Whatsapp

مشاوره رایگان

فواید استفاده از وسایل چوبی

فواید استفاده از وسایل چوبی

فهرست

فواید استفاده از وسایل چوبی با توجه به تنوع بسیار زیادی که در انواع چوب های موجود در طبیعت وجود دارد می تواند بسیار زیاد و چشم گیر باشد. چوب ماده ای اولیه است که طیف گسترده ای از سازه ها و محصولات مختلف با آن ساخته می شود و به دلیل پیشرفت های زیادی که در دستگاه های فراوری چوب اتفاق افتاده وسایل تولید شده از چوب از کیفیت و ظرافت خوبی برخوردار شده اند. از وسایلی که امروزه با چوب درست می شود می توان به مواردی مانند : کفپوش ها، دیوار پوش ها، پنجره ها، نیمکت ها، سرویس خواب، مبلمان، میز و صندلی، انواع کابینت های آشپزخانه، روشویی ها، کمدهای دیواری و مستقل، پارتیشن بندی، اکسسوری، وسایل تزیینی و … اشاره کرد.

استفاده از چوب در فضای داخلی چه مزیت های می تواند داشته باشد؟

چوب ها ترکیبی منحصر بفرد از زیبایی و استحکام ساختاری را به مصرف کنندگان در ساخت انواع سازه های چوبی ارائه می دهند که در نوع خود بی نظیر و شگفت انگیز است. چوب ها به عنوان موادی طبیعی می توانند پس از بکار گیری به عنوان سازه های مختلف یک حس گرم و ارگانیک را در ترکیب با وسایل دیگر در فضای خانه ایجاد کنند. وسایل چوبی از گذشته های دور نقش مهمی در زندگی انسان ها ایفا کرده اند با توجه به پیشرفت های بزرگی که در صنعت چوب طی سال های اخیر رخ داده است این تاثیر به مراتب بیشتر و گسترده تر شده است. فواید استفاده از چوب  برای زندگی انسان ها بسیار گسترده و زیاد است بطوری که از زوایای مختلف می توان مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه سعی می شود برخی از فوائد عمومی و کلی استفاده از چوب مورد بررسی قرار داده شود.

 

وسایل چوبی ودکوراسیون

کمتر شدن مواد غیر طبیعی در فضای دکوراسیون داخلی

امروزه مواد مصنوعی یا غیر طبیعی و ترکیبی از مصنوعی و طبیعی طیف گسترده ای از وسایلی را  تشکیل می دهند که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد مصنوعی ممکن است به دلیل ساخته شدن از مواد شیمیایی به دلایل مختلف مثل مجاورت در کنار وسایل دیگر و یا شرایط خاص تغییر ماهیت داده و یا مواد مضر و سمی در فضای زندگی منتشر کنند که برای سلامت انسان مناسب نباشد. مثل سازه هایی که از پلاستیک های فشرده ساخته می شود. یکی از مهمترین فوائد استفاده از چوب و سازه های چوبی در دکوراسیون داخلی به جای مواد مصنوعی جلوگیری  از ورود مواد مصنوعی و در خیلی از موارد خطرناک و سمی به چرخه زندگی بشر می باشد.

استحکام و مقاومت وسایل چوبی

وسایل و سازه های چوبی اگر در محیط داخلی استفاده شوند بدون شک مقاوم بوده و عمر طولانی خواهند داشت. استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی انتخاب خوب و ایدآلی است فرقی نمی کند که از چوب هایی با بافت سخت مثل بلوط استرالیایی، چوب سیاه و جارا و یا چوب هایی با بافت های نرم مثل کاج، صنوبر، سرخدار و … برای ساخت سازه ها استفاده شود.

استحکام و مقاومت محصولات چوبی باعث می شود که عمر طولانی داشته باشند و به هر دلیلی هرکس بخواهد آن ها تعویض کند به راحتی می تواند وسایل قدیمی را فروخته و وسایل چوبی جدید را جایگزین آن ها کند‌. همچنین در صورت تمایل به نگهداری وسایل چوبی می توان با استفاده از وسایلی مثل انواع واکس های لکه گیر، براق کننده ها و روغن های مخصوص، مشکلاتی مثل خط و خش  ایجاد شده روی سازه های چوبی را بر طرف نمود.

ایجاد چشم انداز مناسب و حس طراوت و گرمی

ایجاد چشم انداز مناسب و حس طراوت و گرمی از فواید خوب و منحصربفرد استفاده از سازه های چوبی برای دکوراسیون داخلی می باشد.  سازه های چوبی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد اگر از نظر ظاهری زیبا باشند و جا نمایی درستی هم برای آن در فضای داخلی در نظر گرفته شود می توانند جذابیت و گرمای خاصی را صرف نظر از رنگ تیره یا روشنی که دارند به فضای داخلی هدیه کنند. استفاده از چوب ها به دلیل رنگ و الگوهای جذاب ساختاری که دارند می توانند بهترین گزینه برای انتقال حال و هوای طبیعت به فضای داخلی و محل زندگی باشد. همچنین انواع چوب ها از این خاصیت برخوردار هستند که پس از اضافه شدن به محیط بسته فضای داخلی، گرما و جذابیت غیر قابل توصیفی به آن ها اضافه کنند.

 

محصولات چوبی

پایداری وسایل چوبی

اگر چوب به درستی نگهداری و معرق شود می تواند از نظر استقامت  به یک شرایط با ثبات و پایدار برسد که این عامل می تواند از نظر زیست محیطی گزینه ای ایدآل برای نگهداری در فضای داخلی خانه باشد. چوب ها تنها مصالح تجدید پذیری هستند که می توان با نگهداری درست از آن ها عمری طولانی برای آن ها رقم زد. با تمام این تفاسیر باید دقت داشت که چوب ها هرچند مواد طبیعی تجدید پذیری هستند اما  اگر مصرف آن ها بالا باشد به دلیل رشد کندی که دارند ممکن است بشر با کمبود چوب مواجه شود به همین دلیل با استفاده  درست از مواد شیمیایی و روغن های گیاهی پوشش دهنده می توان عمر سازه های چوبی را چند برابر نمود.

تنوع

چوب ها تنوع گسترده ای از نظر طیف های رنگ و ویژگی های خاص دارند که این به معنی تفاوت های ظریف اما قابل توجه بین رنگ دانه های، بافت، ساختار سطحی و برش های چوب می باشد. فراتر از ساختار چوب تنوع زیادی هم در ساخت سازه های چوبی وجود دارد که بر اساس سلیقه سازنده یا سفارش دهنده در سازهای مختلف به وجود می آید. به زبان ساده اینگونه می توان گفت که چوب ها هرچند از نظر ماهیت یکسان هستند اما چوب های موجود در طبیعت هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند که بنابراین خواص و ویژگی ها مورد استفاده قرار می گیرند که باعث تنوع بسیار زیاد در سازه های مختلف چوبی می شود علاوه بر این باید سلیقه طراح، سفارش دهنده سازه و سازنده را هم در گسترده شدن تنوع سازه های چوبی دخیل و موثر دانست.

کارایی وسایل چوبی

از دیگر فوائد چوب می توان به کارایی آن ها در تولیدات مختلف اشاره کرد. چوب یک از مواد اولیه طبیعی است که نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می کند. چوب ها برخلاف مواد دیگر تقریبا در هر کجا به کار گرفته شوند ظاهری زیبا و لوکس دارند. از چوب می توان در ساخت وسایل مختلف استفاده کرد و این وسایل چوبی در هر کجا که قرار گیرند باعث ایجاد تغییر شده و فضا را جذاب می کنند چه در فضا های ساده یا فضاهای لاکچری مورد استفاده قرار گیرند می توانند با فضای اطراف خود ترکیب شده و ظرافت و زیبایی کار را دو چندان نمایند. ممکن است از چوب صمغ خالدار یا صمغ قرمز برای ساخت میز ناهار خوری استفاده شود و از چوب کاج برای ساخت کمد استفاده گردد. هرچند از دو نوع چوب متفاوت برای ساخت این سازه ها استفاده شده است ولی این تنوع در رنگ و نقش چوب ها می تواند فضای بی نظیری را برای محل زندگی خلق کند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.