Whatsapp

مشاوره رایگان

ظروف سنگی مدرن

ظروف سنگی مدرن مناسب برای پذیرایی لاکچری!

فهرست

ظروف سنگی مدرن برای پذیرایی لاکچری!

مطمئناً با شنیدن نام سنگ، اولین چیزی که به ذهن تان خطور می کند، کف، دیواره و یا نمای سنگی است ولی جالب است که بدانید سنگ، در صنعت ساخت انواع ظروف نیز کاربرد دارد. در بازارهای امروزی علاوه بر ظروف چینی، مسی، چوبی و…، ظروف سنگی بخصوص ظروف سنگی مدرن نیز عرضه می شود و افراد از این ظروف، در پذیرایی های لاکچری خود استفاده می کنند.

هر آنچه درباره ظروف سنگی مدرن باید بدانید!

جوامع امروزی به شدت تحت تاثیر پیشرفت، تغییر و تنوع در محیط پیرامون خود هستند. یکی از متریال هایی که تنوع بسیاری ایجاد کرده، سنگ می باشد تا جایی که در ساخت انواع ظروف پذیرایی نیز پیش رفته است. سنگ ها کاربردهای فراوانی در ساخت انواع کفپوش ها، دکورجات، المان های شهری، کانتر آشپزخانه ها و غیره و غیره داشته است. ما در این نوشتار به شرح سنگ، در تولید ظروف پذیرایی پرداخته ایم، تا انتها همراه ما بمانید.

 

ظروف سنگی در دیزاین

نوع سنگ به کار رفته در ظروف سنگی؟

ظروف سنگی را از انواع سنگ مرمر و سرپانتین می سازند و آن را طوری می تراشند که به شکل ظروفی برای آشپزی، پذیرایی و دکوری تبدیل شود. این ظروف با ظاهری سنتی و زیبا، جلوه ای خاص پدید می آورند.

چرا باید از ظروف سنگی استفاده کرد؟

استفاده ظروف سنگی که از دل طبیعت ساخته شده اند، فوایدی بی شماری دارد. ظروف سنگی مورد استفاده در آشپزی نظیر: قابلمه و ماهیتابه، نرم و مقاوم بوده و استحکام خوبی، در برابر حرارت از خود نشان می دهند. همچنین می توانید از مهمان های خاص و لاکچری خود با این ظروف زیبا پذیرایی کنید. همانطور که بدان اشاره شد ظروف سنگی دارای فوایدی هستند و چند مورد آن را برشمردیم:

  • به دلیل طبیعی بودن ماهیت سنگ،از خواص آنتی باکتریال برخوردارند.
  • املاح مواد غذایی را حفظ و آب را با سرعت خیلی کم تبخیر می کند.
  • مناسب برای افراد دیابتی و جلوگیری از بروز سنگ کلیه در افراد.
  • در زمان پخت و پز هیچ تغییری در ساختار مواد غذایی نخواهند آورد و همین ویژگی، آن را برای پخت غذا مناسب کرده است.

ایده ظروف سنگی

انواع ظروف سنگی مدرن جهت پذیرایی

ظروف سنگی را به فرم های منظم و نامنظم در می آورند. در فرم و طراحی منظم، با قرار دادن دسته و پایه های فلزی بر روی سنگ (به آنها استندهای پذیرایی نیز گفته می شود)، آن را برای پذیرایی آماده می کنند. در فرم نامنظم نیز، شکل طبیعی سنگ حفظ شده و فقط قسمت داخلی آن برای مصارف کاربردی، برش و صیقل داده می شود. از انواع ظروف سنگی می توان به موارد:ی نظیر: انواع سینی سنگی، تخته سرو سنگی، شکلات خوری، جا شمعی، قندان، میوه خوری، قابلمه، ماهیتابه و… اشاره نمود.

مزایای و معایب ظروف سنگی

ایران منابع سرشاری از سنگ داشته و دارد، از مراکز اصلی سنگ تراشی، می توان مشهد و قم را نام برد.که هر کدام ظروف سنگی خاص و زیبایی را در اشکال، طرح ها و رنگ های متفاوت به بازار عرضه می کنند. عدم جذب آلودگی به واسطه سطح صیقلی و نفوذ ناپذیرش. رنگ و طرح های خاص، متنوع و منحصر به فرد. قابلیت عبور نور در نوع مرمری آن. دوستدار محیط زیست. دوام و استحکام بالا، از مزایای ظروف سنگی می باشد و تنها عیب ظروف سنگی، وزن بالای شان  می باشد.

کلام آخر:

یکی از مصنوعات نوین ساخته شده با سنگ های طبیعی نظیر: مرمر، مرمریت و چینی، ظروف سنگی می باشد.  توجه افرادی که به لوکس بودن اهمیت می دهند را به خود جلب نموده است ظروف سنگی از دوام و عمر طولانی برخوردارند و تا مدتها می توان از زیبایی و خواص آنها بهره برد. اگر شما جزء آن دسته افراد علاقمند به سنگ و ظروف سنگی هستید، به راحتی می توانید ظروف سنگی نظیر: جا ادویه ای، ست میوه خوری، لیوان ها و فنجان های سنگی، قوری، قندان، هاون، جای قاشق و چنگال و… را خریداری نمایید و عنوان دکوری، مصرف شخصی و یا پذیرایی از مهمانان ویژه خود از آنها استفاده کنید.

۴.۶/۵ - (۷۷ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.