Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون چوبی منزل ایرانی

دکوراسیون چوبی منزل ایرانی

فهرست

دکوراسیون چوبی منزل ایرانی از دیرباز تاکنون رواج بسیاری دارد. این دکوراسیون بسیار متنوع بوده و به راحتی می توانید با استفاده از آن زیبایی خانه خود را تکمیل کنید. برای این که دکوراسیونی زیبا و مدرن داشته باشید باید ابتدا تمامی ویژگی های این دکوراسیون را شناسایی کنید. با ما همراه باشید.

دکوراسیون چوبی پذیرایی

شما با استفاده از لوازم چوبی می توانید دکوراسیونی در سبک های مدرن، کلاسیک و سنتی داشته باشید. شما می توانید از کفپوش، مبلمان و سایر ابزارهای جوبی برای این بخش از خانه استفاده کنید تا فضایی جذاب برای شما رقم بخورد. کفپوش های چوبی یکی از بخش های مهم پذیرایی است که نه تنها زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد، بلکه باعث گرم تر شدن فضا نیز می شود. پارکت ها و لمینت ها کفپوشی بسیار ایده آل هستند که در رنگ های متنوعی موجود است. پارکت ها در برابر ضربه و خراش مقاومت بالایی دارند و آسیبی نمی بینند.

از دیگر ابزارهای چوبی برای پذیرایی مبلمان است. نوع مبلمان و حالت آن به سلیقه و متراژ خانه شما بستگی دارد و شما می توانید طرح و رنگ آن را با سایر اجزای دکوراسیون خانه از جمله دیوارها، پرده ها، کفپوش و … هماهنگ کنید. استفاده از برخی از لوازم چوبی همچون چراغ آویزها نیز می تواند زیبایی دکوراسیون را تکمیل کند.

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

شما پس از یک روز خسته کننده به اتاق خواب پناه می برید تا سختی و خستگی روز را از تن خود خارج کنید. به همین دلیل دکوراسیون چوبی اتاق خواب باید به صورت اصولی و استاندارد طراحی شود. چوب یکی از عناصر موجود در طبیعت است که گرمای خاصی را به فضا می بخشد. لوازمی از جمله تخت خواب و کمد دیواری باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا کیفیت فضا را افزایش دهند. دقت کنید که لوازم و ابزار چوبی شما باید کیفیت بالایی داشته باشند و به مرور آسیبی نبینند.

دکوراسیون چوبی اتاق خواب

کفپوش چوبی

کفپوش و دیوارها یکی از اصلی ترین بخش هر دکوراسیونی را تشکیل می دهند. فرقی نمی کند که خانه شما به سبک مدرن، کلاسیک و یا سنتی باشد. زیرا کفپوش های چوبی یکی از اصلی ترین المان دکوراسیون چوبی منزل ایرانی است و از نظر جنس و کیفیت نیز بسیار مناسب است. بر روی کفپوش های چوبی یک لایه محافظتی قرار دارد تا از چوب در برابر ساییدگی و رطوبت محافظت کند. بنابراین نیازی به هیچ گونه نگرانی بابت خرابی و آسیب به این محصول نیست.

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

آشپزخانه های امروزی معمولا به صورت چوبی تزئین می شوند. کابینت ها که بخش اصلی هر آشپزخانه ای را تشکیل می دهند معمولا از جنس چوب هستند و طرح و مدل های مختلفی دارند. از جمله رایج ترین کابینت های آشپزخانه می توان به کابینت ام دی اف، کابینت ممبران، کابینت های گلاس و … اشاره کرد. نوع چوب به کار رفته در این دکوراسیون اهمیت ویژه ای دارد. زیرا آشپزخانه همواره در معرض رطوبت است و از این رو شما باید از کابینت های باکیفیت بهره ببرید.

 

دکوراسیون چوبی آشپزخانه

پارتیشن چوبی

در صورتی که قصد دارید فضای خانه و یا اداره را به بخش های مختلفی تقسیم بندی کنید بهتر است از پارتیشن های چوبی استفاده کنید. این پارتیشن ها طرح و رنگ های مختلفی موجود هستند و شما می توانید از مدل های مختلف این پارتیشن ها برای زیباسازی و تقسیم کردن فضا بهره ببرید. در این روش نه تنها بخش های خانه از یکدیگر جدا می شوند، بلکه هزینه کمتری را نیز برای شما به دنبال خواهند داشت.

دکوراسیون چوبی خانه های کوچک

استفاده از عناصر چوبی برای خانه های کوچک اصول و شیوه خاصی دارد. عناصر چوبی برای خانه های کوچک باید به رنگ روشن باشند و طرح و مدل های ساده ای داشته باشند. هر چه نقش و نگارهای دکوراسیون های چوبی بیشتر باشد، خانه شما کوچک تر به نظر می رسد. بنابراین بهتر است برای دکوراسیون چوبی منازل کوچک ایرانی از لوازم چوبی ساده و بدون نقش و نگار و رنگ روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ تر نشان دهد. همچنین شما می توانید از شلف و کتابخانه برای مرتب شدن و افزایش فضای موجود در خانه بهره ببرید.

دکوراسیون چوبی خانه های بزرگ

خانه های بزرگ معمولا به صورت کلاسیک طراحی می شوند. عناصر چوبی موجود در این فضا می تواند پر زرق و برق و دارای نقش و نگار باشد. همچنین بهتر است از دکوراسیون های چوبی تیره رنگ برای این منازل به کار ببرید. مبلمان های پذیرایی های بزرگ پر از نقش و نگار و بزرگ هستند و فضا را پر می کنند. همچنین شما می توانید از کتابخانه ها و قفسه های چوبی ایستا نیز برای این خانه ها استفاده کنید.

بهترین چوب برای دکوراسیون منزل ایرانی

برای دکوراسیون چوبی منزل ایرانی باید از چوب های باکیفیت و مقاوم استفاده کنید. چوب درختانی همچون گردو، راش، بامبو، صنوبر یا کاج، بلوط، توسکا، گیلاس و … از جمله مقاوم ترین و بهترین چوب هایی است که شما از آن برای زیباسازی منزل بهره می برید. این چوب ها از ظاهری بسیار شیک و مدرن برخوردار است و مقاومت آن در حد بسیار بالایی قرار دارد. بنابراین در هنگام خرید لوازم چوبی باید به نوع چوب و میزان مقاومت آن توجه داشته باشید.

۴.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.