Whatsapp

مشاوره رایگان

نکاتی برای بازسازی آشپزخانه

نکاتی برای بازسازی آشپزخانه

فهرست

نکات کلیدی برای بازسازی آشپزخانه

اگر فکر بازسازی آشپزخانه به سرتون زده حتماً این مقاله را بخوانید. قبل از تغییر وسایل آشپزخانه و بازسازی، تمام کارهایی که در نظر دارید را کاملاً بررسی و ارزیابی کنید. عجله نکنید و صبور باشید! بازسازی آشپزخانه صرفاً به داشتن ظاهری جدید با وسایلی نو نیست نکات دیگری را هم باید رعایت کرد.

وقتی به فکر بازسازی آشپزخانه می­افتید یعنی درحال حاضر از اون ناراضی هستید؛ پس یا نیاز به تعمیرات وسایل داخلی آن را دارید یا باید لوله کشی آن را عوض کنید و یا … . بنابراین برای یک بازسازی موفق به نکات زیر توجه کنید.

  1. در نظر گرفتن بودجه کافی

برای بازسازی آشپزخانه جهت خرید مواد و سایر تجهیزات و دستمزد کارگران، به بودجه کافی نیاز دارید. بودجه ای برای این کار اختصاص دهید. همیشه به یاد داشته باشید برای هیچ کاری بیش از حد هزینه نکنید.

هنگام اختصاص بودجه، بهتر است که ۲۹٪ برای کابینت و فلزآلات مثل شیر آب و …، ۲۲٪ برای طراحی و نصب، ۱۶٪ برای سقف، کف، پنجره، دیوار و درب ، ۱۴٪ برای لوازم خانگی و تهویه، ۱۰٪ برای پیشخوان­ها یا اپن و ۹٪ برای برق و لوله کشی در نظر بگیرید.

در صورتی که بودجه خود را برای بازسازی به این صورت هزینه کنید هرگز در کار خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

بازسازی آشپزخانه

  1. یادداشت اولویت­ها

به طور حتم دلایل مهمی برای اینکه تصمیم به بازسازی آشپزخانه گرفته­اید وجود دارد، بنابرین نیاز است اولویت­هایی که برای بازسازی آشپزخانه دارید را یادداشت کنید. این اولویت­ها می­تواند یک کابینت جدید، رنگ دیوار، لوازم خانگی جدید، چیدمان جدید و … باشد. آنها را بدقت یادداشت کنید تا چیزی را فراموش نکنید.

بازسازی آشپزخانه

  1. یادداشت ترتیب کارهایی که باید انجام دهید.

این مورد را پیمانکار می­داند با این حال نیاز است شما نیز از آن اطلاع داشته باشید. می­خواهید کار از کجا شروع شود؟ از چیزهایی که در فکر خود دارید، لیستی تهیه کنید و آن را به پیمانکار خود بگویید. آن­ها نیز پیشنهاداتی به شما می­دهند که در نهایت سبب بهتر شدن بازسازی می­شود.

بازسازی آشپزخانه

  1. تحقیق کنید.

بهتر است قبل از نهایی کردن ایده خود در بازسازی آشپزخانه، در مورد همه چیز تحقیق کنید. به فروشگاه­ها بروید و سایت­های فروش اینترنتی را مشاهده کنید تا طرح­های جدید را ببینید، و متناسب با نیاز و بودجه خود ایده که دارید را عملی کنید.

بازسازی آشپزخانه

  1. انتخاب طرح الهام­بخش و ایده­آل

چه طرحی را برای آشپزخانه در نظر دارید؟ طرح­های گوناگونی برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و ایده­آل وجود دارد. بنابراین از بین میان آنها، طرح­هایی که می­پسندید را جدا کنید و آنهایی که شبیه آشپزخانه مورد نظر شما هستند، را انتخاب کنید. سپس انتخاب­های خود را محدود کنید و در یک پوشه قرار دهید و به پیمانکار نشان داده و از او مشاوره بگیرید.

بازسازی آشپزخانه

  1. داشتن نقشه

جدا از تصوری که از آشپزخانه ایده­آل دارید، داشتن نقشه از آشپزخانه موجود کمک بزرگی خواهد کرد. در واقع این نقشه موقعیت پنجره­ها، درها، خطوط لوله­کشی، پریزهای برق و سایر موارد را نشان می­دهد. این امر سبب کمک به پیمانکار شما در ایجاد طرحی بهتر از آنچه در حال حاضر دارید می­شود. به یاد داشته باشید که حتماً ابعاد را در این نقشه وارد کنید.

بازسازی آشپزخانه

 

  1. بهترین چینش

چیدمان بسته به شکل و اندازه محیط آشپزخانه، متفاوت است. البته به نحوه استفاده شما از آشپزخانه نیز بستگی دارد. اگر فضای زیادی داشته باشید، می­توانید کابینت­های را در وسط آشپزخانه قرار دهید؛ اما اگر آشپزخانه کوچکتر است، می­توانید از کابینت چرخ­دار استفاده کنید.برای داشتن یک چیدمان خوب نیاز است که چگونگی رفت و آمد در آشپزخانه را بررسی کنید.

بازسازی آشپزخانه

  1. ارزیابی دوباره آشپزخانه

بهتر است قبل از انجام هر کاری آشپزخانه را دوباره ارزیابی کنید. به کابینت­ها و تجهیزات موجود نگاه کنید. آیا هنوز هم می­توانید از آنها استفاده کنید؟

سعی کنید به دنبال موارد بیشتری بگردید که هنوز هم قابل استفاده و یا شاید قابل تعمیر هستند. حتی شاید با رنگ ­آمیزی دیگر نیاز به بازسازی کلی آشپزخانه نباشد و هزینه­ها به طور قابل ملاحظه­ای کاهش پیدا کند. بعد از در نظر گرفتن همه چیز و قبل از تصمیم­گیری نهایی، دوباره و با دقت همه را مرور کنید.

بازسازی آشپزخانه

  1. نهایی کردن مدل وسایل آشپزخانه

از آنجایی یک ایده برای آشپزخانه خود دارید، پس می دانید یک طرح مدرن می­خواهید یا کلاسیک. به این ترتیب باید نوع روشنایی، جنس پیشخوان یا اپن، لوازم خانگی، سبک درب، سبک ساخت کابینت، سینک آشپزخانه، دیوار، کفپوش، فلزآلات تزئینی و موارد دیگر را انتخاب کنید.

بازسازی آشپزخانه

  1. داشتن یک پیمانکار خوب

کار را به کسی بسپارید که متخصص باشد و طرحی که در ذهن شما است را به بهترین صورت اجرایی کند. حتماً کارهایی که قبلاً انجام داده­ را بررسی کنید. اگر قیمت پیشنهادی توسط پیمانکار مناسب است و نمونه ­ی کارهای او نیز خوب است، پس قرارداد ببندید!

بازسازی آشپزخانه

نتیجه­ گیری

همانطور که دیدید بازسازی آشپزخانه کار ساده­ایی نیست و قبل از تعمیر دیوار یا تعویض کابینت، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در مورد خرید تجهیزات آشپزخانه یا حتی سینک ظرفشویی راهنمایی بگیرید. برای فهمیدن نکات بیشتر در خصوص بازسازی آشپزخانه به اینجا مراجعه کنید.

بازسازی آشپزخانه

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.