Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون روستیک و پارچه ها

فهرست

جان بخشی به دکوراسیون روستیک با بهره گیری از پارچه ها

دکوراسیون روستیک و پارچه ها روشی مناسب برای رسیدن به یک دکوراسیون ایده آل  می باشد. در خانه های قدیمی معمولا از پوست حیوانات و پارچه های گونی باف در فضای دکوراسیون داخلی استفاده می شده است. نوع رنگ پارچه های استفاده شده  در دکوراسیون روستیک می تواند باعث جان بخشی به فضای داخلی شود. مثلا تلفیقی از رنگ سفید و تیره می تواند الهام بخش  بوده فضای داخلی را از یکنواختی خارج کند.

در دکوراسیون به سبک روستیک برای آنکه فضا به سمت سادگی زندگی روستایی هدایت شود، سعی می شود با الهام از طبیعت و استفاده از مظاهر آن مانند چوب و سنگ برای میز روستیک و صندلی فضای داخلی خانه حتی الامکان به شرایط زندگی گذشته روستایی نزدیک شود. به طور کلی دکوراسیون روستیک، دکوراسیونی الهام گرفته از طبیعت است که می تواند در نوع خود بی نظیر باشد.

 

دکوراسیون روستیک و پارچه ها با الهام از پوست حیوانات

چرا از پارچه در دکوراسیون به سبک روستیک استفاده می شود؟

در این سبک با توجه به شرایط طراحی  از وسایل معمولی متفاوت تر استفاده می شود. سطوح  وسایلی که در سبک روستیک استفاده می شود به میزان مشخصی خشن، غیر صیقلی و کهنه هستند. در دکوراسیون روستیک برای آن که شرایط طبیعی تا حد نرمال رعایت شود سعی می شود از چوب ، سنگ و پارچه بیشتر در فضای داخلی استفاده شود. به دلیل آنکه وسایلی که برای آراستگی فضای داخلی در ساخت آن ها از چوب و سنگ استفاده می شود ممکن است زیاد صاف و صیقلی نباشند و معمولا از رنگ های مختلف برای جلای ظاهری آن ها استفاده نمی شود. در یک چنین شرایطی برای جان بخش به فضا می توان از انواع پارچه با بافت های متنوع در فضاهای دکوراسیون به سبک روستیک استفاده کرد. مثلا می توان از یک پارچه زیبا برای پوشاندن میزهای استفاده شده در دکوراسیون روستیک استفاده کرد یا از پرده های سفید و توری برای پوشاندن پنجره ها استفاده نمود. همچنین برای پوشش مبلمان می توان از پارچه های ساده با طرح های طبیعی و زیبا استفاده کرد. در فضای روستیک استفاده از زیر اندازهای  دستباف و طبیعی می تواند زیبایی ظاهری را دوچندان کند. بطور کلی اینگونه می تواند گفت که استفاده و جا نمایی درست پارچه های مختلف در فضاهای مختلف دکوراسیون به سبک روستیک می تواند علاوه بر افزایش زیبایی دیداری فضای داخلی, پروسه جان بخشی به دکوراسیون داخلی را هم به شکل مطلوبی انجام دهد.

 

دکوراسیون روستیک و پارچه ها با الهام از پوست حیوانات

دکوراسیون روستیک و پارچه ها برای جان بخشی به دکوراسیون داخلی

پارچه های زیبا و خوش رنگ با نقوش و طراحی های مختلف می توانند تاثیر غیر قابل انکاری در دکوراسیون داخلی داشته باشند. در دکوراسیون به سبک روستیک برای نزدیک کردن فضای داخلی به زندگی طبیعی و روستایی استفاده از پارچه های پر زرق و برق ممکن است باعث کمرنگ شدن المان های طبیعی استفاده شده در این سبک  باشد. برای جلوگیری از این مشکل استفاده از پارچه هایی با بافت ساده می تواند راهگشا باشد. پارچه های گونی بافت از بهترین انواع پارچه برای استفاده در سبک روستیک هستند. رنگ و بافت پارچه در دکوراسیون سبک روستیک بسیار با اهمیت است و می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. در سبک دکوراسیون روستیک پارچه های گونی بافت تقریبا از مواد اولیه شگفت انگیز محسوب می شوند چون در عین سادگی  و زیبایی  منحصربفرد وقتی در کنار وسایل دیگر سبک روستیک قرار بگیرند می توانند یک هویت روستایی، سرد و با اصالت به فضای بدهند.  در سبک روستیک حتی متناسب  با شرایط فصلی می توان دیزاین فضای داخلی را از نظر رنگ بندی با فضای طبیعت هماهنگ نمود تا زیبایی آن دوچندان شود مثلا می توان از رنگ های تیره برای فصل های سرد بخصوص زمستان استفاده نمود و از رنگ های سفید و خنک برای فصل های گرم بخصوص تابستان استفاده کرد. حتی می توان برای جلوگیری از تغییر و تحولات فصلی و لزوم تغییر متناوب، پارچه های استفاده شده در فضای داخلی را متناسب با شرایط انتخاب نمود ، مثلا از رنگ های تیره و روشن به شکل هماهنگ و مکمل استفاده کرد تا شرایط  رنگ بندی به شکلی زیبا و هماهنگ مدیریت شود و زیبایی دیداری فضای داخلی افزایش پیدا کند.

دکوراسیون روستیک و پارچه ها با الهام از پوست حیوانات

دکوراسیون روستیک و پارچه ها با الهام از پوست حیوانات

در دکوراسیون قدیمی و ساده ای که با الهام گیری از آن سبک روستیک طراحی و اجرا می شود ؛ معمولا از پوست حیوانات برای زیبایی فضاهای مختلف استفاده می شده است. مثلا در فضاهای مختلف از پوست تمساح یا مار استفاده می شده است اما توجه به اینکه که برای یک فضا و محیط روستایی  بیشتر از پوست هایی استفاده می شده که به شکل طبیعی دارای بافت نرم بوده اند مثل پوست گوره خر، گاو یا گوسفند که در همه مناطق قابل دسترس بوده است. در زندگی روستایی استفاده از چرم و پوست طبیعی یک عنصر رایج و معمول بوده است. منتهی امروز به دلیل گران با کمیاب بودن پوست های طبیعی ممکن است امکان تهیه آن برای همه افرادی که دکوراسیون به سبک روستیک را انتخاب کرده اند فراهم نباشد. به همین دلیل برای نزدیک شدن به زیر اندازها و وسایلی که از پوست طبیعی حیوانات درست می شده است می توان از پارچه های زیبا با طرح پوست حیوانات استفاده نمود تا بتوان حس و حال طبیعت را وارد  طراحی به سبک روستیک کرد مثلا می توان از پارچه های راه راه به عنوان پوست گوره خر یا پارچه های پشمی به عنوان نمادی از پوست حیواناتی مثل گوسفند استفاده نمود.بجای استفاده از چرم طبیعی هم می توان از انواع چرم های مصنوعی استفاده کرد. حتی مبلمان و لوازم جانبی که دارای طرح پوست و موی حیوانات هستند می توانند حس طبیعی و خاص بودن را در فضای روستیک ایجاد کنند. چرم های مصنوعی مثل پوست گاو همراه با پرز و موهایی با رنگ های متفاوت و الگو گیری شده از پوست حیوانات می تواند باعث چشم نواز شدن سبک دکوراسیون داخلی شود.

 

دکوراسیون روستیک و پارچه ها با الهام از پوست حیوانات

سخن پایانی دکوراسیون روستیک و پارچه ها

فضاهای داخلی که به سبک روستیک طراحی می شوند ممکن است وسایلی در آن ها به عنوان وسایل تزیینی استفاده  شود که تا حدودی غیر صیقلی و خشن باشند تا از نظر ظاهری طبیعی تر به نظر برسند و ممکن است از رنگ آمیزی ظاهری آن ها هم  حتی المقدور اجتناب شود به همین دلیل استفاده از پارچه های طبیعی با رنگ آمیزی ساده می تواند باعث زیبایی و طراوت فضای داخلی شود.

استفاده از پارچه در دکوراسیون داخلی می تواند باعث از بین رفتن یکنواختی فضای داخلی شده و به نوعی جان بخشی به دکوراسیون روستیک را تسهیل کند تا هرچه بیشتر فضای داخلی به حال و هوای طبیعی با رنگ آمیزی مناسب نزدیک شود.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.