Whatsapp

مشاوره رایگان

فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی اتاق خواب

فهرست

فنگ شویی اتاق خواب برای آرامش

بیش از ۴۰۰۰ سال پیش، چینی های باستان شروع به توسعه روش هایی برای چیدمان ساختمان ها و اتاقهای خود کردند به گونه ای که با کیهان شناسی آنها مطابقت داشته باشد. این به سرعت به سلامتی، و خوشبختی تبدیل شد. مردم آن را خریدند زیرا در این اتاق ها احساس بهتری داشتند.اما لزوما به خاطر هیچ چیز کیهانی یا جادویی نبود. این به این دلیل بود که آنها از فنگ شویی اتاق خواب و یک طرح تزئین عقل سلیم ایجاد کردند، قانونی که می تواند برای اتاق خواب شما نیز اعمال شود.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی هنر باستانی ژئومنسی چینی است که در آن چیدمان اتاق های خانه شما به گونه ای طراحی شده است که حس هماهنگی و تعادل را ایجاد کند. همه چیز به عنوان یک تمرین معنوی در مورد معماری نیروهای نامرئی آغاز شد، اما جنبه خوش یمن در غرب معاصر مورد تأکید قرار نگرفته است.

بسیاری از رشته های قدیمی مانند مدرسه فرم، مدرسه قطب نما و سایر رشته ها وجود دارند که به ترتیب پنج عنصر یا هشت جهت اصلی را به همراه دارند.  به هر حال برای بهره مندی از مزایای یک اتاق خواب آرامش بخش و هماهنگ، فقط باید قوانین اولیه را بدانید و می توانید احساس اتاق خواب خود را به سرعت بهبود بخشید.

روش فنگ شویی اتاق خواب

فنگ شویی در انگلیسی به معنای واقعی کلمه «باد و آب» ترجمه می شود. این نیروها باید آزادانه جریان داشته باشند و می توانند با یکدیگر ترکیب شوند تا مزایای مثبتی را به همراه داشته باشند. اما اگر با چیدمان بد اتاق خواب مسدود شوند، همه چیز می تواند با انرژی منفی که باعث بیماری و بدشانسی می شود خراب شود.لازم نیست به آن از نظر انرژی فکر کنید بلکه باید بدانید که چگونه از نظر روانی بر شما تأثیر می گذارد.

قوانین فنگ شویی اتاق خواب

در اتاق خواب خود را از روی تخت قابل مشاهده کنید.

در اینجا شما می توانید بر اساس دو مکتب فکری در مورد نحوه قرار دادن تخت انتخاب کنید. این امر باعث ایجاد سهولت روحی می شود. زیرا فاصله بین شما و هر مزاحم احتمالی را بیشتر می کند. این به شما زمان واکنش بیشتر و آگاهی موقعیتی بالاتری می دهد. روش دیگر مردم این است که تخت را در موقعیت فرمان قرار می دهند. به این معنی که تخت را عمود بر درب قرار دهید به طوری که طرف تخت رو به دهانه اتاق باشد.

تخت خود را در صورتی قرار دهید که از نظر روحی شما را آزار ندهد. در غیر این صورت قرار دادن تختخواب در جایی که درب پای شما قرار دارد بهترین کار است. اگر با درب همخوانی داشته باشد بهتر است. این باعث می شود با کاهش حس تهدید، احساس آرامش کنید.

فنگ شویی

تقارن وزن و فضا داشته باشید

دومین قانون در مورد فنگ شویی اتاق خواب تقارن وزن و فضا است. تقارن به معنای داشتن تعادل بین دو طرف است، مانند یک مربع یا یک دایره اگر آنها را از وسط یا مورب تا کنید. شما همیشه نمی توانید تقارن فضا را بدست آورید اما می توانید با وزن و رنگ آن را متعادل کنید. وقتی می گوییم تقارن، خط مرکزی که ما به آن توجه داریم، وسط تخت شما است. این بدان معنا نیست که اگر تنها یک میز دارید، باید یک میز جانبی دوم بخرید. فقط به عنوان یک قاعده کلی ، فضای مساوی را در دو طرف تخت نگه دارید. شما می توانید از کمد خود برای ایجاد تعادل در طرف دیگر استفاده کنید. از آنجا که یکی بدون شک بزرگتر است، برای ایجاد هماهنگی مورد نظر باید از تخت دورتر باشد.

سپس باز هم بسته به رنگ ممکن است کمد لباس را نزدیک کنید. حالا به چراغ های کف، صندوقی، درب کمد، صندلی های موجود فکر کنید. شما می خواهید نه تنها در دو طرف تخت، بلکه در ۳۶۰ درجه تقارن داشته باشید و مرکز اتاق نیز به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند.

آثار هنری باید آرامش بخش و مناسب قرار گیرند.

هر اثر هنری باید آرامش بخش باشد. از پوسترهای گروه ها و فیلم ها خودداری کنید و به سراغ چاپ نقاشی بروید. هنرهای انتزاعی با رنگ های آرامش بخش یا نقاشی های مکان های آرام بهترین کار را می کنند. این امر با ایجاد یک هاله آرامش بخش در اتاقی که در آن استراحت شبانه خود را انجام می دهید، انرژی مثبت ایجاد می کند. نیروی زندگی شما همه چیز است و این باعث تعادل شما می شود.

اگر فقط یک اثر هنری دارید آن را روی سر تخت خود قرار ندهید. اگر چندین اثر هنری دارید این بسیار خوب است. اما بزرگترین هنر دیواری شما باید روی دیوار محکم روبروی پای تخت شما قرار گیرد. این به این دلیل است که شما هنگام بیدار شدن می بینید که روز خود را در یک حالت روحی آرام آغاز کنید. یک مشاور فنگ شویی می گوید این آخرین چیزی است که قبل از خواب می بینید ، اما همه ما می دانیم که این روزها یا کتاب است یا تلفن همراه که یک قانون شکن است.

نبود وسایل الکترونیکی در اتاق خواب

شما باید لوازم الکترونیکی در اتاق خواب خود به جز روشنایی نداشته باشید. اگر می توانید از لامپ ها نیز اجتناب کنید  وسایل الکترونیکی نور غیر طبیعی ایجاد می کنند. ساعت های زنگ دار دیجیتال دارای چراغ چشمک زن هستند. همه آنها میدانهای الکترو مغناطیسی ساطع می کنند که می تواند جریان چی را مختل کند. آنها همچنین اتاق خواب شما را از برخورد با حداکثر تاریکی طبیعی باز می دارند که می تواند استراحت شما را نیز مختل کند.

 اتاق خواب

پرده های فنگ شویی اتاق خواب

مورد دیگری که باید در مورد فنگ شویی اتاق خواب به آن توجه کرد پرده های فنگ شویی است. پرده ها به همان دلایلی که در بالا ذکر شد برای کمک به رسیدن اتاق به تاریکی مطلوب است. اگرچه شما نمی خواهید خاموشی کامل داشته باشید. نور خفیف ماه مثبت است اگرچه جلوگیری از نور خیابان مهمتر است. سعی کنید ضخامت مناسب مواد را انتخاب کنید تا بیشتر نور را در شب مسدود کند در حالی که اجازه می دهید نور خورشید به طور طبیعی با طلوع خورشید بیدار شود.

وقتی صحبت از رنگ ها می شود از رنگ های تحریک آمیز مانند قرمز و رنگ های افسرده مانند سیاه اجتناب کنید. کسانی که به جنبه های جادویی فنگ شویی اعتقاد دارند، می گویند از رنگ صورتی اجتناب کنید زیرا می تواند فضایی ایجاد کند که منجر به رابطه می شود.

از رنگ هایی که به شما احساس اضطراب یا کوتاهی مزاج می دهند بپرهیزید. روانشناسی رنگ یک چیز واقعی است. یک رنگ ثابت، خاموش و آرام را انتخاب کنید. رنگی را انتخاب نکنید که با دیوار اتاق خواب یا مبلمان شما بسیار نزدیک باشد. سایه تیره تر یا روشن تر از همان رنگ به خوبی کار می کند.

در نهایت ، برای هر چیزی به جز پنجره های کوچک، پرده های کف تا سقف یا آن نوع پرده ها را انتخاب کنید. اتاق خود را با داشتن الگوها یا موج زیاد و موج در پارچه پیچیده نکنید. پرده های شما باید در بقیه اتاق جمع شوند نه اینکه یک ویژگی برجسته باشند.

حداقل طراحی در فنگ شویی اتاق خواب

حس خوبی دارد که یک اتاق را پر از چیزهایی کنید که دوست دارید و با آنها آشنا هستید. این به شما کمک می کند تا فضا را منحصر به خود بدانید. این گونه است که فضا تبدیل به مکان می شود. اما در اتاق خواب می خواهید فضایی بزرگ با حداقل حواس پرتی داشته باشید تا با آن درگیر شوید. هدف شما کاهش تحریک پذیری و ترویج آرامش است. با این اصول و سایر اصول بهینه فنگ شویی، کمتر بودن در مکان های مناسب و رو به رو شدن با مسیرهای درست، بیشتر است. این شامل کتاب های اضافی، بالش، روتختی و غیره است.

سرپوش محکم برای فنگ شویی اتاق خواب

سرپوش محکم برای فنگ شویی اتاق خواب بسیار مهم می باشد. روتختی تخت خواب شما نقش روانی بزرگی در احساس سلامتی و ایمنی شما دارد.  شما یک تکه چوب محکم پشت سر خود می خواهید. گفته می شود پارادوود بهترین است، اما من تا این حد به آن نمی پردازم. روکش سر نیز می تواند روکش شود.

شما می خواهید یک سطح جامد وجود داشته باشد که هیچ چیز نتواند در آن نفوذ کند یا پنهان شود تا به شما اطمینان روانی بدهد که هنگام خواب همه چیز خوب است. اطمینان حاصل کنید که سرپوش راحت کننده شما و هر کدام از انواع روتختی است که انتخاب می کنید مخصوصا در مورد رنگ ها و الگوها.

فنگ شویی اتاق خواب

استفاده از مبلمان گرد در اتاق خواب

شما باید تصمیم بگیرید که آیا این بر شما تأثیر می گذارد یا خیر. یک میز کناری دایره ای بهتر از یک مربع است. اگرچه یک میز جانبی مربع با لبه های گرد و صاف بهتر از آن است که لبه های تزئینی نداشته باشد. این همه چیز مربوط به چیزی است که ذهن شما بیشتر آرامش بخش و آرامش بخش می داند.

استفاده از روش های فنگ شویی اتاق خواب به شما کمک می کند تا یک اتاق خواب زیبا و با فضای آرام و دلنشین برای خود ایجاد نمایید.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.