Whatsapp

مشاوره رایگان

میز و صندلی های مناسب در دکوراسیون صنعتی

فهرست

میز و صندلی های مناسب در دکوراسیون صنعتی می تواند ایده ای مناسب برای آراستن فضا هایی باشد که با شرایط معمولی متفاوت بوده و ساختاری مجزا دارند. سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های جدید و پرطرفدار است که با ترکیب عناصر قدیمی و مدرن فضایی خاص و بی نظیر به وجود می آورد. در این سبک برخلاف سبک های دیگر دکوراسیون داخلی سعی می شود فضای ساختمان بدون کوچک ترین پوشش در معرض نمایش قرار بگیرد یعنی حداقل نازک کاری در فضای داخلی انجام شده و فضای  داخلی به شکل عریان تر نمایش داده می شود. دکوراسیون صنعتی بیشتر برای فضا هایی با سقف بلند، خانه های مدرن، فضاهای اداری و تجاری کاربرد دارد.

سابقه تاریخی استفاده از دکوراسیون صنعتی

دکوراسیون صنعتی سبکی برای آراستن فضای داخلی است که شکل گیری آن به اوایل قرن بیستم در اروپای غربی و آمریکای شمالی باز می گردد. در این دوره زمانی با اتمام انقلاب صنعتی دوم به دلیل بالارفتن هزینه های تولید در کشورهای غربی اکثر کارخانجات صنعتی تعطیل شدند. آن ها به این نتیجه رسیده بودند که کشورهای با نیروی کار ارزان و بازار بزرگ فروش می توانند بهترین مکان برای از سرگیری فعالیت های تولیدی شان باشد به همین دلیل خطوط تولید خود را به کشورهای دیگر بخصوص شرق آسیا منتقل کردند و از آنجا تولید محصولات را با برند خود انجام دادند. به مرور بیشتر این کارخانجات در کشورهای غربی متروکه شدند و با گسترش شهرها و زیاد شدن جمعیت، فضای کارخانجات قدیمی در حیطه شهرها قرار گرفتند. رفته، رفته به دلیل نیاز به فضا برای ایجاد واحد های مسکونی، این مراکز صنعتی بدون تخریب شدن مورد بازسازی قرار گرفته و  به فضای مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شدند. به دلیل خاص بودن این فضا ها و تفاوت آن ها از نظر ساختار و بخصوص ارتفاع با فضاهای مسکونی شهری، از آن زمان سبکی از دکوراسیون در این فضا ها شکل گرفت که با عنوان دکوراسیون صنعتی شناخته می شود.

میز و صندلی های مناسب در دکوراسیون صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی برای چه فضا هایی مناسب می باشد؟

این سبک از دکوراسیون داخلی به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد بیشتر از قابلیت اجرا در انبارها و فضاهای صنعتی بازسازی شده برخوردار می باشد. امروزه در ساخت و سازهای جدید سعی می شود ارتفاع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی بلندتر از حد معمول در نظر گرفته شود تا هم نور بیشتری وارد فضای داخلی شود و هم نمای بیرونی ساختمان زیبا تر گردد در این شرایط استفاده از دکوراسیون صنعتی برای این فضا ها می تواند گزینه ای منحصر به فرد و ایده آل باشد. البته باید توجه داشت که شکل و ساختار فضای داخلی نمی تواند ملاک و معیاری معتبر برای این سبک از دکوراسیون باشد و هر کس با توجه به علاقه و سلیقه شخصی می تواند این سبک از دکوراسیون را در فضاهای مختلف پیاده سازی کند.

برای استفاده از میز و صندلی در دکوراسیون صنعتی باید به چه نکاتی توجه شود؟

مهمترین نکته ای که در چیدمان فضای داخلی بر اساس دکوراسیون صنعتی باید به آن توجه شود این است که باید فرم و شکل چیدمان با هدفی که برای آن فضا در نظر گرفته شده است مطابقت داشته باشد. در سبک دکوراسیون صنعتی باید حتی المقدور از سطوح صاف و خطوط واضح برای چیدمان میز و صندلی ها استفاده شود و باید تا حد امکان از جزئیات پیچیده خود داری گردد. برای زیبایی فضای دیداری  می بایست از عناصر ساده و پیشرفته به شکل مکمل در کنار هم استفاده شود. در‌ این سبک از دکوراسیون، استفاده از رنگ های طبیعی با خطوط صاف با چیدمان میز و صندلی به رنگ روشن می تواند فضای زیبا و چشم‌ نواز را خلق نماید. برای سطح میزها در این نوع طراحی بهتر است از پارچه هایی با بافت ابریشم، مخملی، کتان یا پشم بیشتر استفاده شود.  چوب های بکار رفته در میز و صندلی دکوراسیون صنعتی می تواند بدون آشفتگی به رنگ تقریبا تیره باشد تا عیار و کیفیت فضای داخلی را افزایش دهد. از نکات مهم برای تهیه میز و صندلی در دکوراسیون صنعتی استفاده از میز و صندلی های دارای دسته با پایه های نسبتا خمیده است همچنین در اینگونه فضا ها از سرویس های مبلمان ارگونومیک و راه راه هم استفاده می شود.

میز و صندلی های مناسب در دکوراسیون صنعتی

استفاده از فلز و چوب در سبک صنعتی

از چوب و فلز به شکل مکمل به صورت گسترده در سبک دکوراسیون صنعتی استفاده می شود که نمود آن را در سقف، راه پله و پنجره ها به روشنی می توان مشاهده نمود. از میز و صندلی های که ترکیبی از چوب و فلزات مختلف باشند هم بنابر طراحی یا سلیقه در این سبک از طراحی داخلی استفاده می شود که در صورت استفاده درست و اصولی می تواند باعث بالا رفتن کیفیت فضای داخلی شود.

 بکار گیری وسایل بخصوص میز و صندلی در این دکوراسیون بر چه  مبنا و معیارهایی استوار می باشد؟

در این سبک از دکوراسیون داخلی برخلاف سبکهای دیگر مثل سبک مدرن یا مینیمال که بر روی کیفیت وسایل به کار گرفته شده در فضای دکوراسیون داخلی تاکید می شود کیفیت وسایل استفاده شده زیاد مورد توجه نیست چراکه در این سبک از طراحی بیشتر بر متمایز و متفاوت دیده شدن تاکید می شود. در این سبک از طراحی ترسی از بکارگیری وسایل پلاستیکی و با کیفیت کم وجود ندارد. مثلا در سبک دکوراسیون صنعتی می توان از ست میز و صندلی پلاستیکی برای چیدمان در فضای داخلی استفاده کرد. حتی گاهی اوقات در این سبک از دکوراسیون داخلی پا را  از این حد هم فراتر گذاشته و از وسایل بی کیفیت پلاستیکی برای فضا هایی مثل آشپزخانه استفاده می شود که در هیچ کجا بجز رستوران های بی کیفیت بین راهی و فضاهای ارزان قیمت از این نوع میز و صندلی استفاده نمی شود. در این سبک از دکوراسیون بیشتر از زیبایی ظاهری بر متفاوت و راحت بودن تاکید می شود و شاید استفاده از این نوع وسایل مورد اقبال خیلی از افراد نباشد و هم امر می تواند دلیل بر خاص بودن این نوع از طراحی داخلی باشد. دکوراسیون صنعتی سبکی از طراحی است که از قرن بیستم و پایان انقلاب صنعتی دوم در کشورهای غربی بنابر شرایط ایجاد شده شکل گرفته و به مرور در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است. امروزه این سبک طراحی داخلی یکی از سبک های خاص و پرطرفدار است که از اقبال عمومی خوبی برخوردار می باشد. در این سبک از طراحی بیشتر از شیک و زیبا بودن وسایل بر راحتی و متمایز بودن  آن ها تاکید می شود. در این سبک ممکن است حتی از میزها و صندلی های پلاستیکی، چوبی، فلزی یا ترکیبی از آن ها برای فضای داخلی استفاده شود که از نظر دیداری برای خیلی از افراد قابل پذیرش نباشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.