Whatsapp

مشاوره رایگان

راهنمای چیدمان منزل

راهنمای چیدمان منزل

فهرست

راهنمای چیدمان منزل

یکی از وحشتناک ترین اتفاقاتی که در منزل ممکن است بیفتد چیست؟ با خواندن این سوال، ممکن است جواب های زیادی به نظرتان آید. پاسخی که ما از این سوال به دنبال آن هستیم، مربوط به دکوراسیون منزل است. وحشتناک ترین اتفاقی که ممکن است در منزل هر فرد ایرانی به وقوع بپیوندد، عدم آشنایی به راهنمای چیدمان منزل و بد چیده شدن اشیاء است. خانه و فضایی که فرد در آن سکونت دارد تنها محلی برای استراحت او نیست؛ فضای خانه، فضایی است که افراد در کنار هم زندگی کرده و با هم تعامل دارند. برای برخی افراد، منزل، آرامش بخش ترین مکان در کل دنیاست. البته آرامش در خانه زمانی می تواند خود را آشکار کند که محیط به نحوی بسیار زیبا و دلنشین چیده شده باشد.

اینکه تمام اسباب خانه بدون رعایت اصول دکوراسیون در کنار هم قرار داده شوند، نامش چیدمان نیست. در خانه هایی که با سبک درهم و برهم دیزاین می شوند، محیط خانه تنها به یک محل برای رفت و آمد، استراحت و غذا خوردن تبدیل شده و آن خانه، خانه ای نیست که افراد از حضور پیدا کردن در آن احساس آرامش کنند. اگر دوست دارید در منزلی ساکن باشید که همه از بودن در کنار هم و از بودن در یک خانه لذت ببرند و چشمانشان تنها زیبایی را ببیند، راهنمای چیدمان منزل که ما آن را برایتان آماده کرده ایم، مطالعه کنید و سعی کنید آن را به مرحله اجرا درآورید.

مهم ترین اصول راهنمای چیدمان منزل

داشتن یک دکوراسیون زیبا منوط به آن است که اسباب منزل به روشی کاملا علمی و خلاق در کنار هم قرار داده شوند. چند مورد از مهم ترین اصول چیدمان منزل را در ادامه برایتان آورده ایم:

شلوغ نکردن میز تلویزیون

میز تلویزیون و فضایی که اطراف آن قرار دارد یکی از پر ترددترین فضاهای منزل به شمار می رود. به دلیل تردد زیاد، این میز و فضای اطراف آن نیز به شدت در معرض دید قرار داشته و به همین دلیل اغلب بانوان دوست دارند تمام وسایل تزیینی که تصور می کنند بسیار زیبا هستند را بر روی میز تلویزیون قرار دهند. این عمل، باعث شلوغی میز خواهد شد و تنها نتیجه ای که در پی دارد، از بین رفتن سادگی و آرامش در دکوراسیون داخلی است.

اگر تعداد وسایل دکوری شما زیاد است و می خواهید در معرض دید باشند، بهتر است فضای پشت تلویزیون را به این کار اختصاص دهید. دیوار پشت تلویزیون معمولا خالی است و با قرار دادن قفسه های زیبا و متنوع بر روی این قسمت، می توان محوطه را به شکلی بسیار زیبا و چشمنواز دکور کرد. با این کار شما نشان می دهید که در منزلتان هر چیزی در جای خود قرار دارد و به بقیه نیز ثابت خواهید کرد که نظم و ترتیب از جمله مهم ترین المان های دکوراسیون منزل شما به شمار می روند.

شلوغ نکردن میز تلویزیون

محل قرار دادن بوفه

موضوع دیگری که آن نیز یکی از مهم ترین مسائل و مشکلات در حوزه چیدمان منزل به شمار می رود، جایگاهی است که قرار است بوفه در آن قرار گیرد. راهنمای چیدمان منزل می گوید که قبل از پیدا کردن یک جای مناسب برای بوفه،  ابتدا مشخص کنید که شکل بوفه و اندازه آن چقدر است. در قدم بعدی، دقت داشته باشید که بوفه مورد نظر شما با سبک دکوراسیون داخل منزل همخوانی و تناسب داشته باشد. معمولا در سبک کلاسیک، بهتر است بوفه هایی انتخابی کنده کاری ها و تزیینات زیادی داشته باشند. اگر سبک خانه به صورت مدرن چیدمان شده، بهتر است بوفه از انواع مدرن و ساده باشد. تضاد بین این دو موضوع بوفه و سبک، از زیبایی و چشمنوازی دکوراسیون به میزان زیادی کم می کند و این خبر خوبی نخواهد بود.

توصیه می شود که بوفه ها، در کمترین فاصله با سالن غذاخوری و یا سالن پذیرایی قرار داده شوند. به کار بردن بوفه هایی که در آنها آینه به کار برده شده است نیز می تواند خانه های کوچک را بزرگ تر نشان دهد. اگر مالک یک آپارتمان کوچک هستید این یکی از ترفندهایی است که می تواند باعث شود منزل شما بزرگتر جلوه کند. در ضمن سعی کنید تعداد اشیاء کریستالی که در بوفه قرار می دهید زیاد نباشد و کور کننده ذوق افرادی که به بوفه نگاه می کنند، نشود.

توجه به قدرت رنگ ها

راهنمای چیدمان منزل، تنها به بحث قرار دادن اشیاء در کنار هم نپرداخته و موضوع رنگ ها نیز از دیگر موضوعات مهمی است که باید در دیزاین و چیدمان داخلی به آن توجه کرد. در بحث رنگ ها و انتخاب آنها، خود را محدود به یک رنگ خاص نکنید. می توانید رنگ  مورد علاقه خود را به صورت رنگ غالب در فضا به کار ببرید و در کنار آن از دیگر رنگ ها نیز استفاده کنید. ترکیب و تلفیق رنگ ها در کنار هم، می تواند جذابیت و نمایی فوق العاده تاثیرگذار در منزل ایجاد کند.

موضوع مهم دیگری که خوب است در مورد رنگ ها و انتخاب آنها بدانید مربوط به پیام هایی است که رنگ ها انتقال می دهند. شاید شنیده باشید که می گویند هر رنگی در نهان خود، حامل یک پیام است. افرادی که می خواهند بر طبق اصول گفته شده در اصول چیدمان منزل رفتار کنند، باید به رنگ ها و تاثیرگذاری آنها توجه داشته باشند. برای مثال اگر در منزل خود رنگ هایی مانند آبی سلطنتی و یا زیتونی به کار  برده اید، بهتر است در کنار آن نیز برخی اشیاء را در رنگ سرخ مایل به قرمز انتخاب کنید. این رنگ می تواند انرژی موجود در فضا را به تعادل برساند و به شکلی شگفت انگیز و باورنکردنی، حس و حال تمام افرادی که در فضایی با رنگ سرخ، حضور دارند را تغییر دهد. چند نکته مهم در مورد رنگ ها و خواص آنها در ادامه آورده شده است:

  • برای داشتن یک ظاهر مدرن و زیبا می توانید از کنار هم قرارگیری رنگ سفید و خاکستری استفاده کنید.
  • اتاق خواب محلی است که باید درصد بالایی از آرامش در آن وجود داشته باشد. برای آرام تر کردن جو این فضا، به سراغ رنگ آبی بروید. آبی از توانایی بالایی در ایجاد آرامش برخوردار است.
  • استفاده از رنگ سفید، می تواند دامنه انتخاب های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رنگ از جمله محبوب ترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی به شمار می رود.
  • برای داشتن یک مبلمان زیبا و تاثیرگذار، می توانید به سراغ مبل هایی که در این طیف رنگی هستند، بروید. برای مثال به کار بردن رنگ قهوه ای و زرد در کنار هم می تواند خاصیت آنتیک بودن را در فضا پراکنده کند.
  • به کار بردن رنگ هایی مانند صورتی، بنفش، آبی و زرد در تلفیق با رنگ سفید، می تواند نمایی بسیار جذاب در خانه به وجود آورد.

توجه به قدرت رنگ ها

توجه به اندازه ها در راهنمای چیدمان منزل

علم دکوراسیون شباهت زیادی به علم ریاضی دارد. در علم ریاضی، اعداد و ارقام نقش مهمی بازی می کنند و این قانون را در دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان منزل نیز می توان به خوبی مشاهده کرد. از این اعداد و  ارقام به عنوان استانداردهای اندازه گیری در دکوراسیون یاد می کنند و از جمله مهم ترین اصول ذکر شده در راهنمای چیدمان منزل به شمار می روند. در همین رابطه، نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • اگر می خواهید با فرش، کف اتاق را بپوشانید باید حواستان باشد که اطراف فرش از دیوار باید بین ۱۲ تا ۱۸ سانتی متر فاصله داشته باشد و در واقع اطراف فرش به همین مقدار باید خالی باشد.
  • میز قهوه خوری و مبلمان باید در کمترین حالت ممکن حدود ۱۵سانتی متر با هم فاصله داشته باشند.
  • تابلویی که قرار است بر فراز یک مبلمان قرار داده شود نباید عرضی بیشتر از دو سوم مبل داشته باشد.

مرتب نگه داشتن خانه

از دیگر اصول مهم در طراحی چیدمان منزل، مرتب نگه داشتن خانه است. دکوراسیون منزل علاوه بر آنکه باید تنوع داشته باشد و زیبایی آن چشمگیر به نظر آید، می بایست مرتب نیز باشد. اگر در چیدمان یک منزل بهترین متریال ها و زیباترین سبک ها به کار برده شده باشد، اما فضای مذکور هیچ نشانی از نظم و ترتیب نداشته باشد، تاثیری که دکوراسیون باید نشان دهد، در میان شلوغی ها گم شده و استرس زیادی در فضا به چشم خواهد خورد. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است سبدهایی زیبا در گوشه و کنار منزل قرار داده شود تا وسایل کوچک و اضافی در داخل آن قرار داده شده و نظم و ترتیب به خوبی در فضا حاکم شود.

چند نکته فرعی راهنمای چیدمان منزل

  • توصیه می شود فضاهای خالی منزل، بیش از حد شلوغ نباشند. برای مثال اگر یک قسمت از دیوار خالی است بهتر وسوسه نشده و با قرار دادن اشیاء تزیینی بر روی آن، چشم را از دیدن شلوغی و ازدحام کلافه و خسته نکنید.
  • یکی دیگر از اصول راهنمای منزل بیان می دارد که دکوراسیون نباید خیلی شلوغ باشد؛ سادگی همیشه جذاب تر و زیباتر به نظر می آید.
  • به فضای ورودی خانه به اندازه سایر فضاها مانند پذیرایی و اتاق خواب اهمیت دهید و آن را به حال خود رها نکنید. اجرای طراحی های ساده می تواند ورودی منزل را بسیار زیبا و جذاب نشان دهد.
لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.