Whatsapp

مشاوره رایگان

رنگ هایی که فضای شما را بزرگ تر نشان می دهند

رنگ هایی که فضای شما را بزرگ تر نشان می دهند

فهرست

اهمیت و مزیت های داشتن فضای بیشتر و خانه ای بزرگ بر کسی پوشیده نیست ، و این مهم وقتی بیشتر به چشم خواهد آمد که تعدادی میهمان و یا جشن داشته باشید . طراحان داخلی و افرادی که به دکوراسیون علاقمند هستند ، بزرگ نشان دادن خانه و ساختن فضایی مملو از حس خوب و آرامش از اولویت های دیزاین شان می باشد .

در این مقاله از سری مقالات زد دیزاین ، به تاثیر و نقش انواع رنگ و ترفند هایی که می توان به کار برد که فضا عمق بیشتری یافته و بزرگ تر جلوه کند ، خواهیم پرداخت .

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی :

رنگ ها دنیای عجیب و پر از جزییاتی داشته و هر کدام از آن ها برای خود روان شناسی مختص به خود دارند . رنگ ها از مناظر مختلف و علم فنگ شویی قابل بحث هستند که در مقالات قبلی این مجموعه به طور کامل به آن پرداخته شده است .

برای بزرگ نشان دادن خانه ، که موضوع بحث امروز ما می باشد ، شاید تصور عموم بر این باشد که فقط طیف رنگی روشن خانه را بزرگ جلوه می دهد . انتخاب رنگ چنان اهمیتی دارد که حتی بر بهبود سلامت، القای حس آرامش ، بهبود رفتار و عملکرد ما انسان ها به طور مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار است .

از آن جا که خانه های امروزی با متراژ های کوچک تر از گذشته ساخته می شود ، موضوع بزرگ نشان دادن خانه برای اکثر افراد از اهمیت بیشتری پیدا کرده است . رنگ مبلمان ، پرده ، کفپوش ، رنگ دیوارها و … ممکن است خطای دید ایجاد کرده و محیط را بزرگ تر جلوه دهد .

رنگ هایی که فضای شما را بزرگ تر نشان می دهند

طراحان چه ترفندهایی برای بزرگ جلوه دادن فضا انجام می دهند ؟

برای بزرگ نشان دادن خانه ، محیط کار ، فروشگاه و سایر فضاها علاوه بر رنگ شناسی و توجه به طیف رنگی ، استفاده از پنجره فضا را بزرگ تر و روشن تر جلوه می دهد .

برای محیط های کوچک نباید از پرده های ضخیم استفاده کرد و جلوی نور را گرفت . هر چه فضا روشن تر و نورانی تر باشد ، محیط بزرگ تر جلوه می کند .

از دیگر ترفندهای بزرگ نشان دادن خانه ، استفاده نکردن از رنگ های تند و گرم می باشد . مخصوصا برای انتخاب رنگ دیوار ، استفاده از کاغذ دیواری های شلوغ و طرحدار به هیچ وجه توصیه نمی شود .

از دیگر فاکتورهایی که برای بزرگ جلوه دادن فضا بسیار توصیه می شود ، استفاده از انواع آینه می باشد . بنا به نوع چیدمان منزل می توانید آینه ها را به دیوار نصب کنید و یا آینه های بزرگ را در کنج زمین قرار داده و یا به دیوار پشت میز غذاخوری نصب نمود .

چنانچه قصد خرید آینه با قاب چوبی را دارید ، می توانید خاص ترین و متفاوت ترین این نمونه ها را در وبسایت زد دیزاین مشاهده نمایید .

این آینه ها با قاب چوب طبیعی ، امروزه بسیار ترند شده و مورد توجه طیف وسیعی از طراحان قرار گرفته است . بنا به بودجه و ابعاد خود می توانید انواع تغییرات را قبل از سفارش ، لحاظ نمایید .

 

خرید آینه

بزرگ نشان دادن خانه ، با چه رنگ هایی امکان پذیر است ؟

انتخاب رنگ های مناسب ، علاوه بر این که فضا را بزرگ نشان می دهد به ما حس دلباز بودن و آرامش بیشتری القا می کند . در ادامه به ذکر چند مورد از این رنگ ها خواهیم پرداخت .

بنفش :

این رنگ جلوه خاصی به محیط می دهد و استفاده از آن برای دیوار ورودی منزل و یا درب های اتاق ها زیبایی خاصی  می دهد . البته توجه شود منظور بنفش بسیار کمرنگ بوده و نباید از طیف های پر رنگ و به اصطلاح جیغ آن استفاده کنید .

سبز کله غازی :

این رنگ حس طبیعی و طراوت زیادی دارد .ولی این موضوع را فراموش نکنید که نباید این رنگ را به عنوان رنگ غالب اکثر لوازم خود در نظر بگیرید .این رنگ جذابیت زیادی داره و می توانید یکی از دیوارهای خود را  به عنوان دیوار شاخص رنگ آمیزی نمایید .

بژ :

رنگ های طیف ملایم و خنثی همیشه زیبا بوده و هیچ گاه قدیمی و از تاریخ گذشته نمی شوند . این رنگ مناسب افرادی است که نه دوست دارن فضا سفید یکدست باشد و نه علاقه ایی به رنگ های تیره و جیغ دارند .

آبی آسمانی :

استفاده از طیف رنگ آبی برای مناطق گرمسیر بسیار هوشمندانه می باشد . این رنگ که جزء رنگ های سرد به حساب می آیند علاوه بر اینکه فضا را کمی بزرگ نشان می دهند باعث خنک تر به نظر رسیدن محیط می شود .

سفید صدفی :

این رنگ مناسب افرادی می باشد که هم به رنگ های سفید و خنثی علاقمند هستند و هم دوست دارند شاین و درخشش کمی در محیط داشته باشند . استفاده از این رنگ برای بزرگ نشان دادن خانه ، بسیار کار مثبتی خواهد بود .

صورتی ملایم :

انتخاب این رنگ مخصوصا برای تازه عروسان ، از اولین اولویت ها می باشد . این رنگ اگر از نوع بسیار ملایم اش انتخاب شود ، حس طراوت و جوانی زیادی به همراه داشته و همچنین مناسب دکوراسیون های انگلیش هوم می باشد .

بزرگ نشان دادن خانه

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.