Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون سرویس بهداشتی

دکوراسیون سرویس بهداشتی

فهرست

دکوراسیون سرویس بهداشتی می تواند یکی از بخش های دکوراسیون داخلی باشد که عدم توجه به آن ممکن است باعث پایین آمدن کیفیت کار شود. هرچند سرویس های بهداشتی به دلیل قرار گرفتن در فضاهای بسته در معرض دید نیستند ولی به هر صورت کسانی که به هر دلیلی وارد فضاهای آپارتمانی می شوند ممکن است نیاز به دستشویی داشته باشند و اگر فضای سرویس ها متناسب با دکوراسیون داخلی آراسته نشود ممکن است باعث ناهماهنگی فضا های داخلی خانه شود و بیننده این اختلاف را حس کند.

طراحی سرویس بهداشتی و حمام

طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام اخیر اهمیت زیادی در خانه ها پیدا کرده است و اعضای خانواده علاقه دارند که این قسمت از خانه هم مورد توجه قرار گیرد و از چیدمان خوبی برخوردار باشد تا در طراحی دکوراسیون داخلی بتوانند هماهنگی لازم بین بخش های مختلف به وجود بیاورند. باید به این نکته توجه داشت که طراحی دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی و حمام به دلیل کوچک بودن این فضا ها در مقایسه با بخش های دیگر دکوراسیون داخلی چشم گیر نبوده و هزینه زیادی را بر صاحبان خانه تحمیل نمی کند. در یک زمان کوتاه با چند کار ساده و خرید یک سری وسایل خاص و یا لوازم بهداشتی ساختمانی بنابر سلیقه می توان دکوراسیون زیبایی در حمام و سرویس بهداشتی به وجود آورد و این فضا ها را از نظر زیبایی چشم گیر و دلنواز کرد.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس ها به چه نکاتی باید توجه شود؟

در طراحی دکوراسیون داخلی سرویس های بهداشتی و حمام باید نکاتی مورد توجه قرارگیرد تا باعث افت کیفیت کار نشود. اولین نکته که برای زیبایی سرویس بهداشتی و حمام باید به آن توجه شود وجود نظم و ترتیب در چیدمان وسایل بهداشتی است که باید در فضای سرویس ها قرار داده شود. همچنین تمیزی و نظافت جز اولویت های اولیه در دکوراسیون سرویس های بهداشتی و حمام است. به دلیل بسته بودن فضاهای آپارتمانی از نکات کلیدی در طراحی و زیباسازی فضاهای بهداشتی و حمام ها سیستم تهویه‌ یا هواکش های این فضا ها می باشد که می تواند باعث افزایش کیفیت داخلی سرویس ها شود. چون هر چقدر در فضای داخلی سرویس ها  هزینه گردد ولی بوی نامطبوع در فضای آن ها وجود داشته باشد ممکن است باعث افت کیفیت داخلی سرویس شود. برای این کار از روش های مختلفی می توان استفاده کرد ولی بهترین راه برای خروج بوی نامطبوع توالت و بخار حمام ها استفاده از هوا کش های قوی یا استفاده از چند هوا کش و وصل آن ها با لوله مناسب در سقف کاذب سرویس ها می باشد که اینکار می تواند به تهویه هوای سرویس ها کمک کند. در سرویس بهداشتی و حمام باید سعی شود قسمتی خاص برای قرار دادن وسایل شخصی در نظر گرفته شود. همچنین برای شستشوی حمام ها و سرویس ها باید از محلول های شوینده قوی که موجب آسیب رساندن به کاشی و سرامیک نشود استفاده شود و این کار را باید به صورت منظم در دوره های زمانی مشخص انجام گیرد تا کف سرویس ها کدر و بد رنگ نشود. برای زیبای بیشتر در انتخاب کاشی و سرامیک های سرویس های بهداشتی هم باید دقت لازم به عمل بیاید چون نوع کاشی، سرامیک و رنگ بندی آن ها می تواند نقش مهمی در زیبایی کار ایفا کند.

تاثیر کاشی و سرامیک در زیبای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

نوع کاشی و سرامیکی که برای کف و بدنه سرویس ها استفاده می شود می تواند نقش مهمی در زیبایی فضای داخلی آن ها داشته باشد معمولا برای کاشی کاری بدنه سرویس ها بنا بر سلیقه از روش های زیادی استفاده می شود که این کار می تواند تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون سرویس ها داشته باشد. در گذشته معمولا رنگ کاشی های بدنه یک رنگ انتخاب می شد که تا نصفه پررنگ تر و از نصفه به بالا برای روشن شدن فضا از همان رنگ به شکل چند پرده روشن تر استفاده می گردید ولی امروزه کاشی هایی که برای سرویس ها استفاده می شود از اندازه های بزرگتری برخوردار هستند.

 

دکوراسیون سرویس بهداشتی

 

برای نوع رنگ بندی کاشی سرویس ها به صورت قرینه استفاده می کنند یعنی رنگ کاشی های هر زاویه و دو دیوار از پایین تا بالا یکی است در حالی که بدنه ها و زاویه مقابل به رنگ دیگر است که می تواند باعث زیبایی کار شود. حتی امروزه برای زیبایی بیشتر بدنه های  سرویس ها از کاشی های بزرگ و یک تکه اسلب استفاده می کنند تا کاشی بدنه بندهای کمتری داشته باشد و زیبایی کار بیشتر شود. در کاشی کاری و سرامیک کف و بدنه سرویس ها باید توجه داشت که بهتر است از دوغاب سیمان استفاده شود چون استفاده از انواع چسب هرچند باعث بالا رفتن سرعت کار می شود ولی به دلیل آسیب پذیر بودن در مقابل نم و آب کاری ریسک پذیر است. همچنین به دلیل آنکه چسب ممکن است به صورت یکنواخت پشت کاشی و سرامیک را پر نکند هر لحظه ممکن است در اثر کوچک ترین ضرب لبه ها یا قسمتی از کاشی و سرامیک شکسته شود که ترمیم آن کاری سخت و تقریبا قیر ممکن است.

 

کاشی سرویس بهداشتی

وسایلی که دکوراسیون سرویس بهداشتی را زیبا تر می کند؟

برای زیباسازی فضای داخلی سرویس ها می توان با هزینه کم و قرار دادن یک سری وسایل باعث بالا رفتن کیفیت دکوراسیون داخلی آن ها شد. به طور مثال برای زیبای فضای داخلی سرویس ها از روشویی ها یا Stone Washbasin متناسب با فضای داخلی سرویس ها در اندازه ها و طرح های مختلف می توان استفاده کرد،  که علاوه بر زیبایی، وسایل عمومی مثل دستمال کاغذی و وسایل خصوصی اعضای خانواده را می توان درون قسمت های مختلف آن قرار داد.  اکثر روشویی ها همراه با آینه تولید و عرضه می شوند ولی می توان با توجه به سلیقه از آینه های مختلف با قاب های زیبا در طرح های مختلف استفاده نمود که به صورت خودکار باعث زیبایی سرویس های بهداشتی می شوند. برای انتخاب قاب آینه باید توجه شود که آینه و قاب آن طوری انتخاب شود که از هماهنگی لازم با روشور، شیر دستشویی و رنگ و نوع کاشی و سرامیک استفاده شده در سرویس از هماهنگی لازم برخوردار باشد.

 

روشویی سرویس بهداشتی

 

هرچند از آینه در سرویس های بهداشتی برای دیده شدن چهره استفاده می شود ولی به دلیل آنکه باعث انعکاس نور و بزرگ و روشن تر شدن فضای سرویس ها می شود می تواند نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی داشته باشد. امروزه برای سرویس های بهداشتی قفسه های دیواری طراحی و عرضه می شود که می تواند نقش مهمی در زیبایی فضا داخلی ایفا کند و فضای لازم برای قرار دادن لوازم شخصی اعضای خانواده را هم فراهم نماید و از بهم ریختگی جلوگیری کند. نور پردازی و استفاده از منابع نور بخصوص هالوژن های ال ای دی که نور زیادی تولید می کنند و در عین حال مصرف برق آن ها کم است هم می تواند باعث زیبایی دکوراسیون داخلی شود و هم راحت تر شدن دیدن چهره و احیانا کارهای آرایشی و زیبایی گردد. در بالای آیینه هم می توان از لامپ های کم مصرف و پر نوری استفاده شود که در بازار عرضه می شود تا زیبایی کار دوچندان شود. البته برای زیبایی کار می توان سقف سرویس  را با طلق های مات به صورت کامل پوشاند و درون آن به تعداد دلخواه منابع نور قرار داد تا فضای سرویس ها روشن و زیباتر شود.

لطفا به این محتوا امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.