Whatsapp

مشاوره رایگان

نوستالژی در دکوراسیون منزل

نوستالژی در دکوراسیون منزل

فهرست

شکل و شمایل و سبک دکوراسیون خانه به سلیقه هر فرد بستگی دارد. برخی از افراد طرفدار سبک سنتی هستند و از قرار دادن لوازم و وسایل نوستالژی در خانه لذت می برند. بنابراین مهم نیست که چه سبک دکوراسیونی می تواند نظر بیننده را به خود جذب کند، مهم این است که چه سبکی حال شما را بهتر می کند. زیرا در نهایت این شما هستید که مدت ها در آن خانه زندگی می کنید. بنابراین دکوراسیون داخلی باید به گونه ای باشد که شما دوست دارید. حتی سبک های سنتی نیز در صورتی که به صورت اصولی چیدمان شوند می توانند طرفداران زیادی پیدا کنند. به همین منظور ما در این بخش در خصوص نوستالژی در دکوراسیون منزل صحبت خواهیم کرد.

دکوراسیون نوستالژی چیست؟

امروزه بسیاری از جوانان به سبک دکوراسیون های نوستالژیک روی آورده اند. این سبک دکوراسیون ما را به حال و هوای خانه مادربزرگ برمی گرداند و روزهای خوشی که در آن دوران سپری کردیم. شما می توانید از لوازم موجود در خانه پدر و مادرها برای دکوراسیون منزل استفاده کنید و یا این لوازم را از عتیقه فروشی ها خریداری نمایید. در حال حاضر فروشگاه هایی در سطح شهر وجود دارند که لوازم قدیمی را به فروش می رسانند. شما با خرید این لوازم می توانید دکوراسیونی جذاب داشته باشید. البته همیشه نیز نیازی نیست که هزینه بالایی را برای خرید لوازم صرف کنید بلکه شما با چند ترفند که در ادامه توضیح می دهیم، دکوراسیونی جذاب خواهید داشت.

نوستالژی

برای ایجاد نوستالژی در دکوراسیون منزل از چه وسایلی می توان استفاده کرد؟

برای دست یابی به نوستالژی در دکوراسیون منزل می توانید از انواع لوازم قدیمی استفاده کنید. در زیر به برخی از رایج ترین وسایل اشاره می کنیم:

فرش و گلیم

فرش و گلیم یکی از لوازم اولیه برای داشتن دکوراسیونی نوستالژیک به شمار می رود. در واقع شما باید سطح کفپوش را به صورت کامل با استفاده از فرش و گلیم های دستبافت پوشش دهید. توجه داشته باشید که هر چه طرح فرش ها قدیمی تر باشد، جذابیت فضا را چندین برابر می کند.

تلویزیون های قدیمی

شما امروزه در بسیاری از کافه ها و یا سفره خانه ها تلوییون های کوچکی را مشاهده می کنید که از جنس چوب و یا پلاستیک فشرده هستند. این تلویزیون ها حالت نوستالژی به خانه بخشیده و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند. برای این که فضا نوستالژی تر به نظر برسید بهتر است که از جا تلویزیون های قدیمی برای قرار دادن تلویزیون استفاده کنید.

تلفن های قدیمی

تلفن های قدیمی یکی از شیک ترین و زیباترین تلفن هایی است که از قدیم بر جای مانده است. این تلفن ها در اشکال و اندازه های متنوعی موجود هستند و صفحه ای بر روی محل شماره گیری آن وجود دارد که شما با چرخاندن این صفحه می توانید شماره خاصی بگیرید.

ظروف نوستالژی

ظروف گل سرخی یکی از اصلی ترین المانی است که از قدیم بر جای مانده است. گل سرخی در گذشته یکی از جذاب ترین و بهترین طرح ظروف بود که اغلب در خانه های افراد ثروتمند یافت میشد. در حال حاضر نیز بسیاری از افراد تمایل به استفاده از ظروف گل سرخی را دارند. همچنین شیشه های دودی و رنگی نیز از دیگر ظروفی است که در عین مدرنیت حال و هوایی نوستالژی را نیز به بیننده منتقل می کند. دیگ های مسی نیز از دیگر ظروف موجود در خانه های قدیمی است که امروزه در بسیاری از دکوراسیون های لوکس نیز می توانید آن را مشاهده کنید.

رادیو و گرامافون

از دیگر لوازم نوستالژی موجود در خانه می توان به رادیو و گرامافون اشاره کرد. این ابزار به صورت چشمگیری می توانند حس نوستالژی در دکوراسیون منزل ایجاد کنند. گرامافون یکی از پرطرفدارترین ابزاری است که پیشنهاد می کنیم هرگز آن را از قلم نیاندازید. بنابراین شما می توانید رادیو و گرامافون را در گوشه ای از خانه قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

سماور زغالی و مسی

یکی از نوستالژی ترین ابزار در بین خانم ها، استفاده از سماور زغالی و مسی می باشد. چای زغالی یکی از خوش مزه ترین چای هایی است که علاوه بر این که ظاهر آن نمای خاصی به دکوراسیون می دهد، طعم و مزه آن نیز شما را به دوران قدیم باز می گرداند. همچنین شما می توانید از ست استکان و نعلبکی آن استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه

گل و گیاه یکی از المان های اصلی نوستالژی در دکوراسیون منزل به شمار می رود. گیاهان نه تنها در زیبایی خانه و تمیز کردن هوا و افزایش اکسیژن فعالیت دارند، بلکه انرژی مثبت را نیز در هوا پخش کرده و باعث افزایش شادی و نشاط در خانه نیز می شوند. شما می توانید بطری های نوشابه و یا شیشه های سس را رنگ کرده و از آن به عنوان گلدان استفاده کنید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.