Whatsapp

مشاوره رایگان

شناخت سبک فارم هاوس برای طراحی داخلی

فهرست

فارم هاوس یک کلمه انگلیسی است که از نظر لغوی به معنی خانه مزرعه ای می باشد و سبک فارم هوس سعی دارد به این موضوع بپردازد. فارم هاوس یک سبک طراحی زیبای روستایی است که بر راحتی فضای زندگی و در عین حال به روز بودن آن تاکید دارد. این سبک طراحی در عین حال که بازتابی از زندگی هایی با حال و هوای زندگی روستایی است اما سعی می شود راحتی زندگی مدرنیته هم در آن لحاظ شود  و مفرح و کاربردی باشد.

بطور کلی اینگونه می توان گفت که سبک دکوراسیون فارم هوس تقریبا ترکیبی از زندگی سبک روستایی هر کشور با زندگی سبک مدرنیته است که در آن سعی می شود فاکتورهای مهم آن ها به شکل مکمل در کنار هم قرار گیرند. در این سبک ویژگی های زندگی روستایی به شکل منسجم و یکنواخت به روز شده و طراحی زیبا و دل چسبی را به وجود می آورند.

شناخت سبک فارم هاوس برای طراحی داخلی

سبک فارم هوس چه ویژگی هایی دارد؟

سبک فارم هوس یک سبک دکوراسیون جدید است که سعی دارد بین زندگی جدید شهری و زندگی روستایی به یک تعادل متوازن برسد و از زیاد روی در مسائل مختلف دوری کند. از ویژگی های اصلی و مهم سبک دکوراسیون فارم هوس آن است که هیچ چیز نباید در آن مطابقت داشته باشد.

از دیگر ویژگی های سبک فارم هوس آن است که به راحتی می تواند با سبک های دیگر همچون سبک دکوراسیون مدرن، مینیمالیست، فرانسوی و دیگر سبک های دکوراسیون امروزی ترکیب شده و یک فضای جذاب و چشم نواز را به وجود بیاورد.

از دیگر فاکتورهای جذاب سبک دکوراسیون فارم هوس سادگی در فضا می باشد این سبک مانند بسیار از سبک های دیگر بر پایه مینیمالیست استوار است  که در آن بر روی سادگی شکل ظاهری تمرکز داشته و از شلوغی و درهم ریختگی پرهیز می شود.

طراحی فارم هوس فضایی گرم و ساده به وجود می آورد که تقریبا در سبک های دیگر وجود ندارد. در سبک طراحی  فارم هوس به شکل هوشمندانه از ایرادات و  نقایص وسایل دکوراسیون داخلی مثل مبلمان چشم پوشی می شود تا اصالت و قدیمی بودن آن ها بیشتر جلوه نمایی کند.

مثلا وقتی مبلمان چوبی انتخاب و در فضای داخلی جا نمایی می شود. خراش ها، بریدگی ها و دیگر ایراداتی که بر روی سطح آن وجود داشته باشد دلیل بر کهنه گی و فرسودگی آن ها نیست بلکه می تواند به نوعی نشانه قدمت و اصالت آن ها محسوب گردد و عیار آن ها را افزایش دهد.

شناخت سبک فارم هاوس برای طراحی داخلی

در این سبک از چه عناصری استفاده می شود؟

در سبک فارم هوس بیشتر از عناصر چوبی همچون الوار استفاده می شود، در این سبک استفاده از رنگ های خنثی برای سادگی فضای پیرامونی توصیه می گردد. در این سبک مبلمان قدیمی و اشیاء آنتیک می توانند بخوبی حال و هوای زندگی نوستالژی گذشته روستایی را متبلور کنند.

بکار گیری چوب، فلز و سنگ در فضای دکوراسیون داخلی فارم هوس برای آنکه فضای دکوراسیون داخلی یکنواخت و کسل کننده به نظر نرسد می تواند مفید و کارساز باشد. البته باید توجه داشت که استفاده مناسب و بهینه از وسایل فلزی، چوبی و سنگی می تواند فضای دکوراسیون داخلی را بیشتر به زندگی روستایی نزدیک کند.

در این سبک از طراحی باید سعی شود از بافت های متنوعی استفاده گردد و فضای پیرامونی از نظر جذابیت دیداری، کنتراست ها و عمق دهی به شرایط ایده آلی برسد. در این سبک می توان به کمک دیوارهای سنگی، مبلمان چوبی، لوازم جانبی فلزی از ایجاد بافت های ساده و صاف در سراسر فضای داخلی جلوگیری کرده و فضای متنوع و چالش انگیز خلق نمود که چشم هر بیننده ای را به سمت خود جذب نماید.

در سبک طراحی فارم هوس بهتر است از روکش های مات و وسایلی با درخشش کم استفاده شود تا در عین الگو برداری از سادگی زندگی روستایی بتوان جلوه هایی از زندگی مدرن را هم در آن لحاظ نمود.  باید توجه داشت که در سبک طراحی فارم هوس به دلیل آنکه ترکیبی از فضای زندگی شهری مدرن و زندگی روستایی قدیمی به شکل مکمل در کنار هم قرار می گیرند تا فضای زیبا و در عین حال ساده را به وجود بیاورند.

از چوب به شکل های مختلف می توان استفاده نمود. این استفاده می تواند در قالب سازه های چوبی مدرن مثل سرویس های مبلمان یا  انواع سازهای چوبی مثل کفپوش، دیوار پوش و … باشد یا به شکل خام و به صورت الوار در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.‌

در سبک فارم هوس در فضاهای مختلف بخصوص آشپزخانه می توان از قفسه های باز و شلف در ابعاد و اندازه های مختلف با رنگ بندی متنوع استفاده نمود تا دکوراسیون فضای داخلی بیشتر به سادگی زندگی روستایی نزدیک شود.

شناخت سبک فارم هاوس برای طراحی داخلی

پالت رنگی سبک فارم هوس چیست؟

در سبک فارم هاوس همانطور که گفته شد برای ایجاد تناسب در فضای پیرامونی از رنگ های خنثی استفاده می شود. پالت رنگی سبک دکوراسیون فارم هوس رنگ های ساده با الهام گیری از طبیعت می باشد.  رنگ های خنثی، آبی، سبز طبیعی و … می توانند گزینه های مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی به سبک فارم هاوس باشند.

البته برای پر جنب و جوش کردن فضای اطراف در دکوراسیون فارم هوس می تواند از رنگ های تند با توجه به سلایق و ویژگی های فضای داخلی به عنوان مکمل استفاده نمود. رنگ های روشنی که در سبک طراحی فارم هوس مورد استفاده قرار گیرند شامل انواع رنگ های سفید، استخوانی، شیری، صورتی ملایم، بژ، لیمویی روشن، یشمی، کاهی و کتانی می شود.

از چه پارچه هایی در سبک فارم هوس استفاده می شود؟

سرویس های مبلمان، پرده ها و اکسسوری های پارچه ای می توانند از فاکتورهایی مهم در سبک فارم هوس باشند. در این سبک از طراحی، بیشتر از پارچه های پنبه ای، کتانی، کرباس گلدار یا ساده استفاده می شود که می توانند به عنوان نمونه ها و نمودی از پارچه های قدیمی مطرح باشند که در زندگی گذشته روستایی بکار گرفته می شده اند.

این نوع پارچه وقتی در این سبک  از دکوراسیون داخلی استفاده می شوند می توانند فضای دکوراسیون داخلی را بیشتر به سمت سادگی زندگی روستایی هدایت کنند. پرده های حریر روشن با رویه ساتن که نور را به خوبی عبور می دهند هم می توانند تاثیر خوب و غیر قابل انکاری در زیبایی دیداری فضای  دکوراسیون فارم هوس داشته باشند.

رویه های سرویس مبلمان به خصوص کوسن های گلدار یا به عبارت ساده گل گلی می توانند تاثیر زیادی در زیبا سازی فضای پیرامونی داشته باشند.

سخن پایانی

سبک طراحی فارم هوس نوعی از طراحی دکوراسیون داخلی است که در آن سعی می شود تلفیقی از زندگی روستایی و شهری مدرن به شکل مکمل در کنار هم قرار گیرد تا بتوانند از زندگی پر زرق و برق شهری دور شده و با الهام گیری از المان های ساده زندگی روستایی به یک ترکیب زیبا و جذاب برسند.

در سبک فارم هوس سعی می شود از رنگ های روش و خنثی استفاده شود و از نقایص و ایرادات وسایل مختلف چشم پوشی گردد تا فضای دکوراسیون داخلی بیشتر به سمت سادگی هدایت شود.

بطور ساده اینگونه می توان گفت که  طراحان تلاش می کنند در سبک طراحی فارم هوس علاوه بر سادگی زندگی روستایی شرایطی به وجود بیاورند که در آن المان های جدید زندگی مدرن که باعث راحت تر شدن شرایط زندگی می شوند هم حضور داشته باشند.

 

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.