Whatsapp

مشاوره رایگان

طراحی وان سنگی

طراحی وان سنگی

فهرست

خلاقیت و ایده های ناب در طراحی وان سنگی

خلاقیت و ایده های ناب در طراحی وان سنگی می تواند باعث ایجاد فضای زیبا و دل انگیز برای گذراندن اوقات فراقت در آب باشد تا خستگی کارهای روزانه از بدن خارج شود. وان های سنگی نوعی جدید از وان هستند که علاوه بر خاص بودن باعث زیبایی دیزاین داخلی می شوند. علاوه بر اینها به دلیل آنکه وان سنگی به نوعی باعث ورود عناصر طبیعت به فضای داخلی می شود می تواند باعث القاء حس حضور در طبیعت به فرد شده  و آرام روحی و روانی برای شخص به ارمغان بیاورد.

در طراحی و ساخت وان های سنگی از چه نوع سنگ هایی استفاده می شود؟

وان های سنگی هرچند سابقه طولانی در نوع ساخت و استفاده دارند ولی با حرکت بشر به سمت انقلاب صنعتی به دلیل اشغال فضا، سنگین زیاد، سختی جابجا کردن و قیمت نسبتا بالا از فضای سرویس های بهداشتی جمع شده و از فضای دکوراسیون داخلی حذف گردیدند. ولی با توجه به اقبال مردم به سمت فضا های لاکچری و خاص دوباره استفاده از این نوع وان های سنگی به شکل گسترده ای رونق گرفته است و در صورت داشتن جنس مرغوب، ظاهر زیبا و شکیل می تواند باعث بالا رفتن کیفیت دیداری فضاهای مختلف دیزاین داخلی شود. امروزه از سنگ های مختلف مثل مرمری، سرامیکی، گرانیتی، عقیق، سنگ آهک، تراورتن و … برای ساختن وان های سنگی استفاده می شود، که  جا نمایی درست آن ها در فضای داخلی  می تواند باعث بالا رفتن کیفیت فضای دکوراسیون داخلی شود. با اینحال ممکن است خرید، نصب و راه اندازی آن ها نسبتا گران تمام شود.

وان های سنگی

تنوع وان های سنگی

معمولا وان های سنگی با توجه به تنوع بالای سنگ های موجود در طبیعت و قابلیت های متفاوت آن ها از تنوع بالایی برخوردار هستند. علاوه بر نوع سنگ و میزان تغییر و تحولاتی که برای ساخت سازه های مختلف می توان در آن انجام داد، خلاقیت و ایده های ناب در طراحی وان سنگی هم می تواند تاثیر غیر قابل انکاری در زیبایی و جذابیت آن ها داشته باشد. وان های سنگی معمولا از تنوع بالایی برخوردار هستند و هرکس بنابر سلیقه،  داشتن فضای مناسب برای جا نمایی و قدرت مالی  می تواند نسبت به انتخاب و خرید نوع مناسب آن اقدام کند.

انواع وان های سنگی

از نمونه های وان سنگی مناسب و با کیفیت که از جلوه دیداری مناسبی در فضای دیداری برخوردار باشند می توان به نمونه های شناخته شده ای مانند وان حمام پاپیونی اشاره کرد، که از جنس مرمر، سنگ سیاه و گرانیت توسط نستون فارست طراحی و ساخته شده است. از دیگر نمونه های برجسته و زیبای وان سنگی می توان به نمونه  دیگری هم اشاره کرد که در ادامه می آید. وان حمام آبگرم، طراحی شده توسط نسپولی انوارا است که برای شرکت نیوترا دیزاین در طیف وسیعی از سنگ های مختلف انجام شده است که از سنگ مروارید گرفته تا گرانیت که هر کدام از آن ها در نوع خود بی نظیر هستند در بین تولیدات آن دیده می شود. وان گرل، طراحی شده توسط ساین از یک نوع سنگ حفاری شده درست شده است، نمونه دیگر وان لی آکواداای است که نسخه محدودی است و توسط توسط کلودیا سیلورستین و توسکواترو طراحی و ساخته شده است که از سنگ سوپای برای ساخت آن استفاده شده است. نوع دیگر، وان حمامی است که از یک تکه سنگ سیاه یک تکه ساخته شده و ظاهری زیبا و شکیل دارد. همچنین وان حمام اوندا است که توسط ورواستون از سنگ ناب ایتالیایی تراشیده شده است. نوع دیگر وان لی کیو بالنیا است که توسط گارگانو و مارکو فاگیولی برای شرکت واسلی طراحی و از یک سنگ یک تکه تراشیده شده است که از انواع سنگ های مختلف ساخته می شود. اما جدیدترین نوع وان که برای ساخت آن از جدیدترین فناوری های روز استفاده می شود وان سنگی کرویشیز الون است که توسط شخصی به اسم نیوترا دیزاین از یک قطعه سنگ یک تکه طراحی و ساخته شده است. این الگو های طراحی شده برای وان های سنگی غالبا از طرف فعالین عرصه تولید وان های سنگی پذیرفته شده است.

سابقه تاریخی  وان های سنگی

بطور کلی برای ساخت وان سنگی با توجه به نوع سنگ و سلیقه مشتریان مختلف نسبت به طراحی و ساخت از روی نمونه های پذیرفته شده اقدام می شود. به دلیل سابقه تاریخی ساخت سازه های سنگی در امپراطوری روم یا کشور ایتالیای امروزی و منابع سنگ با کیفیتی که در این کشور وجود دارد معمولا اکثر ایده های ناب و خلاقانه از سبک سنگ تراشی در این کشور سرچشمه می گیرد و بهتری و با کیفیت ترین وان های سنگی در این کشور تولید و عرضه می شود. وان های ساخته شده در این کشور از سطحی صاف و صیقلی برخوردار هستند تا مانعی بر سر راه ورود میکروب و باکتری و نفوذ آن ها به بافت داخلی این  وان های سنگی شوند.

 

وان های سنگی

وان های سنگی به دلیل داشتن ظاهری زیبا می توانند سازه های جذاب برای جا نمایی در فضاهای مختلف دیزاین داخلی باشد. وان های سنگی به دلیل وارد کردن عناصر طبیعی به فضای داخلی می توانند باعث آرامش و راحتی ساکنان واحدهای مسکونی گردند. وان های سنگی به دلیل بافت مناسب سنگ و توسعه فن آوری های مختلف از این قابلیت برخوردار هستند که با استفاده از خلاقیت و ایده های ناب در طراحی به سازه های زیبا و جذابی تبدیل شوند که باعث بالا رفتن کیفیت دیزاین داخلی شوند.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.