Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت ظروف سنگی

فهرست

چگونه ظروف سنگی  بسازیم؟

ظروف سنگی از زیبایی بی نظیری نسبت به ظروف شیشه ای و فلزی برخوردار هستند. با توجه به این همه جذابیت ظروف سنگی، افراد ترجیح می دهند از ظروف سنگی استفاده کنند. در گذشته به دلیل نبود دانش کافی و همچنین دستگاه های فرآوری شده سنگ اهمیت کمتری به ظروف سنگی داده می شد. برای طراحی و ساخت ظروف سنگی از ابزار و یراق آلات ویژه ای استفاده می شود تا بتوان یک ظروف سنگی زیبایی را ساخت. در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی آموزش و ساخت ظروف سنگی و همچنین به ابزارآلات و یراق آلات مورد نیاز در ساخت این ظروف نیز بپردازیم.

سنگ ها

از دیر باز تاکنون سنگ ها در صنعت ساختمان سازی جزء جدا نا پذیر عناصر تشکیل دهنده ساختمان به حساب می آیند. سنگ ها با ابعاد ، طرح ها و رنگ های متنوع در نمای بیرونی و داخلی ساختمان به کار گرفته می شوند. جذابیت بالای هر کدام از سنگ ها موجب بکار گیری آنها در نمای بیرونی و داخلی ساختمان می شود. سنگ های به کار رفته در ساختمان جلوه زیبا و منحصر به فردی به ساختمان شما می دهد. علاوه بر آن دوام و ماندگاری ساختمان و همچنین دیوارها را بالا می برد. با همه این اوصاف مشخص است که از سنگ ها در گذشته تنها در نمای بیرونی و در برخی موارد در نمای درونی ساختمان استفاده می شد. اما با طراحی و تولید دستگاه های فرآوری شده سنگ این امکان برای تولید کنندگان فراهم شد که از سنگ ها ظروف سنگی نیز ساخته شود. شاید شما هم تمایل داشته باشید به جای ظروف فلزی و شیشه ای از ظروف سنگی از مهمانانتان پذیرایی کنید. ظروف سنگی در عین شیک و براق بودن طرح ها و رنگ های منحصر به فردی دارد.

استخراج سنگ ها

قطعا استخراج سنگ ها از عمق معادن سنگ و طراحی و تولید کردن ظروف سنگی از سنگ هایی نظیر محصولی زیبا را به ارمغان خواهد آورد. استفاده از ظروف سنگی چه برای پذیرایی و یا به عنوان دکوری، فضای لوکس و شیکی به دکوراسیون فضای خانه شما می دهد. با توجه به قیمت بالای ظروف سنگی نسبت به ظروف فلزی و شیشه ای اکثر افراد به دلیل زیبایی بی نظیر ظروف سنگی، تمایل دارند این ظروف را جایگزین ظروف فلزی و شیشه ای قرار دهند.

 

ظروف سنگی

 

آموزش ساخت ظروف سنگی

اگر نگاهی کلی به ظروف سنگی داشته باشید حتما متوجه ظاهر ساده و بدون فرم آن خواهید شد. اغلب ظروف سنگی در ابعاد و طرح های ساده ساخته می شوند. امروزه ظروف سنگی در پذیرایی به شکل سینی های سرو در طرح های ساده اما منحصر به فرد در بازار به فروش می رسد. در این قسمت از متن ما قصد داریم آموزش ساخت سینی سرو را برای شما بیان کنیم به این خاطر که سینی سرو از جمله مواردی است که اکثر افراد مایل هستند از آن در پذیرایی و سرو کردن غذا از آن استفاده کنند. برای ساخت و خلق کردن هر چیزی اندازه گیری حرف اول را می زند. با یک اندازه گیری دقیق می توان محصول منحصر به فرد و زیبایی را ساخت. در ساخت ظروف سنگی قبل از هر چیز باید سنگ را اندازه گیری کرد و نقاط مشخص شده را بر روی آن علامت زد.

اشکال ظروف سنگی

در ساخت ظروف سنگی باید برای برش سنگ از ابزاری نظیر اره های دستی، فرز، گرد بر و عمود بر استفاده کرد. در مواردی که شما مایل باشید طرح گودی به سنگ بدهید بهتر است از ابزار مینی فرز و دریل استفاده کنید. بعد از اندازه گیری و برش دادن سنگ به کمک ابزارهای مخصوص نوبت به طراحی ظروف سنگی می رسد. اغلب ظروف سنگی بیشتر شکل یک مربع و یا مستطیل ساده ای را دارد. بعد از اندازه گیری و برش سنگ در اندازه مورد نیاز می توان به کمک چسب و پیچ از موارد تزیینی مانند دستگیره ها و یراق آلات زیبا نیز در طراحی ظروف سنگی استفاده کرد. استفاده از تزیینات آنتیک جذابیت بیشتری به ظروف سنگی می دهد و آن را از حالت ساده در می آورد و جلوه زیباتری به آن می دهد. همان طور که در متن بالا بیان کردیم در طراحی ظروف سنگی از برخی از ابزارها و یراق آلات استفاده می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

ابزارآلات و یراق آلات مورد نیاز در ساخت ظروف سنگی

برای ساخت هر چیزی باید از ابزار آلات مخصوصی استفاده کرد تا نتیجه کار بهتر و زیباتر شود و در انتها محصول زیبایی را ساخت. در ساخت ظروف سنگی نیز از ابزار آلاتی همچون فرز سنگی( اره دستی، گود بر، عمود بر) ، یراق آلاتی همچون دستگیره ، پایه آنتیک، لولای آنتیک و تزیینات آنتیک استفاده می شود. هر کدام از یراق آلات طرح ها و رنگ های متنوعی دارد که زیبایی ظروف سنگی را دو چندان می کنند.

 

ظروف سنگی

ساخت هر کدام از ظروف سنگی متریال های مخصوص به خود را دارد که با بهره گیری از دانش کافی و ابزار آلات مخصوص می توان ظروف سنگی زیبا و جالبی را ساخت. ظروف سنگی جذابیت و زیبایی خاصی دارد که هم برای دکور و هم برای سرو کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرد. با بکار گیری ظروف سنگی به جای ظروف فلزی و شیشه ای می توانید هر چه تمام تر خانه ای لوکس و زیبا داشته باشید.

 

۲.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.