

همچنین برای زیبای کار می توان از انواع شیشه سفید یا سیکوریت و تیره برای پوشاندن سطح پالت استفاده کرد. چون هم باعث بالا رفتن سطح کیفیت کار می شود و هم در صورت ریختن مواد خوراکی آبکی یا غیر آبکی پاک کردن و تنیز کردن سطح راحت و آسان شده و اثری از آن باقی نمی ماند

بعضی افراد به جای قراردادن چرخ در چهار گوشه پالت از مایه های فلزی یا غیر فلزی استفاده می کنند که هر کدام از آن ها زیبایی خاص خود را دارند.

۲- استفاده از پالت برای ساخت مبلمان:

در این روش پالت ها بر روی هم قرار گرفته و محکم می شوند بعد از آن به سطح چوب آن ها پوشش لازم داده می شود تا نمایی قابل قبول داشته باشد. بعد به دلیل آنکه پالت ها پشتی ندارند به دیوار چسبانده می شوند تا دیوار نقش تکیه گاه برای نگهداری پشتی و بالشتک مبل را داشته باشد. سپس سطح رویی پالت ها با بالشتک های بزرگ و زیر انداز های مناسب پوشانده می شود تا سطح آن ها نرم و قابل نشستن باشد.

۳-  استفاده از پالت به عنوان تخت خواب:

در این روش چند پالت در کنار هم قرار داده شده و با روش های مختلف در کنار هم محکم می شود. اگر سطح آن کوتاه باشد می توان پالت ها را بصورت دوبله درکنار هم قرارداده و با ابزار مناسب بهم محکم کرده و سطح ظاهری آن را با پوشش های مناسب پوشانده شود تا از نظر ظاهری هم مناسب باشد. سپس دوشک و وسایل خواب بر روی آن قرار داده شود. تا آماده استفاده گردد.

۴-  استفاده از پالت چوبی به عنوان دیوار یا جدا کنند برای  تزیین دکوراسیون:

در این روش پالت ها به صورت عمودی بر روی هم محکم می شدند تا از پایین به کف و از بالا به سقف متصل و محکم شود. سپس با قرار دادن گل های معمولی یا گیاهان رونده در داخل طبقات تعبیه شده در داخل پالت هم باعث جدا شدن دو قسمت از هم می شود و هم سر سبزی و طراوت به فضای داخلی یا خارجی اضافه می شود. هم جایی مناسب برای نگهداری گل ها و گیاهان در اختیار افراد قرار می گیرد.

۵-  استفاده از پالت چوبی به عنوان تخت های قدیمی برای نشستن های دور همی:

در این روش پالت ها در فضای بیرونی به صورت تخت های چوبی در کنار هم گذاشته شده و محکم می شوند. سپس سطح آن ها با زیر اندازهای مناسب پوشانده می شود تا مکانی دنج و دلپذیر برای نشست های دورهمی آماده می شود. همچنین از انواع پالت های چوبی  برای درست کردن تاب، جاکفشی، قفسه کتاب و خیلی از کارهای دیگر می توان استفاده کرد که ایده و سلیقه مناسب و خوب می تواند نقش مهمی در استفاده از این نوع سازه های چوبی داشته باشد. شاید در نگاه اول وقتی هنوز بار بر روی آن ها قرار دارد مورد توجه قرار نگیرد ولی با کمی دقت و توجه می توان استفاده های خوبی از این نوع سازه انجام داد.

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی آدرس کارخانه :

البرز _ کرج _ جاده محمد شهر _جنب دور برگردان مهندسی زراعی _ کوچه الوند _پلاک ۱۰

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی  تلفن دفتر فروش : ۰۲۶۹۱۳۰۱۰۶۰

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی تلفن کارخانه : ۰۲۶۳۴۸۵۰۲۷۴

پالت چوبی در دکوراسیون داخلی ZDesign_Group@yahoo.com

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.