Whatsapp

مشاوره رایگان

نقش عکس های خانوادگی بر دیوار پذیرایی

فهرست

از روش های تزیین و پوشش دادن دیوارهای خالی، استفاده از انواع مختلف عکس های خانوادگی و شخصی می باشد. فقط در چنین مواردی باید ریتم و ترتیب کار رعایت شود تا زیبایی کار حفظ شده و باعث کسالت بیننده نشود. طراحی دیوار با عکس های خانوادگی شبیه به یک میز خاطره زیباست که بر روی دیوار جا نمایی می شود. دیدن این عکس ها می تواند برای تمام اعضای خانواده یادآور روزهای شیرین و خاطره انگیز گذشته باشد.

استفاده از ایده های خلاقانه برای چیدمان عکس بر دیوارهای پذیرایی

از روش ها و ایده های خلاقانه ای  می توان برای تزیین دیوار پذیرایی با انواع عکس بهره گرفت. در حقیقت به زبان ساده این گونه می توان گفت که باید برای تزیین دیوارها با قاب عکس و  یا ترتیب چیدمان قاب ها در کنار هم از یک ایده خلاقانه استفاده شود تا علاوه بر داشتن یک ریتم قابل قبول به عنوان یک عنصر مکمل در زیبایی فضای دکوراسیون داخلی موثر باشند. برای پوشش دیوار با عکس های خانوادگی می توان از  طرح های قلب، درخت و … استفاده کرد.  در طرح درخت که برای تزیینات دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. سعی می شود با استفاده از المان و طرح درخت عکس های مرتبت با هم  در کنار یکدیگر قرار داده شوند یا مثلا در طرح ساعت به جای اعداد ساعت می توان عکس ها ی مرتبت با یک مضمون خاص را با یک ترتیب مناسب در کنار یکدیگر قرار داد  مثلا عکس ها از یک سن و سالی در ساعت ۱ شروع شده و در ساعت ۱۲ به پایان برسد.

نقش عکس های خانوادگی بر دیوار پذیرایی

برای نصب عکس های خانوادگی بر روی دیوار پذیرایی چه باید کرد؟

برای نصب عکس های خانوادگی بر روی دیوارهای پذیرایی، ابتدا باید یکی از دیوارهای پذیرایی  که از شرایط بهتری برخوردار است انتخاب شود. سپس عکس های زیبا و خاطره انگیز خانوادگی را که می توانند از تناسب مضمون لازم برای هماهنگ شدن با یکدیگر برخوردار باشند انتخاب کرده و در اندازه های مشخص چاپ نمود. در مرحله بعد باید قاب های کوچک و بزرگ متناسب با طراحی در نظر گرفته شده تهیه گردد و عکس ها درون آن ها جانمایی شود. پس از آن با توجه به شرایط دکوراسیون داخلی قاب ها با طرح های مختلف چیدمان می شوند. البته باید توجه داشت که  نصب قاب های کوچک ممکن است در دیوارهای بزرگ به چشم نیاید به همین دلیل قبل از چاپ عکس و خریداری قاب باید ابعاد دیوار در نظر گرفته شود تا متناسب با آن قاب های عکس تهیه و نصب شوند. برای نمایش دادن عکس های خانوادگی بهتر است از قاب های یکسان استفاده شود و برای نشان دادن یک یا دو واقعه بزرگ در یک مجموعه عکس به طور استثنا از عکس و قاب بزرگ تر استفاده شود. حتی با نوع چیدمان قاب های عکس بر روی اندازه دیوار هم می توان تاثیر گذاشت. مثلا با نصب قاب های عکس به شکل عمودی می توان ارتفاع دیوار های کوتاه را بزرگ تر نشان داد یا متقابلاً با نصب قاب ها به شکل افقی طول دیوار را به شکل بصری یا دیداری افزایش داد که می تواند باعث زیبایی دکوراسیون داخلی شود.

چرا بهتر است عکس هایی که در پذیرایی نصب می شود قاب داشته باشند؟

پذیرایی یکی از اصلی ترین قسمت های خانه در دکوراسیون داخلی محسوب می شود و یکی از فضاهایی است که بیشتر در معرض دید افراد مختلف می باشد به همین دلیل تقریبا فضایی رسمی در نظر گرفته می شود که باید حتی المقدور دکوراسیون داخلی آن با این شرایط هماهنگ باشد. به همین منظور هر نوع قاب عکس خانوادگی را نمی توان در سالن پذیرایی نصب نمود و برای نصب عکس های خانوادگی علاوه بر رعایت مسائل خصوصی و خانوادگی باید از قاب های زیبا و شکیل برای نصب و جا نمایی عکس ها استفاده شود به شکلی که قاب و زمینه عکس تا حدودی با نوع وسایل و چیدمان آن ها هماهنگ باشد. اینکار باعث می شود اصالت عکس بیشتر در چشم بیننده جلوه نمایی کند. برای عکس های خانوادگی بهتر است جز در موارد خاص از قاب های ساده استفاده شود. این کار می تواند به بیننده القاء کند که عکس مورد نظر از قاب، دیوار یا همه عناصر اطرافش تاثیر گذار تر و مهم تر است. در چیدمان عکس ها که به شکل مجموعه ای و چند قاب عکس انجام می شوند باید از نظر محتوایی یا از نظر ظاهری بین آن ها تناسب و هماهنگی ایجاد شود مثل عکس های مربوط به یک سفر خاص و یا از نظر نوع و شکل عکس هماهنگ باشند مثلا مجموعه عکس های سیاه و سفید در کنار هم جا نمایی شود. در زمان نصب قاب های عکس دقت شود که عکس هایی که از زمینه یا شرایط تیره تری برخوردار هستند در جاهایی نصب شوند که شرایط نورپردازی در حد ایده آل بوده و فضای جا نمایی قاب عکس نسبتا روشن تر از فضاهای دیگر باشد.

قراردادن عکس های خاطره انگیز یا نوستالژی در پذیرایی

دیوارهای پذیرایی می تواند بهترین مکان برای قرار دادن عکس های قدیمی و جدید نوستالژی باشند. البته برای بالا بردن کیفیت و زیبایی کار بهتر است این جا نمایی طوری طراحی شود که از هماهنگی لازم با وسایل دکوراسیون داخلی مانند مبلمان و لوازم دکوری برخوردار باشد. مثلا می توان تعدادی عکس را که دارای مضمونی تقریبا مشترک هستند را در شکل های مختلف در فضای پشت مبلمان و یا بای شومینه جا نمایی کرد. گاهی اوقات بعضی از قاب های عکس را می توان طوری جا نمایی و نصب نمود که روبروی درب ورودی باشند تا به محض ورود مهمانان توجه آن ها را به سوی خود جلب کنند.

نقش عکس های خانوادگی بر دیوار پذیرایی

در هنگام نصب عکس های خانوادگی بر روی دیوار های پذیرایی باید چه نکاتی در نظر گرفته شود؟

در هنگام نصب عکس های خانوادگی بر روی دیوار پذیرایی باید توجه شود که از نظر ارتفاع عکس ها در شرایط مناسبی نصب شوند. اگر قرار باشد این عکس ها بر روی دیواری که چیزی جلو آن نیست و دارای یک ‌نمای باز است نصب شوند محل نصب عکس ها باید حتی المقدور از ارتفاع ۱۶۰ سانتیمتر پایین تر نباشد تا از شرایط مناسبی برای دیده شدن برخوردار باشد. اگر قرار باشد عکس ها برای دیده شدن بهتر در فضای بالای مبلمان نصب شود چون انواع مختلف مبل از شرایط متفاوتی برخوردار هستند باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر قسمت پایینی قاب عکس با بالا ترین نقطه مبل فاصله داشته باشد تا تناسب لازم رعایت شود. همچنین عکس هایی که به شکل تکی یا مجموعه در بالای مبل قرار داده می شوند باید طوری قرار داده شوند که بدون توجه به در و پنجره دقیقا در وسط مبل جا نمایی گردند.

چگونگی چیدمان عکس های خانوادگی بر روی دیوار پذیرایی

چگونگی چیدمان  قاب های عکس بر روی دیوار مهم بسیار مهم بوده و باید در یک قالب یک چارچوب مشخص انجام شود. برای طراحی درست و یک چیدمان هنرمندانه بهتر است قبل از انجام هر کاری  یک عکس خالی از دیوار مورد نظر با توجه به شرایط و وسایل تزیینی کنار آن تهیه شود سپس عکس تهیه شده به فضای رایانه انتقال داده شود و پس از نصب یک برنامه گرافیکی مناسب فرمت های مورد نظر بر روی عکس مورد نظر اعمال شود. به این ترتیب قبل از انجام هر کاری به طور عینی تصویر ایجاد شده با قاب های مورد نظر در فضای مجازی باز سازی می شود و زمانی که تزیین دیوار با قاب های مورد نظر مورد تایید قرارگرفت می توان نسبت به تهیه و نصب آن ها اقدام نمود. اولین گام در چیدمان قاب عکس بر روی دیوار مشخص کردن خط نگاه می باشد یعنی بیننده به راحتی عکس را ببیند. در مرحله دوم باید نوع عکس و چیدمان آن با دکوراسیون داخلی از هماهنگی لازم برخوردار باشد. در صورتی که قرار باشد از یک عکس به شکل تکی برای نصب روی دیوار استفاده شود باید اندازه قاب عکس از نظر دیداری با اندازه دیوار همخوانی داشته باشد. در چیدمان عکس ها که به شکل مجموعه ای و چند قاب عکس انجام می شوند باید از نظر محتوایی یا از نظر ظاهری بین آن ها تناسب و هماهنگی ایجاد شود مثل عکس های مربوط به یک سفر خاص و یا از نظر نوع و شکل عکس هماهنگ باشند مثلا مجموعه عکس های سیاه و سفید در کنار هم جا نمایی شود.

نصب عکس های خانوادگی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در زیبایی فضای  سالن پذیرایی داشته باشد و علاوه بر آن از نظر روحی و روانی باعث استحکام روابط خانوادگی شود. با توجه به شرایط دکوراسیون داخلی چیدمان یا قرار گیری عکس های خانوادگی ممکن است متفاوت باشد و با توجه به المان های خاص، سلیقه و یا بر اساس ایده های خلاقانه انجام شود که در همه آن ها باید توازن و هماهنگی بین نوع عکس ، اندازه قاب، شرایط دکوراسیون داخلی و وسایل تزیینی در حد مطلوب و ایده آل رعایت شود تا مشکلی از نظر بصری و دیداری به وجود نیاید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.