Whatsapp

مشاوره رایگان

فنگ شویی دفتر کار

فنگ شویی دفتر کار

فهرست

فنگ شویی در دفتر کار برای موفقیت در کار

فنگ شویی در دفتر کار برای موفقیت در کار می تواند مناسب و راه گشا باشد. با توجه شرایط کار، ممکن است انسان ها  مجبور باشند ساعات زیادی از عمر خود را در دفتر و فضای کار بگذرانند. به همین دلیل برای سهولت در روند کار به جریان انرژی های مثبت و ایجاد تعادل در فضای کار خود نیاز دارند.‌ وجود انرژی های مثبت در فضای کار می تواند شور و اشتیاق کارکنان را افزایش داده و به طبع راندمان کار را افزایش دهد. با استفاده از نظم و چیدمان فنگ شویی در دفتر کار و ایجاد تغییرات مثبت می توان فضا را برای ایجاد حس و انرژی مضاعف آماده نمود.

چگونه می توان فرایند فنگ شویی را در محل کار آغاز نمود

یکی از نکات مهمی که در فنگ شویی باید مد نظر قرار گیرد آن است که خیلی از انرژی های منفی که می توانند بر روند کار تاثیر گذاشته و حتی آن را مختل کنند. متاثر از اشیاء گوناگون مثل دیوارها، مبلمان و سایر اشیاء موجود در دفتر کار هستند.

در فنگ شویی اعتقاد بر آن است که برای آغاز تغییرات باید ابتدا وسایل اضافه و بلا استفاده از فضای مورد نظر حذف شود حتی اگر این وسایل با چیدمان درستی در فضای کار جا نمایی شده باشند یعنی در مورد وسایل مختلف دفتر کار باید از خود پرسید که این وسیله به چه دردی می خورد و آیا بود و نبود آن تاثیری در فضا کار دارد یا خیر، تاثیری ندارد.

پس از مشخص شدن تکلیف وسایل اضافه، این وسایل باید از فضای کار حذف شوند. در برخی موارد در فنگ شویی اعتقاد بر این است که حتی وسایل قدیمی به دلیل سرشار بودن از انرژی های منفی به دلیل یاد آوری خاطرات تلخ می توانند تاثیری بدی بر فضای اطراف خود داشته و منتقل کننده انرژی های منفی باشند. بنابراین برای آغاز روند فنگ شویی باید به فکر روش ها و راه حل های بود که این انرژی های منفی  را از فضای محل کار خارج نمایند و انرژی های مثبت را جایگزین آن ها کنند. پس اولین قدم برای آغاز فرایند فنگ شویی حذف وسایل اضافه و قدیمی از فضای محل کار است به همین دلیل ابتدا باید هر چیزی که احساس می شود در دفتر کار باعث ایجاد حس بد می شود یا اضافه است  در اسرع وقت از فضای محل کار حذف شود.

فنگ شویی در دفتر کار

استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا برای فنگ شویی دفتر کار

در فنگ شویی توصیه می شود برای فضای اتاق محل  کار از گلدان و گیاه طبیعی استفاده شود تا جریان انرژی های مثبت در محل کار تقویت شود. بهتر است  از گیاهان تصفیه کننده هوا برای این کار استفاده شود تا کیفیت هوای پیرامونی همیشه بالا باشد و هرچه کیفیت هوا بهبود پیدا کند روال ورود انرژی مثبت بهتر شده و تعادل انرژی برقرار می‌شود. در فنگ شویی اعتقاد بر این است  که ممکن است آلودگی فضای داخلی بیشتر از بیرون باشد و بهترین راه برای از بین رفتن آلودگی و تصفیه هوای اتاق استفاده از انواع گیاهان تزیینی بخصوص گیاهان تصفیه کننده هوا است تا علاوه بر بهبود کیفیت هوا، زیبایی ظاهری گلدان ها هم باعث افزایش کیفیت و انرژی مثبت فضا  شود.

گیاهان در دفترکار

در فنگ شویی برای ایجاد فضای مناسب محل کار به چه نکاتی باید توجه شود

اولین قدم برای آغاز روند فنگ شویی محل کار، حذف وسایل اضافه و ناخواسته از محل کار است. پس از آن نوبت به حذف وسایل اضافه از روی میز کار می رسد. خلوت شدن میز کار باعث می شود حس بهتری برای استفاده کننده ایجاد شود و انرژی بیشتری به دست بیاورند. در فضای کار بهتر است از میز های گرد و بیضی شکل استفاده شود چون وجود میزهای لبه تیر چهارگوش مربعی و مستطیلی ممکن است خطراتی به همراه  داشته باشد و این خطرات باعث حس منفی در فضای محل کار شود به همین دلیل محل کار باید عاری از وسایل نوک تیز در سقف، وسایل یا دیوارها باشد. در فنگ شویی نشستن روبروی دیوار توصیه نمی شود و در صورتی که فضای کافی و مناسب برای تغییر محل قرار گرفتن میز و صندلی نباشد باید با استفاده از نقاشی یا نصب تابلو های زیبا بر روی دیوار، فضای دیوار را از حالت سرد و بی روحی خارج نموده و به این وسیله جریان انرژی مثبت تقویت شود. وسایل خراب و از رده خارج باید از فضای محل کار حذف شود چون علاوه برا انتشار انرژی منفی باعث جا گیر بودن و هدر رفتن منابع مالی می شود.

چینش میز کار باید طوری باشد که به فضای اتاق و درب ورودی مسلط باشد اما حتی المقدور روبروی در نباشد چون ممکن است در اثر باز و بسته شدن در انرژی های منفی مستقیما وارد اتاق شده و استفاده کننده از میز کار را تحت تاثیر قرار دهند. در این فضا بهتر است میز و صندلی کار با دیوار فاصله داشته باشد و بر روی فضای پشت میز کار یک تابلو یا عکس از مناظر طبیعی نصب شود تا به تعادل انرژی مثبت در فضای اتاق کمک نماید.

عناصر اصلی فنگ شویی و نحوه استفاده از آن ها در فضای دفتر کار

عناصر اصلی فنگ شویی همان عناصر موجود در طبیعت هستند و در فنگ شویی معتقدند با استفاده درست و بکار گیری منظم آن ها می توان برای تقویت انرژی مثبت شرایط مناسبی به وجود آورد و باعث دور شدن  انرژی های منفی از فضای محل کار شد.

عناصر که در فنگ شویی مورد توجه هستند عبارتند از آب، خاک، آتش، فلز و چوب که حتی المقدور به طرق و شکل های مختلف به عنوان نمادی که یاد آور آن ها است  وجود داشته باشد و در فضای اتاق جا نمایی شوند قرار گیری این عناصر به شکل متعادل و در کنار هم می تواند باعث افزایش حس و انرژی مثبت شد و موفقیت کاری و شغلی را افزایش دهد.

برای این منظور باید از نور، گیاهان طبیعی، ظروف آب یا حتی ظرفی پرآب استفاده شود که شاخه ای گل یا گیاه درون آن قرار گرفته باشد. رنگ های مناسب روشن و با طراوت در دفتر و فضای کار استفاده شود تا بتوان تاثیر آن ها را در یک دوره زمانی مشخص به وضوح مشاهده نمود.

رنگ های فنگ شویی در دفتر کار

براساس اصول فنگ شویی رنگ وسایل و فضای اتاق نقش مهمی در رفتار و خلق و خوی افراد مختلف بازی می کند. اگر از رنگ های مناسب در فضای اتاق استفاده شود می تواند نقاط قوت را تحت تاثیر قرار دهد و اگر رنگ مناسب انتخاب نشود ممکن است ویژگی های منفی را تقویت کرده و باعث جریان انرژی منفی در فضای اتاق محل کار شود. انتخاب رنگ درست علاوه برآنکه می تواند باعث افزایش قابلیت هارمونیک فضای داخلی گردد می تواند باعث افزایش انرژی مثبت شده و انرژی افراد مستقر در اتاق به میزان مناسبی بالا ببرد. در زمان استفاده از رنگ ها باید توجه داشت که رنگ قرمز جلوه بصری فضای اتاق را کاهش می دهد رنگ قرمز باعث می شود وسایل بزرگتر از حد طبیعی شان جلوه گر شوند.

رنگ قرمز فقط می تواند برای تایید و تمرکز بر روی یک وسیله استفاده شود و  بتوان از آن نقطه به عنوان  نقطه کانون دکوراسیون استفاده کرد.‌ رنگ زرد به همراه خود نیرو و هوشمندی می آورد و باعث می شود در فضایی با رنگ زرد انسان با حالت خوش بینانه و منطقی تصمیم گیری کند.

رنگ سبز به رشد و باروری اشاره دارد این رنگ روح را نوازش داده و به آن آرامش می دهد و  حس خوش بینی، آزادی و تعادل را برای فضای کار فراهم می کند. رنگ آبی نماد صلح بوده و می تواند با رمز و راز صبوری هماهنگ شود.‌ رنگ صورتی رنگی شاد است و می تواند حس و حال عاشقانه و طراوت را در فضای محل کار افزایش دهد.

رنگ قهوه ای  تنظیم کننده وزن محیط و ثبات انرژی بوده و می تواند حس ایمنی را به مخاطب انتقال دهد. رنگ سفید نماد شروعی تازه و خلوصی بی نظیر در هنگام انجام کار است. هرچند استفاده از رنگ سفید باعث روشنایی و طراوت فضا می شود ولی استفاده بیش از اندازه  این رنگ ممکن است باعث ایجاد حس سردی و بی روحی در فضای پیرامون گردد.

محل کار فضایی است که افراد مختلف بنا بر شرایط کاری باید زمان زیادی از زندگی خود را در آنجا سپری کنند به همین دلیل می تواند نقش غیر قابل انکاری در زندگی و طراوت افراد  مختلف داشته باشد به همین دلیل استفاده از اصول فنگ شویی و رعایت جزء به جزء این اصول می تواند باعث از بین رفتن انرژی های منفی و جایگزین شدن آن ها با نیرو و انرژی مثبت شود.

افزایش انرژی مثبت و ایجاد تعادل بین نیروهای مختلف در فضای دفتر کار می تواند باعث با رفتن راندمان کار و رضایت کارکنان حاضر در محل شود.‌

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.