Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون هالیودی

همه آن چه که باید از سبک دکوراسیون هالیوودی بدانید

فهرست

دکوراسیون داخلی و طراحی فضا، در جهت زیبا تر نمودن محیط های مختلف انجام می شود. این فرایند با تکنیک های مدرن امروزی تلفیق شده و نمونه های شاخص زیادی را به وجود آورده است. برخی افراد دکوری سنتی را دوست داشته و برخی در یک فضای مدرن احساس بهتری دارند. عده ای یک سبک ساده و برخی دیگر سبکی مجلل را در دیزاین فضا می پسندند. یکی از سبک های دکوراسیون محبوب، سبک دکوراسیون هالیوودی است. سبکی زیبا و پر زرق و برق که زیبایی شکفت انگیزی نیز دارد. اما مگر این روش دکوری چه ویژگی هایی دارد؟؟ در ادامه همه آن چه که باید از سبک دکوراسیون هالیوودی بدانید، برایتان روشن می شود.

سبک دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی یک سبک قدیمی بوده که از دهه ۳۰ تا ۵۰ به طور گسترده استفاده می شود. این سبک دکوراسیون بین بازیگران هالیوود از محبوبیت و ارج و قرب بسیاری برخوردار بود. اغلب بازیگران خانه های خود را به این سبک می آراستند. آن چه در این سبک نمایان است زرق و برق و حالت تجملاتی زیاد آن می باشد. گویی فرد تمام پول خود را صرف آراستن فضای داخلی خانه نموده است. در این نمایش لوکس و مجلل، از عناصر مختلفی کمک گرفته می شود. در این جا رنگ ها، مبلمان، لوازم جانبی و هر عنصری به شکلی خاص به کار می رود. اگر دوست دارید این سبک را برای خانه خود پیاده کنید، باید اجزای متناسب آن را بشناسید.

سبک دکوراسیون هالیوودی

رنگ دکوراسیون هالیوودی

سبک دکوراسیون هالیوودی ترکیب رنگی متناسبی را به کار می برد. در این فضا معمولا از رنگ های روشن و انرژی بخش بهره می گیرند. آبی، فیروزه ای، سفید، سیاه، متالیک، سبز و … تعدادی از آن ها می باشد. رنگ ها هارمونی جالبی را ایجاد می کنند. به طوری که زمینه لازم برای ایجاد یک فضای لوکس و جلوه گری آن فراهم می شود. معمولا از رنگ های خنثی و خاکستری استفاده می شود. یادتان باشد که رنگی رنگی شدن یک محیط با شلوغی و گمراهی چشم بیننده، زیبایی اصلی را حذف می کند. در این سبک محبوب نیز به این نکته توجه نموده اند.

مبلمان در سبک هالیوودی

مبلمان در سبک دکوراسیون هالیوودی، ضمن کاربردی بودن و جذابیت ساختاری، نباید دید مخاطب را بگیرد. در این جا از سرویس مبلمان کوچک و تجملاتی استفاده می شود. روکش های براق و پر زرق و برق آن ها جلوه محیط را لوکس تر می کنند. معمولا در مرکز محیط چینش می شوند. در این سبک، افراد حاضر در فضا مد نظر هستند. بنابراین از مبلمان های بزرگ و غول پیکر خبری نیست. زیرا هدف اصلی این دکور نمایش بهتر افراد است. به همین دلیل نمونه های کوچک و جمع و جور طرفدار بیشتری دارد.

سبک هالیوودی دکوراسیون داخلی

انواع پارچه در سبک هالیوودی

انواع پارچه، بخش نمایشی و مجلل دکوراسیون هالیوودی را تشکیل می دهد. به کمک آن قادر خواهید بود تا جلال و شکوه فضا را بیشتر کنید. پرده های تجملاتی، پر زرق و برق و فرش های رنگارنگ، گوشه ای از این موارد می باشد. یک فرش پر از نقش و نگار همان چیزی است که به دنبالش هستید. رومیزی های مجلل و با شکوه که جلب توجه زیادی می کنند. می توانید انواعی از پارچه های گران قیمت و ارزشمند را به کار ببرید. مخمل، ساتن، ابریشم و چرم دسته ای از این متریال ارزنده محسوب می شوند. فقط باید توجه کنید که از نظر رنگی هماهنگی لازم را داشته باشند. استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش دادن به سقف و دیوار نیز در این حیطه گنجانده می شود. رنگ های متالیک، قرمز و طلایی در برجسته نمودن این حالت تجملی نقش ایفا می کنند.

لوازم جانبی دکوراسیون هالیوودی

در فضا سازی یک محیط، در کنار عناصر اصلی، یک سری لوازم و عناصر جانبی به چشم می خورد. در دکوراسیون هالیوودی لوازم جانبی همان موارد تزئینی و تکمیل کننده هستند. به طور مثال یک ساعت دیواری لوکس و نما دار را در نظر بگیرید. یا می توانید مجسمه ها و وسایل آنتیک را در نظر بگیرید. این مجسمه ها می توانند هر چیزی باشند. جلوه ای از حیوان، انسان و … که به سبکی مجلل آراسته شده اند. تلفن و گرامافون های شکیل گوشه ای دیگر از این عناصر زینت دهنده می باشند.

جمع بندی

حالا دیگر تا حدودی با سبک دکوراسیون هالیوودی آشنایی دارید. دیگر برایتان ناشناخته و عجیب و غریب نیست. آن چه که در تمامی عناوین مربوط به این سبک عنوان شد زرق و برق بود. در واقع لوکس ترین حالتی که می توانید به محیط بدهید، این سبک آن را به نمایش می گذارد. البته زیبایی، هماهنگی و اصول چیدمان را نادیده نگیرید. همه این ها در کنار هم به ایجاد یک فضای زیبا منجر خواهد شد. این سبک برای بسیاری از افراد و هنرمندان از درجه محبوبیت و اهمیت بالایی برخوردار است. البته نادیده نگیرید که سلایق هر کسی با دیگری فرق دارد.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.