Whatsapp

مشاوره رایگان

طراحی سقف منزل

طراحی سقف منزل

فهرست

ایده های ناب برای طراحی سقف منزل

شاید بتوان گفت سقف یکی از بخش های خانه بوده که معمولا کم تر مورد توجه قرار می گیرد. اغلب برای این قسمت دیزاین خاصی در نظر نمی گیرند. از قدیم الایام این قسمت از خانه ها مزین به رنگ سفید بوده و معمولا گچ بری می شد. اما در طراحی های نوین، سقف ها بسیار مهم شده اند. می توان طرح هایی نوین برای دیزاین و دکور آن ها پیاده نمود. به طور حتم با این کار زیبایی دکوراسیون شما چندین برابر خواهد شد. منظره ای چشم نواز خلق می شود که بیننده را به تحسین وا می دارد. این شوق و ذوق در نگاه بیننده با کمک انواع طراحی دکوراسیون قابل دستیابی است. در این جا شما را با ایده هایی ناب برای طراحی سقف منزل آشنا می کنیم. سلیقه و نحوه دکوراتیو خانه تعیین می کند شما کدام گزینه را برای خانه خود پیاده نمایید.

گچ بری برجسته طراحی سقف منزل

یکی از اقدامات ساده و ایده های ناب برای طراحی سقف منزل، گچ بری برجسته است. یک روش قدیمی که می تواند مزین به طرح های مدرن یا سنتی شود. به کمک گچ بری ها می توان گل، حیوانات و مجسمه های گوناگون را طراحی نمود. حتی می توان اقدام به رنگ آمیزی آن ها نمود. معمولا برای گوشه های سقف و قسمت مرکزی دیوار پنجم، این نوع تجسم سازی قابل انجام می باشد. نمایی مجلل و منظم به فضا می بخشد.

سقف آینه ای در طراحی سقف منزل

دیوار های شیشه ای و آینه ای باعث می شوند تا محدوده فضایی یک محیط بزرگ تر نشان داده شود. در واقع انعکاس تصویر در یک دیوار آینه ای باعث امتداد تصویر خواهد شد. امتداد یافتن تصویر باعث حجیم شدن و طویل شدن فضا می شود. در کنار بزرگنمایی، حالتی لوکس، براق و درخشنده به محیط می دهد. البته می توانید از خود آینه در سقف نیز بهره ببرید. برخی مصالح، مواد و حتی برخی رنگ ها قابلیت انعکاس تصاویر را درون خود دارند. راه های مختلفی برای دستیابی به یک سقف آینه ای وجود دارد. حتی می توانید همانند پنجره، در سقف خود از شیشه استفاده کنید و پنجره سقفی طراحی نمایید. آسمان مهمان خانه شما خواهد شد. ایده نابی برای طراحی سقف منزل محسوب می شود.

سقف آینه ای در طراحی سقف منزل

سقف گلدار

یکی از ایده های ناب برای طراحی سقف منزل استفاده از طبیعت به صورت طبیعی و مصنوعی است. گیاهان و سر زندگی آنان می تواند روح طبیعت، نشاط و شادابی آن را به محیط شما ببخشد. ساده ترین حالت، کشاندن پای یک گیاه پیچک در سقف است. حتی می توانید از جعبه گیاهان و یا آویز گیاهی استفاده کنید. گل های مصنوعی هم انتخاب چندان بدی نیستند. ولی به طور حتم، حس و حال یک نمونه طبیعی را نخواهند داشت. یک کاغذ دیواری گل دار نیز می تواند فضای شما را متحول نماید. دیوار پنجم شما می تواند به هر کدام از این حالات مزین شود.

سقف گل‌دار

سقف چوبی

چوب و مصالح طرح چوب حالتی لاکچری و خاص به محیط درونی خانه شما خواهد داد. شیک و مجلل بوده و عنصری طبیعی و ارزشمند را مهمان دیدگان بیننده خواهد نمود. این عنصر در کنار زیبایی و برطرف نمودن یکنواختی دیوار پنجم، گرما بخش نیز خواهد بود. گرمی و حرارت را به فضای پیرامون خود هدیه می دهند. اگر توجه کنید اماکن تجاری و تفریحی معمولا از این ایده ناب برای طراحی سقف بهره برده اند. یک طرح زیبا و البته سنتی نیز خواهد بود.

طراحی سقف منزل سه بعدی

سه بعدی نمودن دیوار پنجم یک اتاق، بسیار جالب و البته هیجان انگیز خواهد بود. یک ایده ناب برای طراحی سقف منزل که به طرق مختلف امکان پذیر است.  از طرح های شیشه ای، چوبی و …  می توان استفاده نمود. برای این کار از سازه های پیش ساخته نیز می توان بهره برد. کناف و پانل دو مورد از نمونه های حجم دهنده و سه بعدی کننده هستند. در این جا با کمک خلاقیت و کمی سلیقه می توان کارهای شگفت انگیز و زیبایی انجام داد.

  طراحی سقف منزل سه بعدی

سقف سنگی

یکی دیگر از ایده های ناب برای طراحی سقف منزل استفاده از عناصری مانند سنگ و آجر می باشد. به کمک این موارد می توان حالت یکنواخت و خسته کننده دیوار پنجم را از میان برداشت.

رنگ آمیزی در طراحی سقف منزل

شاید بتوان ساده ترین روش برای تغییر سقف یک خانه را رنگ آمیزی نامید. رنگ هایی متفاوت که می توانند به صورت ساده و یا ترکیبی به کار روند. یک ایده ناب برای طراحی سقف منزل بوده که هزینه چندانی هم ندارد. امروزه روش های رنگ آمیزی بسیار متنوع شده اند. به کمک این موارد می توانید یک سقف بسیار شیک و مجلل داشته باشید. تنوع رنگ و روش های رنگ آمیزی نیاز به سایر روش های پر هزینه را از میان برداشته است.

    رنگ آمیزی در طراحی سقف منزل

طراحی سقف منزل نورانی

نورپردازی می تواند تغییرات بسیار زیادی در یک محیط ایجاد نماید. لامپ های مخفی می تواند ایده ناب و جالبی برای طراحی سقف منزل به شمار رود. در طراحی های جدید به صورت برجسته روی سقف کار می شود. حالتی سه بعدی که به نورپردازی به شکل مخفی مزین می شود. بسیار زیبا و شکیل خواهد بود.

طراحی سقف منزل نورانی

طراحی دکوراسیون به دیوارها و کف یک اتاق محدود نمی شود. بلکه دیوار پنجم یا همان سقف نیز می تواند نقش مهمی در دکوراتیو یک محیط ایفا کند. ایده هایی ناب برای طراحی دکوراسیون سقف منزل ارائه شد. هر کدام از این ها به تنهایی یا به صورت ترکیبی با موارد دیگر قابل اجرا می باشد.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.