Whatsapp

مشاوره رایگان

ساخت تخت کودک

ساخت تخت کودک

فهرست

ایده ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع

تا به حال به سنین مختلف و ساعات خواب آن ها توجه کرده اید؟ در این بین، به نظر می رسد کودکان و نوزادان بیشترین وقت خود را در تخت خواب می گذرانند. بنابراین، توجه کافی به تخت مناسب برای آن ها ضروری است. به خصوص این که در ابتدای تولد در شرایط حساس و آسیب پذیری قرار گرفته اند. عوامل مختلف  محیطی و جای نامناسب استراحت به او آسیب می رساند. از این روست که برای ساخت تخت خواب آن ها خلاقیت زیادی صورت می گیرد. قابلیت تنظیم ارتفاع یکی از آپشن هایی است که به برخی از این محصولات افزوده شده است. آیا ایده ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع، حرکتی سودمند است؟؟ در ادامه، این چالش مورد ارزیابی قرار می گیرد.

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت کودک

قبل از بیان دلایل و فواید افزودن قابلیت تنظیم ارتفاع به تخت کودک و نوزاد، این محصول معرفی می شود. در این نمونه، کفی تخت خاصیت متحرک پیدا کرده است. در واقع، طراحی به شکلی است که می توان کفی تخت را در ارتفاع بالا یا پایین قرار داد. پس با جابجایی آن، به میزان بلندی مورد نظر دست پیدا می کنید. نحوه انجام این تنظیمات در گرو دلایل مختلفی است. موارد زیر از جمله مهم ترین علل موجود محسوب می شوند.

تخت کودک

راحتی والدین

یکی از دلایل مهم برای ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع، توجه به راحتی والدین است. در واقع، هر چه کفی تخت کودک به سطح زمین نزدیک تر باشد والدین بیشتر اذیت می شوند. دلیل آن هم کاملا ساده و قابل تجسم است. پدر و علی الخصوص مادران به صورت مداوم نوزاد را از جای استراحت او بلند می کنند. غذا دادن، شیر دادن، خواباندن و یا مواردی از این قبیل دلایل آن می باشد. بنابراین در این فرآیند بایستی خم و راست شوند. هر چی خمیدگی بدن او بیشتر باشد به مرور سبب بروز کمر درد و دردهای جسمانی متاثر می شود. اگر کفی تخت در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد، این مشکل رفع می شود.

در نظر گرفتن سن کودک برای ساخت تخت کودک

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت کودک متناسب با سن او، حرکتی جالب است. نوزاد در ابتدای تولد تحرک زیادی ندارد. بنابراین معمولا در جای خود ثابت است. ارتفاع بالا مشکلی برای او ایجاد نمی کند. اما پس از گذشت حدود ۶  ماه، نوزاد شروع به تحرک و جابجایی ارادی می کند. اگر به لبه های تخت خود برسد و یا بلند شود، امکان افتادن او وجود دارد. بنابراین ایده تنظیم ارتفاع و جابجایی کف تخت به سمت پایین، مشکل را حل می کند. حریمی امن و مطمئن برای استراحت و خواب او فراهم می نماید. پس یک فایده مهم این طراحی خلاقانه،  تنظیم ارتفاع مناسب با توجه به سن کودک در حال رشد است.

ساخت تخت کودک مقرون به صرفه

کودکان و نوزادان گروهی هستند که به سرعت در حال تغییر و تحول جسمانی هستند. وزن، قد و توانایی های جسمانی آن ها به مرور کامل تر می شود. با توجه به این تحولات شگرف، تخت مناسب برای آن ها نیز بایستی مد نظر باشد. اگر خانواده ها بخواهند با توجه به این تناسبات پیش بروند باید هزینه زیادی در این راه صرف نمایند. اما ایده ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع، نیاز به هزینه اضافی را از بین برده است. می توانید به توجه به تحولات جسمانی نوزاد خود ارتفاع آن را کم و زیاد نمایید. بدون این که لازم باشد یک نمونه جدید تهیه کنید.

کنترل کودک

ایده تنظیم ارتفاع تخت کودک یک نتیجه سودمند دیگر هم دارد. والدین قادر خواهند بود تا کودک خود را بهتر کنترل کنند. دیگر وقتی کنار او نباشند نگران نخواهند شد. زیرا می دانند در جایی امن و امان قرار دارد. با توجه به میزان فعالیت کودک خود می توانند ارتفاع را کم و زیاد کنند. نظارتی درست، برای رشد بهتر او صورت می گیرد.

تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع

ساخت تخت کودک با کیفیت

ایده ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع با یک ایراد اصولی مواجه است. وجود قطعات متحرک سبب آسیب پذیر بودن این گروه از محصولات شده است. ممکن است یراق آلات و کفی دچار شکست و آسیب شوند. به خصوص اگر کودک فعالیت های زیادی مانند پرش داشته باشد. اما یک نمونه با کیفیت که طراحی استاندارد داشته باشد، از بروز این مشکل ممانعت می نماید. بنابراین، در وهله اول خرید یک نمونه مرغوب و استاندارد را لحاظ کنید. به این شکل، خطرات احتمالی بعدی را به حداقل می رسانید. ضمن این که ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

جمع بندی

طراحان محصولات کودک در این زمینه خلاقیت های زیادی به خرج می دهند. در این راستا یک ایده نوین و کاربردی معرفی شد. ایده ساخت تخت کودک با قابلیت تنظیم ارتفاع که فواید زیادی به دنبال داشت. این فوائد هم به نفع کودک و هم به نفع والدین او بود. یادتان نرود زمینه استراحت این گروه سنی برای رشد بهتر و کامل تر آن ها بسیار مهم است. لازم است به این مورد توجه شود.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.