Whatsapp

مشاوره رایگان

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

فهرست

سبک رترو (Retro) چیست؟ رنگ­ها فریاد شادی سر می­دهند!

به دنبال ایجاد تنوع و تغییرات هستید؟ عاشق رنگ­ها هستید ولی نمی­دونید با چه سبکی آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید؟ دوست دارید جایی که در آن زندگی می­کنید علاوه بر حس آرامشی که القا می­کند، خاص و متفاوت باشد؟ در این صورت، دکوراسیون داخلی به سبک رترو گزینه ای عالی برای شماست.

دانستن این که هر سبک دکوراسیون داخلی دارای چه ویژگی­هایی هستند، کمک شایانی به شما در انتخاب  و تصمیم گیری می­کند. بهره­گیری از سبک در دکوراسیون و طراحی داخلی، موجب می­شود منزلتان انسجام، هماهنگ و زیبایی ویژه­ای داشته باشد.

تاریخچه سبک رترو

سبک رترو در معماری

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

سبک­های دکوراسیون داخلی بسیار متنوع و جذاب اند، که به صورت جزئی و گاها کلی با یکدیگر تفاوت دارند که هر کدام القا کننده­ی حس و حال خاصی به محیط هستند. لیکن ما در این نوشتار قصد داریم شما را با­ سبک رترو (Retro) آشنا کنیم. بیشتر ایده ­های طراحی رترو درآمیخته با نقوش پیچیده، رنگ های تند، و طراحی های کلی هستند اگر به درستی اجرا شوند، فضایی سر زنده و غنی را پدید می­آورد. در ادامه با ما همراه شوید.

رترو، خلق فی البداهه، تجربه­ ای متفاوت

سبک رترو (Retro)، سبکی شاد و تلفیقی است که شامل سبک‌های مختلف دکوراسیون، در چند دهه‌ ی متفاوت می­باشد و امروزه به یکی از پر طرفدارترین نوع سبک‌­های دکوراسیونی داخلی، تبدیل شده است. اگر چه امروزه به هر نوع دکوراسیونی که از سبک تاریخی پیروی کند را سبک رترو می­نامند، اما لازم است بدانید که؛ اصطلاح دکوراسیون داخلی به سبک رترو ، به طراحی های سال‌ های ۱۹۵۰، ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی اطلاق می‌شود.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

عوامل تاثیر گذار در دکوراسیون داخلی به سبک رترو

جسور باش! برای چیدمان فضای داخلی منزل­تان به شکلی ایده­آل باید نخست شناخت کافی از سبک­ ها داشته باشید و سپس نوبت به اجرا و امتحان کردن آن سبک است. قبل از هر کاری باید بدانید از چه چیز، در کجا و چگونه استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

  1. مبلمان در طراحی داخلی رترو.

اصلی ترین جزء دکوراسیون داخلی به سبک رترو، مبلمان و لوازم چوبی است. استفاده از مبلمان کشیده و کوسن هایی با رنگ های متفاوت (رنگ قرمز به سرعت می­تواند توجه را جلب کند)، همچنین قرار دادن یک میز ناهار خوری به سبک قدیمی با صندلی­های سنتی در آشپزخانه، از بهترین انتخاب­ ها برای دکوراسیون به سبک رترو هستند. همچنین استفاده از کتابخانه های قدی، چهار پایه های بلند، میزهای اصلی کلاسیک و … از جمله گزینه های قابل استفاده در این سبک به شمار می­آیند.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

  1. متریال طراحی داخلی رترو.

طیف متریال و بافت های  قابل استفاده در سبک رترو بسیار گسترده است. برای نمونه می توان به کف پوش های وینیل و چوبی، سنگ مرمر، گچ، پلی استر، پارچه های مخمل و … اشاره نمود. با توجه به استفاده از رنگ های غیر معمول در دیزاین داخلی به سبک رترو، طراحان جهت پیاده سازی بهتر، از تایل­های وینیل، کاغذ دیواری های طرح دار روشن و سرامیک ها استفاده می کنند. طرح های کاشی علاوه برای نقوش متفاوت به صورت شطرنجی نیز به کار برده می شوند. همچنین بر روی کف پوش های چوبی از فرش های رنگی استفاده می نمایند.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

  1. نور پردازی در طراحی داخلی رترو

استفاده از لوستر های فانتزی و چراغ های رومیزی، نقش عمده­ای در نور پردازی در این سبک دارد. بر خلاف سایر سبک های دکوراسیون داخلی، سیم کشی ها می تواند به صورت روکار انجام شود و کاملا مشخص باشند.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

جمع بندی:

ساختارهای بی نظیر دکوراتیو، مصالح و رنگ­ها بر اساس گرایش ها و سبک های گذشته ترکیب بی بدیلی پدید می آورد به نام رترو (Retro)، که در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. واژۀ رترو، ریشه­ ی لاتین دارد و به معنای زمان­ های گذشته (عقب گرد) است. این واژه از دهۀ ۱۹۶۰ استفاده می­‌شد و از همان زمان، به چیزهای مرسوم، در گذشته اشاره دارد. سبک رترو به دلیل بهره­گیری از مجموعه رنگ­ها، ساختارها و فرم های غیر معمول بسیار متفاوت است. به گونه­ای که این سبک، از صلح و آرامش دور بوده و فریاد بلندی سر می­دهد و حس و حال و هوایی مرموز برقرار می­سازد.

دکوراسیون داخلی به سبک رترو

در این سبک تلفیقی، می­توانید یک میز به سبک رترو، چند صندلی به سبک کلاسیک، و در صورت امکان یک یا دو آیتم سبک وینتیج را برای تقویت منظر رترو فضا به کار ببرید. ممکن است منظره­ یک اتاق نشیمن به سبک رترو کمی افراطی به نظر برسد اما زیبایی این سبک نیز در همین است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.