Whatsapp

مشاوره رایگان

لوستر-چوبی-روستیک

لوستر چوبی کلاسیک

فهرست

بکار گیری لوستر چوبی کلاسیک در دکوراتیو خانه

بکار گیری لوستر چوبی کلاسیک در دکوراتیو خانه می تواند ایده ای جذاب برای ارتقاء کیفیت دیداری دیزاین داخلی باشد. پر واضح است که زیبایی دکوراسیون داخلی با لوستر چوبی می تواند‌ در صورت تناسب و جا نمایی درست چند برابر  شود. معمولا افرادی که دکوراسیون داخلی آن ها بر اساس طراحی و چیدمان کلاسیک شکل گرفته است یا در فضاهای مختلف برای آراستن دیزاین داخلی از چوب و سازه های چوبی استفاده می کنند تمایلی بیشتری  برای نصب و استفاده از انواع لوستر چوبی کلاسیک برای هماهنگی دیزاین داخلی دارند.

تاریخچه لوستر های چوبی کلاسیک

لوستر های چوبی کلاسیک قدمتی چند صد ساله دارند و شکل گیری و رواج آن ها از اروپا شروع شده به مرور به سراسر دنیا منتقل شده است. ‌ در کشورهای اروپایی بخصوص جنوب و غرب اروپا به دلیل شرایط آب و هوایی درختان بسیار زیادی در این بخش از جهان رشد می کرده است به همین دلیل مردم این منطقه بیشتر از چوب درختان برای  ساخت سازه ها و برطرف کردن نیاز های روزمره خود استفاده می کردند. معمولا لوستر های کلاسیک وسایلی بودند که برای زیبایی فضای داخلی و نور پردازی مناسب در این منطقه از چوب ساخته شده و در فضاهای مختلف نصب می شدند. اما معمولا این لوستر ها در ابعاد بزرگ با وزن های نسبتا سنگین برای نصب در فضاهای وسیع مثل کاخ ها و خانه های اشرافی ساخته می شد و افراد معمولی توان تهیه و نصب آن ها را نداشتند. در ابتدا برای روشنایی لوسترها یا سازه های چوبی که از سقف آویزان می شد از شمع و چراغ های پی سوز استفاده می کردند که به مرور با توسعه فن آوری و تولید الکتریسیته، لامپ های روشنایی جایگزین  آن ها شدند. در این پرسه با بکار گیری فلزات و مواد دیگر برای ساخت لوستر، انواع لوسترهای فلزی، شیشه ای و … جایگزین  لوسترهای چوبی قدیمی شدند اما لوسترهای چوبی کلاسیک هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند. امروزه با توجه به طراحی های جدید لوسترهای چوبی با طراحی کلاسیک، نیم کلاسیک و مدرن هم به بازار آمده است که هر کس می تواند با توجه به سلیقه و ویژگی های دکوراسیون داخلی نوع مورد نظر خود را انتخاب و نصب نماید.

 

لوستر چوبی طرح کلاسیک

 

لوستر چوبی کلاسیک

لوسترهای چوبی از تنوع نسبتا بالایی برخوردار هستند. همانطور که گفته شد امروزه با توجه به تنوع سلیقه و ذائقه ای که در طیف های مختلف جامعه وجود دارد. لوسترهای چوبی هم از تنوع بالایی برخوردار هستند به شکلی که در طرح های کلاسیک با ساختار و طرح بندی قدیمی و نوستالژیک، لوسترهای چوبی شاخه ای، دیوار کوب های چوبی مینیمال، لوسترهای مدرن  در طرح هایی ترکیبی چون چوب با فلز، چوب با شیشه، لوسترهای چوبی سفید، تیره و … ساخته و در بازار عرضه می شوند. هرچند لوسترها چوبی در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار وجود دارد اما خیلی از افراد به دلیل بهره گیری از طراحی داخلی به سبک کلاسیک یا استفاده قابل توجه از چوب در فضاهای مختلف دیزاین داخلی تمایل دارند برای ایجاد تعادل در فضای داخلی از لوسترهای چوبی کلاسیک استفاده نمایند. لوسترهای چوبی کلاسیک هرچند ممکن است از نظر پیچیدگی های ظاهری، اندازه و وزن با انواع لوستر چوبی مینیمال و مدرن تفاوت داشته باشند ولی به دلیل بزرگی و زیبایی ظاهری، ابهت خاصی به فضای داخلی می دهند که می تواند قابل توجه باشد.د بکار گیری لوستر چوبی کلاسیک در دکوراتیو خانه می تواند یک المان زیبا و جذاب برای افزایش زیبایی دیزاین داخلی باشد.

چه پارامترهایی می توانند در انتخاب لوستر چوبی موثر باشد؟

پارامترهای مختلفی می توانند در انتخاب لوستر چوبی موثر باشند که از آن جمله می توان به سبک طراحی و دیزاین داخلی اشاره نمود. معمولا از لوستر کلاسیک برای‌ فضای دکوراسیون سبک کلاسیک استفاده می شود و از لوستر چوبی مدرن برای سبک های مدرن استفاده می گردد. اما باید به این نکته توجه داشت که در سبک های ترکیبی یا مینیمال می توان با توجه به نوع طراحی و چیدمان وسایل، لوستر چوبی مورد نظر خود انتخاب کرده و آن  را با توجه به دیزاین داخلی و نوع چیدمان وسایل نصب و را اندازی نمود. منتهی باید توجه داشت که استفاده از لوسترهای چوبی بزرگ با طراحی پیچیده کلاسیک برای فضاهای بزرگ مثل سالن پذیرایی مناسب است و ممکن است استفاده از لوسترهای چوبی کلاسیک برای فضاهای کوچک زیاد جالب نبوده و باعث برهم خورد تعادل و تناسب فضای داخلی شود. لذا برای نصب انواع لوستر چوبی علاوه بر سلیقه باید به نوع طراحی، شرایط داخلی مثل ارتفاع از سقف و مساحت فضای نصب هم توجه شود تا تناسب و زیبایی دیداری فضای داخلی حفظ گردد.‌ معمولا به دلیل آنکه زیبایی دکوراسیون کلاسیک با لوستر چوبی افزایش پیدا می کند به همین دلیل معمولا برای فضاهایی با دکوراسیون کلاسیک و چوبی بیشتر از لوسترهای چوبی کلاسیک استفاده می شود.

لوستر چوبی طرح کلاسیک

 

در زمان انتخاب و خرید لوستر چوبی کلاسیک به چه نکاتی باید توجه شود؟

در هنگام خرید لوستر چوبی کلاسیک باید به نکاتی توجه شود تا هم تناسب ظاهری لوستر کلاسیک با فضای داخلی حفظ شود وهم  از نظر دیداری، زیبایی ظاهری قابل توجهی داشته باشد. معمولا لوسترهای کلاسیک برای نصب در فضاهای کلاسیک طراحی و ساخته می شوند پس در هنگام خرید  باید به این نکته توجه شود تا باعث برهم خوردن تعادل و تناسب دیداری نشود. از دیگر نکاتی که در زمان انتخاب و خرید لوستر چوبی کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرد ابعاد و اندازه این نوع لوستر است که باید با ابعاد و اندازه محل نصب از تناسب و تعادل لازم برخوردار باشد. از نکات دیگر می توان به استفاده و بکارگیری چوب و سازه های چوبی در فضاهای داخلی مثل کف، سقف، دیوار و … اشاره کرد تا  تعادل و تناسب بین لوستر و فضای داخلی برقرار شود در غیر این صورت ممکن است نصب لوستر چوبی کلاسیک بدون وجود هیچ نوع سازه چوبی در فضای داخلی غیر موجه و ناخوشایند به نظر برسد. به دلیل آنکه لوستر های چوبی کلاسیک از نظر اندازه نسبتا بزرگ هستند بهتر است اندازه و ارتفاع لوستر چوبی طرح کلاسیک با فضای محل نصب از نظر ارتفاع و اندازه همخوانی داشته باشد. از نکات مهم دیگر که در انتخاب و خرید لوستر چوبی کلاسیک باید به آن توجه شود نوع چوب استفاده شده در این نوع سازه است. هرچه چوب استفاده شده در لوستر از استحکام  و دوام بیشتری برخوردار باشد از شرایط بهتری برای مقابله با نم، رطوبت، شرایط آب و هوایی، حشرات موذی و چوب خوار و … برخوردار بوده و ماندگاری آن بیشتر می شود.

هرچند لوسترهای چوبی ممکن است از حد معمول بزرگتر باشند ولی نوع چوب استفاده شده در آن ها می تواند تاثیر قابل توجهی در وزن آن ها داشته باشد پس هرچه وزن این نوع لوستر کمتر باشد شرایط ایمنی آن افزایش پیدا کرده سقف سنگین نمی شود.

قیمت لوستر چوبی طرح کلاسیک

عوامل زیادی هستند که می توانند باعث افزایش یا کاهش قیمت لوستر چوبی کلاسیک شود که از آن جمله می توان به نوع چوب استفاده شده در آن، کیفیت ساخت و طراحی لوستر، ابعاد لوستر و شرکت یا گروه سازنده لوستر اشاره نمود.

با تمام این تفاسیر معمولا قیمت لوستر های چوبی در مقایسه با انواع لوستر از شرایط بهتری برخوردار است به همین دلیل خرید لوستر چوبی کلاسیک می تواند مقرون به صرفه و مناسب تر باشد البته باید به این نکته توجه داشت که جا نمایی درست و هماهنگی دکوراسیون داخلی می تواند نقش غیر قابل انکاری در زیبایی دیداری لوستر چوبی کلاسیک داشته باشد.

لوستر چوبی طرح کلاسیک

سخن پایانی

لوسترهای چوبی سازه های جذابی هستند که از آن ها می توان در دکوراسیون داخلی برای بالا بردن کیفیت دیداری دیزاین داخلی استفاده نمود. منتهی باید به این نکته توجه داشت که سلیقه و تمایل به تنهایی برای انتخاب و نصب این نوع سازه برای دیزاین داخلی ممکن است کافی نباشد. به همین دلیل قبل از خرید این نوع سازه باید به شرایط و فضای دکوراسیون داخلی توجه شود و فضای دکوراسیون داخلی از تناسب و تعادل لازم برای نصب این نوع سازه چوبی برخوردار باشد و در صورت نصب جلوه دیداری ناخوشایندی را رقم نزند.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.