Whatsapp

مشاوره رایگان

زیر استکانی با ساقه درخت

زیر استکانی با ساقه درخت

فهرست

آموزش ساخت زیر استکانی با ساقه درخت

زیر استکانی یکی از لوازم بسیار شیک برای پذیرایی است که در میهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد. زیر استکانی ها جنس و کیفیت مختلفی دارند که زیر استکانی های چوبی یکی از پر استفاده ترین و محبوب ترین می باشد. برای زیر استکانی نیاز به پرداخت هزینه بالایی نیست و شما می توانید این ابزار ساده را خود به راحتی در منزل بسازید. به همین دلیل ما مقاله ای را در خصوص آموزش ساخت زیر استکانی با ساقه درخت در اختیار شما قرار داده ایم تا خود بتوانید در خانه و با ابزاری بسیار ساده این محصول را برای خود تهیه کنید. بنابراین در صورتی که شما نیز از جمله افرادی هستید که تمایل دارید تا لوازم موجود در خانه حاصل هنر شما باشد تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

مراحل ساخت زیر استکانی با ساقه درخت

در مرحله اول از آموزش ساخت زیر استکانی با ساقه درخت ابتدا یک تکه از ساقه درخت را جدا کرده و آن را به ابعاد مختلفی برش بزنید. دقت کنید که ابزار برش باید تیز باشد تا به صورت کاملا صاف و صیقل برش داده شود تا استکان ها بدون هیچ لقی بر روی آن قرار گیرند. پس از آن با استفاده از یک سمباده سطح کار را کاملا یکدست نمایید تا بتوانید به راحتی آن را رنگ آمیزی کنید.

در مرحله بعدی تکه های چوب را به خوبی بشویید تا خرده های چوب از روی آن پاک شود. سپس اجازه دهید تا چوب به خوبی خشک شده و رطوبت آن از بین برود. پس از آن رنگ مورد نظر خود را تهیه کنید و با استفاده از قلم موی مخصوص تکه های چوب را به صورت منظم رنگ آمیزی نمایید.

شما با همین مراحل ساده می توانید زیر استکانی بسیار کاربردی تهیه کرده و آن را در میهملانی های خود به کار ببرید.

مراحل ساخت زیر استکانی با ساقه درخت

هزینه ساخت زیر استکانی با ساقه درخت

همان طور که در آموزش بالا متوجه شدید هزینه ساخت زیر استکانی با ساقه درخت بسیار جزئی بوده و شما با هزینه ناچیزی می توانید با طی مراحل آموزش ساخت زیر استکانی با ساقه درخت این زیر استکانی را به زیباترین شکل ممکن در دسترس داشته باشید. برای این کار شما می توانید از چوب های غیر استفاده نیز استفاده کنید به شرطی که آن ها را به خوبی صیقل دهید تا ناهمواری های سطح آن از بین برود.

ایده ساخت زیر استکانی

شاید با خود فکر کنید که زیر استکانی چوبی را می توان تنها به صورت گرد و ساده طراحی کرد. ولی با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانید جذاب ترین و بهترین زیر استکانی را در دسترس داشته باشید. شاید با خود فکر کنید که این ایده را از کجا بیاوریم؟ برای داشتن ایده پردازی می توانید در اینترنت سرچ کرده و نمونه هایی از مدل های مختلف زیر استکانی را مشاهده کنید. سپس بر اساس سلیقه خود یکی از این نمونه ها را در نظر گرفته و با ایجاد تغییراتی بر روی آن ایده مخصوص به خود را داشته باشید.

زیراستکانی

رنگ آمیزی زیر استکانی چوبی

شاید شما هم پس از این که زیر استکانی را رنگ آمیزی کردید متوجه چاله های موجود بر روی آن شوید. دلیل این چاله ها و بی کیفیت شدن زیر استکانی چیست؟ ساقه های درختان پس از برش ممکن است ریشه ریشه شوند و همین ریشه ها در هنگام رنگ آمیزی مانع کار شده و باعث بی کیفیت شدن رنگ زیر استکانی می شود. بنابراین برای این که رنگ به خوبی بر روی سطح کار شما بشسند و کل کار را به صورت یکدست بپوشاند باید ابتدا با استفاده از یک سمباده نرم آن را به خوبی صیقل دهید. پس از اتمام مراحل صیقل نیز می بایست به خولی سطح کار را تمیز کنید تا خرده های چوب از روی آن برداشته شود.

همچنین نوع رنگ نیز بر روی کیفیت کار شما تاثیر بسیاری دارد. رنگ های رزینی یکی از بهترین و مناسب ترین رنگ برای زیر استکانی های چوبی هستند. ولی در صورتی که این رنگ ها را در دسترس ندارید، از رنگ اکرلیک برای این کار می توانید استفاده کنید. برای این کار رنگ اکرلیک را با مقداری آب مخلوط کرده و با استفاده از آن به خوبی سطح کار خود را پوشش دهید. پس از آن نیز کمی صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود. به همین راحتی شما می توانید طیف گسترده ای از رنگ ها را بر روی زیر استکانی چوبی خود پیاده سازی نمایید.

ابعاد زیر استکانی چقدر است؟

زیر استکانی معمولا ابعاد بزرگی ندارد و شما می توانید ابعاد مورد نظر خود را بر اساس ابعاد استکان خود انتخاب کنید. اندازه زیر استکانی به قسمت زیرین استکان بستگی دارد. در نتیجه نیازی به استفاده از ساقه درخت کلفت نبوده و ساقه های نازک نیز می تواند برای این کار مناسب باشد.

 

زیر استکانی با ساقه درخت

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.