Whatsapp

مشاوره رایگان

فضای طبیعی در دیزاین خانه

فضای طبیعی در دیزاین خانه

فهرست

ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه

ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه می تواند ایده ای مناسب برای دوستداران طبیعت باشد. طراحی  و جا نمایی فضای سبز در زندگی آپارتمان نشینی اگر در حد نگهداری چند عدد گلدان باشد کار نسبتا ساده ای است ولی اگر قرار باشد گوشه ای از فضای زندگی مثل اتاق یا پذیرایی به این کار اختصاص پیدا کند کار کمی سخت و حرفه ای می شود که برای انجام آن باید از افراد زبده و کار بلد استفاده شود. برای ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه عوامل زیادی باید مورد توجه قرار گیرد و متناسب با آن گل و گیاه انتخاب شود که در آینده مشکل ساز نشود.

از چه ایده هایی می توان برای ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه استفاده نمود

از جدیدترین ایده های طراحی و ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه می توان به طراحی و اجرای باغچه های دیواری و عمودی اشاره کرد. این نوع باغچه های دیواری پس از انجام اقدامات اولیه در دیوار اصلی جاسازی و اجرا می شود یا در صورت فراهم نبودن شرایط بر روی یک دیوار کاذب که در کنار دیوار اصلی جا نمایی شده است اجرا می گردد. رسیدگی و نگهداری از این نوع باغچه ها با توجه به شکل ظاهری و شرایط طراحی نسبت به مدل های دیگر  ممکن است کمی سخت تر باشد. برای آبیاری این نوع باغچه ها معمولا از آب پاش یا آبیاری بارانی استفاده می شود و در کف آن به خاطر مدیریت آب ورودی از جلبک های مخصوصی استفاده می شود که می توانند مثل خاک رطوبت را حفظ کرده و تا مدتی آب مورد نیاز گیاه را تامین کنند. یکی دیگر از ایده هایی که برای ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه از آن استفاده می کنند الگو گیری از باغچه خانه های قدیمی می باشد در این روش محوطه ای  مناسب را در ابعاد مشخص انتخاب کرده و پس از انجام کارهای لازم برای فضا سازی و ایجاد شرایطی که نم و آب باعث مختل نشدن شرایط زندگی آپارتمان نشینی نشود، نسبت به ایجاد فضای طبیعی در دیزاین خانه اقدام می شود. البته در خانه های آپارتمانی برای کاهش هزینه ها جانبی و ترس از آبیاری و نم و رطوبت که ممکن است به لایه های زیرین نفوذ کند سعی می شود از گیاهان مصنوعی برای زیبایی فضای داخلی استفاده گردد. این کار هرچند ممکن است برای زیبایی فضای آپارتمانی خوب باشد ولی از تازگی و طراوت گیاهان طبیعی برخوردار نبوده و ممکن است از نظر دکوراسیون و جلوه دیدار جالب نباشد.

 

گیاهان طبیعی

برای ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه از چه محل هایی می توان استفاده کرد؟

برای ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه محل های زیادی ممکن است وجود داشته باشد که باید با توجه به سلیقه و شرایط دکوراسیون داخلی نسبت به انتخاب و جا نمایی فضای طبیعی در آن ها اقدام شود.‌ در خانه های آپارتمانی فضاهای پرت و خالی زیادی وجود دارد که با زیر سازی و جا نمایی درست می توان در آن ها خیلی از گل و گیاهان آپارتمانی را کاشته و فضای باغچه ای شکلی به وجود آورد. منتهی در ساخت فضای طبیعی در دیزاین داخلی باید به این نکته توجه داشت تنها در نظر گرفتن یک محل پرت و خالی برای ایجاد فضای سبز کافی نیست و در درجه اول باید آماده سازی با زیر سازی درست انجام شود که در آینده برای واحدهای مسکونی پایینی یا کناری ایجاد مشکل نکند. البته خیلی از واحد های آپارتمانی از نظر وسعت شرایط خوبی دارند و با یک طراحی خوب و حساب شده می توان فضای مناسب و دنج برای اینکار محیا نمود. در صورت جا نمایی درست، ایجاد فضای طبیعی  با کاشت گل ها و گیاهان آپارتمانی در دیزاین داخلی می تواند باعث ارتقاء زیبایی نمای کلی دکوراسیون داخلی شود.

 

فضای سبز

در زمان ساخت فضای طبیعی در دیزاین خانه باید به چه نکاتی توجه شود؟

در زمان ساخت فضای طبیعی در دیزاین داخلی باید به این نکته توجه شود که جا نمایی باغچه یا فضای سبز طوری طراحی شود که موجب بر هم خوردن نظم و تعادل دکوراسیون داخلی نشود یعنی محل ایجاد این فضا برای قسمت های دیگر دکوراسیون داخلی مانند میز و صندلی و مبلمان ایجاد مشکل نکند. پس از زیر سازی و جا نمایی مناسب باید از گل ها و گیاهانی استفاده شود که مناسب برای پرورش در فضای مسقف و آپارتمانی باشند و حتی المقدور به آب و نور کمتری احتیاج داشته باشد تا دچار پژمردگی و زردی زود هنگام نشوند. همچنین در فضای آپارتمانی باید از گل ها و گیاهانی استفاده شود که حشرات کمتری جذب شاخه و برگ های آن ها می شود. چون وجود اینگونه حشرات ممکن است باعث مزاحمت و گزیده شدن ساکنان خانه شود. به دلیل آلودگی فضای شهری بهتر است از گیاهانی استفاده شود که باعث تصفیه هوای فضای داخلی می شوند. حتی الامکان در فضای آپارتمانی از گیاهان همیشه سبز و بدون خزان استفاده گردد تا برگ ریز و ضایعات نداشته باشند. در باغچه های آپارتمانی گیاهان رونده به دلیل پوشش زیاد فضای پیرامونی می توانند از شرایط بهتری برخوردار بوده و به سر سبزی فضای اطراف خود کمک کنند. در باغچه های ایجاد شده در فضای آپارتمانی باید از گیاهانی که دارای بافت سمی هستند و ممکن است در صورت لمس به وسیله کودکان و حیوانات خطرناک بوده و برای آن ها ضایعات جبران ناپذیری به وجود بیاورند خود داری شود. همچنین باید به این نکته توجه داشت که خیلی از گل ها و گیاهان آپارتمانی هرچند ممکن است ظاهر زیبایی داشته باشند ولی به دلیل آنکه در شب دی اکسید کربن تولید می کنند ممکن است نگهداری آن ها در فضای بسته و مسقف آپارتمانی زیاد جالب نباشد.

گل ها و گیاهان آپارتمانی

ساخت فضای طبیعی در دیزاین آپارتمانی در صورت استفاده و جا نمایی درست مانند شلف می تواند ایده ای جذاب و خارق العاده باشد چون علاوه بر زیبایی فضای داخلی تازگی و طراوت را برای ساکنان به ارمغان می آورد که با توجه به زندگی شلوغ و ماشینی شهری می توان  برای حفظ روحیه و نشاط ساکنان بسیار روحیه ساز و مناسب باشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.